Strona 1 z 2
Specialized Status + Vivid RC2 Air
: 27.06.2013 14:53:50
autor: Rusior .
Siema, planuję zmienić ramę big hit 2010 z dhx 5.0 air na statusa z vividem rc2 air i chciałbym się dowiedzieć co myślicie o tym secie. Jeździł ktoś na statusie? Jak wrażenia? Polecacie?
Mieszkam na pomorzu więc nie chcę zbytnio typowej zjazdówki. Sprzęt chcę głównie używać do pomorskiego dh + kika wypadów w góry na zawody czy coś w sezonie więc chciałbym żeby dobrze kleił ale fajnie byłoby gdyby rower był też lotny i nie sprawiał większych problemów na dojazdówkach. Co myślicie o vividzie air rc2 w tej ramie? Myśle nad wsadzeniem 216mm zamiast 222mm aby rower był niższy i miał bardziej zjazdowy kąt główki albo damper 222mm i wtedy tulejki offset i stery k9 czy coś.
Z góri dzięki za pomoc.
: 27.06.2013 15:34:30
autor: diskordia
mogę ci tylko powiedzieć że vivd air jest bardzo bardzo miękkim damperem.
nawet na full napompowany ma ze 40% sagu. i w zasadzie brak jakiejkolwiek możliwości większego utwardzenia... co prawda,moje doświadczenia oparte na intensie 951,może nie do konca pokryją się z twoim setupem. uważam jednak że ten damper kompletnie nie nadaje się ani do fr,ani na dojazdówki.
plusem jest praca, znacznie przyjemniejsza od sprężynowych damperów i regulacje początku i końca. jednak w moim przypadku sag,zabił możliwość dalszych wypadów po wawie.
: 28.06.2013 16:41:28
autor: Rusior .
nikt nic więcej nie powie na temat vivida rc2 air oraz statusa...?
: 28.06.2013 18:26:15
autor: Soulforged
Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
: 03.07.2013 21:37:31
autor: Rusior .
Pisałem już do zagramanicznym posiadaczy statusa z vividem rc2 air i bardzo sobie chwalą.
CCDB Air też mnie w sumie interesuje z powietrznych, wszystko tylko nie dhx air no chyba, że inne powietrzne też tak pracują to chyba bd musiał spróbować znowu sprężyny która w DH/FR się chyba lepiej sprawdzi.
Kąt główki chciałbym 63,5/64 nie więcej i suport 340/345 i to mi się uda przy samej zmianie tulejek na off set. Takie ustawienie chce mieć na góry i też chętnie po trójmieście bym po testował jak to się tu ma ale na trójmiasto raczej bym zwykłe tulejki zakładał żeby jednak na dojeździe było lepiej.
: 18.07.2013 19:50:28
autor: Rusior .
ktoś coś jeszcze doda? jakieś recenzje statusa i vivida?
jaki najlepiej damper ładować do statusa żeby praca była miodna, wybierał korzenie kamienie i inne nie równości nie skacząc po nich oraz nie zapadał się?
: 18.07.2013 19:59:50
autor: troyo
Mowisz ze nie chcesz typowej zjazdowki a status to co niby jest? 200 skoku 355 sport 64,5 na glowce 1200 baza kol, co to jest wg ciebie FR, enduro? Na jakie trasy w polsce niby chcesz ta rame wyplaszczac jeszcze???
: 18.07.2013 21:46:11
autor: Rusior .
Mówiąc typowe DH miałem na myśli ramy do DH pokroju v10, demo, summum itd
Status to dla mnie rama do FR która również dobrze sprawdzi się w DH. Kąt główki 64,5 teraz jest stosowany bardziej do FR, do DH większość stosuje 63 stopnie. 1200mm baza kół to chyba przy rozmiarze L a ja potrzebuje S która ma bazę kół 1160mm jakoś, nie obraziłbym się jakby był krótszy o kilka/kilkanaście mm no ale cóż nie jest i nic na to nie poradzę nie zmieniając kąta główki a większego niż 64,5 nie chcę.
Głównie ramy/roweru chcę używać tu gdzie na razie mieszkam czyli 3city ale na pewno kilka razy do roku pośmiga w polskich górach może nawet w zagranicznych.
Obecnie mam bh 2010 położonego przez offsetowe tulejki który ma bazę kół 1158 mm, kąt główki 64,5/65, suport 353 mm i jest całkiem spoko. Stoje przed wyborem nowej ramy i wymagam od niej niższej wagi, lepszej pracy, dłuższego dampera, najlepsziej żeby była krótsza od obecnej i kąt główki od 63,5 do 64,5 max, skok od 200 mm w górę oraz nisko suport. Uważam, że Status jest idealnym wyborem no moje obecne oczekiwania a później się go zmieni na demo

