Strona 1 z 2

CCDB - różnice w rocznikach

: 01.06.2013 21:54:31
autor: nhp890
Jakie są? Poza rozmiarem tulejek ślizgowych.

Obrazek

: 01.06.2013 22:24:47
autor: off_road
akurat te wersje w środku niczym się nie różnią. Na wewnątrz:
1. Malowanie.
2. Złota pokrywa zbiornika wyrównawczego.
3. Nieco wyższe regulatory Hsc i Hsr.
4. Oczko montażowe mniejsze.

To wszystko w nowej wersji. W najnowszej lsc i lsr są stalowe i na imbus. Poza tym nic więcej.

Ja Ci polecę wersje 16mm jak raz założysz łożyska zapomnisz o nich a praca i żywotość na duży plus.

: 01.06.2013 22:32:39
autor: Spaced
off_road pisze:akurat te wersje w środku niczym się nie różnią. Na wewnątrz:
A żadna z nich to nie jest rocznik 09 lub młodszy?

: 01.06.2013 22:42:39
autor: nhp890
off_road pisze:Ja Ci polecę wersje 16mm jak raz założysz łożyska zapomnisz o nich a praca i żywotość na duży plus.
A gdzie je dostanę? Bo rozumiem, że to zamiast tulejek DU?

CCDB - różnice w rocznikach

: 01.06.2013 23:01:50
autor: Ron2013
Tak, łożyską igiełkowe stosuje się zamiast tulejek ślizgowych. Przykładowo, zamówić można tutaj: http://www.crconception.com/index.php?p=1_4_Accessoires

: 02.06.2013 09:34:26
autor: off_road
Spaced na fotkach mamy 2010/2011 oraz 2012 modele. Poprzednich nie ma więc nie mieszałem dodatkowo. :) jeszcze młodszy model miał inne regulatory ale podobne malowanie. Właściwie co sezon były lekkie zmiany kosmetyczne.

Ron jak zwykle nie potrzebnie mieszasz.
Tu się montuje łożyska sferyczne o wymiarach 8x16x8.
U siebie mam skf kosztują ok 35zł sztuka. I są niezniszczalne :)
można je bez problemu nabyć w naszym wesołym kraju. :)

: 02.06.2013 09:35:49
autor: Spaced
off_road pisze:Ron jak zwykle nie potrzebnie mieszasz.
Jak lepsze to czemu mieszanie? Ja rozumiem, ze mozna tanio ale jak chcesz lepiej to jaki problem?

: 02.06.2013 09:45:07
autor: Ron2013
"off_road" masz na myśli ślizgowe łożyska wachliwe o wymiarze 8x16x8 i skoro ja mieszam, to wytłumacz proszę na czym polega nie zniszczalność stalowego łożyska ślizgowego, które musiałem wymienić? nie dość, że fabrycznie jest stalowe łożysko ślizgowe, to niczym nie uszczelnione? Ot balszaja technika!

: 02.06.2013 09:47:13
autor: off_road
Z tego co wiem nikt w tym amorze nie stosował igiełkowych łożysk więc czemu twierdzisz, ze są lepsze?

Sferyczne mają ta przewagę, ze nie przenoszą bocznych obciążeń ma tłoczysko. Instalacja i uszczelnienie też łatwiejsze w porównaniu do igieł.

Ps. Stosuję terminologię z katalogu skf a tam widnieje jako sferyczne "spherical bearing 8x16x8".
Jak się nie dba to każde łożysko padnie.

Zabawne. Łożysko samo w sobie nie ma uszczelnień dla tego stosuje się oringi wchodzące do oczka które skutecznie je zabezpieczą. Ale pewnie o tym nie wiedziałeś.

: 02.06.2013 09:53:09
autor: Spaced
off_road pisze:Z tego co wiem nikt w tym amorze nie stosował igiełkowych łożysk więc czemu twierdzisz, ze są lepsze?
W damperze? Bos stosował. Poza tym są droższe więc masz odpowiedz czemu niepopularne.

: 02.06.2013 09:53:49
autor: FRmaniak
A możecie mi powiedzieć czy skf ma takie łożyska o zewnętrznej średnicy 15mm? Chętnie bym je do Vivida wrzucił

: 02.06.2013 09:56:17
autor: off_road
Spaced temat jest o ccdb nie o bos. Napisałem "w tym amorze". Czytanie ze zrozumieniem.

Ps. Igiełkowe łożyska które podałeś same w sobie też nie mają uszczelnień więc albo porównuj cały system czyli tulejki uszczelki łożysko. Albo same łożyska.

Aż dziw, ze moje mają uszczelki i nadal pracują jak nowe. Cud

: 02.06.2013 09:59:31
autor: FRmaniak
Może na 14mm i dotoczyć jakąś tuleje redukcyjną

: 02.06.2013 10:08:06
autor: FRmaniak
Sory za post pod postem ale czy to ma być takie łożysko?
http://www.cncland.pl/lozysko-sferyczne-kgli
Bo jak tak to jest nawet rozmiar idealnie pod Vivida.

: 02.06.2013 10:08:22
autor: Spaced
off_road pisze:Spaced temat jest o ccdb nie o bos. Napisałem "w tym amorze". Czytanie ze zrozumieniem.
Ale to żaden arguument jest bez sensu bo znasz kazdego użytkownika CCDB na swiecie? Podałem Ci lepszy, masowy przykład.

: 02.06.2013 10:15:57
autor: off_road
Zaskoczę cię. Ohlins stosuje sferyczne w 90% tylnych amortyzatorów i w 100% ttx 25 fsae u nas znany jako ccdb.
I dam sobie rękę uciąć, ze mają większa produkcje niż bos. Tadam.

: 02.06.2013 10:18:12
autor: Spaced
off_road pisze:
Zaskoczę cię. Ohlins stosuje sferyczne w 90% tylnych amortyzatorów i w 100% ttx 25 fsae u nas znamy jako ccdb.
I dam sobie rękę uciąć, ze mają większa produkcje niż bos. Tadam.
A ja mówilem, że nie stosuje? Po prostu twój argument, ze nikt nie stosuje igiełkowych nie jest prawdziwy, a nawet w przypadku zwyklych użytkowników nie jest możliwy do zweryfikowania.

: 02.06.2013 10:22:22
autor: off_road
Kto normalny pakuje igły za kosmiczmą kwotę skoro fabrycznie ma dużo taniej sferyczne? Wręcz w cenie DU.

165 zł na jedno oczko za igły. Ale nie pod ccdb.

35 łożysko, 1 uszczelki, 10 tuleje dystansowe. 46zł. Fabryczny set w ccdb.

I brak obciążen bocznych na tłoczysko. Do tego obrot sprężyny jest rekompensowany.

Poproszę o link do zestawu igieł pod ccdb.

Dla czego Ty i Twój tata twierdzicie, ze igly stosowane przez małą fabrykę bos-a są lepsze od sferycznych używanych przez Ohlins-a

: 02.06.2013 11:32:59
autor: Hugoo
Łożyska igiełkowe do dampera w zwykłym sklepie kosztują 80 zł za komplet.