: 18.07.2013 22:33:15
autor: nukianuki0
Podaruj sobie Statusa i weź od razu Demo!
Albo najpierw starsze demo a następnie nowsze.
: 18.07.2013 22:44:53
autor: Hugoo
Po co Ci w 3mieście 200 mm skoku? Ja często jestem w ''górach'' + latam dużo hop, i chcę zmienić mojego sessiona na coś 170-180mm, bo tyle wystarczy. Ja na Twoim miejscu kupiłbym chyba nowego sx traila, bo to jest świetna rama.
: 19.07.2013 09:15:17
autor: off_road
Ja bym do statusa pakował DBair w wersji CS

a czy XV czy zwykły to już kwestia preferencji
Gwarancja zajebistości

: 19.07.2013 09:48:10
autor: Hugoo
A może cały nowy noton? Tues to chyba najgorsza rama na jakiej jeździłem, ale zawieszenie miał dobre do latania, noton ma bardzo fajne geo ale boje się o jego sztywność

Re:
: 19.07.2013 13:13:05
autor: Spaced
Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4
: 19.07.2013 15:38:08
autor: freed
Jak Ci już mówiłem wiele razy, na trójmiasto rower do enduro i ogień. Nie próbuj zwiększać sobie skilla większym skokiem bo to bezsensu.
: 19.07.2013 16:15:31
autor: freed
Banshee rune V2, będziesz mógł zrobić sobie nawet 62" HA na główce

Re: Re:
: 19.07.2013 19:36:36
autor: Soulforged
Spaced pisze:Soulforged pisze:Mam w planach CCDB Air w wersji HV - rama jest projektowana do stosowania ze sprężyną więc HV będzie tutaj na miejscu, podobnie jak szeroki zakres regulacji. Przyznam że innego dampera powietrznego w tej ramie bym nie próbował montować obawiając się dziwnych zachowań ze strony zawieszenia.
Abstrahując od powyższego na PB jest temat poświęcony tej ramie w którym widziałem co najmniej dwa sety z Vividem Air więc możesz spróbować tam zamieścić swoje pytanie.
P.S Nie rozumiem po co chcesz redukować HA skoro jak piszesz nie chcesz typowej zjazdówki tylko rower "nie sprawiający problemów na dojazdówkach"...
HV a nie XV? Ale mam w ramce CCDB air i jestem mega zadowolony, duzo lepsza praca od sprezynowego RC4
Możliwe że pomyliłem skrót ale generalnie jak widzę wszyscy wiemy o co chodzi;) A co do CCDB Air - nie spotkałem się chyba jeszcze z negatywną opinią, szkoda tylko że nie montują już łożysk sferycznych...
: 19.07.2013 20:53:36
autor: Rusior .
Chcę coś co będzie miało lepszą pracę niż big hit bo w końcu chciałbym złożyć wypasiony rower bardziej upodobniony do typowej zjazdówki a nie poprawić sb skilla bo zawsze miałem takie marzenie i chce je spełnić. Jak bym chciał powiekszyć skilla to właśnie kupowałbym już teraz demo, summuma czy sessiona ale nie chcę od razu wsiadać na rower który "sam jedzie".
Na razie planuje statusa/tr250 prawdopodobnie z CCDB Air bo każdy mi to poleca a w grudniu tego roku bądź na następny rok planuje zamówić sb YT tues 2.0 jak zrobią przecenę, żeby już w sezon 2014 lub 2015 wejść z mega sprzętem. Gdy już będę miał typową zjazdówkę (np. YT Tues 2.0) to wtedy NA PEWNO jak będzie kasa złożę sb jakieś enduro na trójmiasto bo bardzo mi się takie rowery podobają i na nasze północne tereny są moim zdaniem idealne.
: 19.07.2013 22:11:51
autor: Spaced
Jak z kraju nie wyjezdzasz to rower powyzej 160mm nie ma sensu. Nawet w PL góry duzy skok to marnorastwo. Kolega z 3miata dobrze poleca. Rune V2 + dobre zawieszenie to duzo lepsze rozwiązanie
: 20.07.2013 09:58:57
autor: MUSZEL
bardziej skila podniesiesz na rowerze z mniejszym skokiem niż na krowie 200/200. Takie rowery się kupuje, jak już posiada sie dobrego skila i mniejszy rower zaczyna nie wystarczać. Takie moje zdanie. W tym wypadku zdecydowanie popieram przedmówce.