[Amortyzator] MZ 66 VF vs 888 RCV vs 888 SL ATA

Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

[Amortyzator] MZ 66 VF vs 888 RCV vs 888 SL ATA

Post autor: Lukasz1PL »

Witam,
muszę poważnie myśleć o zmianie amortyzatora gdyż moje RST umarło śmiercią naturalną i chyba szkoda mi już na niego czasu. Nowy amortyzator będzie przeważnie jeździł w dh ale i fr. Budżet jaki mogę przeznaczyć to około 800 zł no i po długich poszukiwaniach chyba znalazłem. Jest to Marzocchi 66 VF z 2006 roku (z tego linku http://www.pinkbike.com/buysell/1349754 ... firstphoto ). Ze swojej wiedzy wiem, że rocznik dobry, model też dobry, ale nic poza tym nie wiem. Mam możliwość obejrzenia go. Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś kto miał ten amortyzator napisze parę słów o nim tutaj ;)
Jakie wrażenia z pracy tego amortyzatora? Jest idiotoodporny jak większość 66 czy raczej nie? Na co zwracać uwagę przy kupowaniu tego amora? Jak z awaryjnością i serwisowaniem w domu?
Dziękuję z góry za wypowiedzi i pozdrawiam ;)
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

serwis prosty jak drut,amor bezawaryjny.
problemem jest to że nie ma on kompletnie żadnych regulacji-poza ciśnieniem.
a wraz ze zmianą ciśnienia-zmienia się również tłumienie.
kiepski wybór - w sumie to najniższy model 66, zepsuć się nie ma co,ale brak regulacji tłumienia dyskwalifikuje ten amor,chyba że chcesz go przelewać w zależności od pogody i trasy.
za 800 mozna kupić znacznie ciekawsze egzemplarze - choćby mądrzejszego brata vf2,z regulacją tłumienia i kompresji.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Ja dozbierałbym jeszcze 200 zł i próbował negocjować to. Trochę wiedzy trzeba mieć, jak go używać i ustawiać, ale sądzę, że jest tego warty :)

http://allegro.pl/marzocchi-66-rc2-ata- ... 54342.html
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

Jest fajny i pewnie poszedłbym za radą, ale z marszu ten amortyzator jest dyskwalifikowany bo za krótką sterówkę ma. Hajs bym znalazł, ale sterówka i tak za krótka, do mnie ekstremalne minimum to jakieś 19,5 cm. A z tym VF jak jest? Wraz ze wzrostem ciśnienia szybkość tłumienia wzrasta czy maleje? Nie ukrywam, że brak regulacji nie bardzo mi przeszkadza, w swoim RST miałem tylko regulację szybkości tłumienia szybko/wolno i zawsze było ustawione na szybko i nigdy tego nie zmieniałem bo nie było potrzeby. Czy prócz tego mankamentu jakim jest brak regulacji warto się tym zainteresować? Potrzebny mi jest amortyzator który nie rozpieprzy się po tygodniu jazdy, do którego dostępne są części zamienne typu ślizgi i uszczelki, przy którym nie trzeba będzie nic poza czyszczeniem robić, ale który jednak będzie pracował ładnie, a nie w systemie 0-1.
mielonkaZjelonka
Posty: 41
Rejestracja: 02.01.2013 19:32:29
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: mielonkaZjelonka »

Koledzy tacy doświadczeni, a nie wiedzą że model 2006 miał wewnętrzną regulację tłumienia powrotu ;) Amor gorąco polecam, nigdy się na nim nie zawiodłem, spisywał się świetenie w każdych warunkach pogodowych, BEZ PRZELEWANIA ITP. Na początek jest to zdecydowanie najlepszy wybór.
DisC
Posty: 428
Rejestracja: 13.08.2011 11:56:30
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: DisC »

Nie jedne VF'ki miałem. Jest to amortyzator dla nie wymagających. Wlejesz dobry olej stawisz odpowiednie powietrze i śmigasz aż do znudzenia. Cenowo można kupić od 650-850(w perfekcyjnym stanie). Jeżeli jednak zależy Ci bardzo na tych regulacjach , to dołóż 100zł i wypatrz 66RC a nie będziesz zawiedziony.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

skąd się wzięła idea-że zaczynać należy na kiepskim sprzęcie?
po co ładować się w coś,co nie spełnia wymagań i oczekiwań? vf jest dobry,jak się to kupuje w seryjnym rowerze, jeśli ktoś ma wybór przy zakupie? to są 10-ątki modeli znacznie ciekawszych. a to że zaoszczędzi 100/150pln przy zakupie? zdecydowanie straci więcej przy próbie odsprzedaży tego modelu..
66rc 05/06/07 -66vf2 06 -
większość modeli ata i sl - oraz wszystkie rc2x.
każdy jeden z wymienionych z przełomu 05/07 jest lepszym amortyzatorem niż vf.
różnice cenowe praktycznie żadne, no może rc2x jest wyceniany ze 200/300pln drożej
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

Ok, więc biorąc pod uwagę wasze wypowiedzi poszukałem w internecie. Z wyżej wymienionych 66 znalazłem niektóre modele ale w każdym standardowo sterówka za krótka. Poszukałem dalej i udało mi się znaleźć Marzocchi 888 RCV 2007 (link http://www.pinkbike.com/buysell/1172317/ ). Cena wynosi 900zł. Żeby nie zakładać nowego tematu, spytam tutaj, co sądzicie o tym konkretnie amortyzatorze i systemie w nim zastosowanym? Wygląda dobrze, regulacje ma sprawne. Jak z awaryjnością i serwisowaniem?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

czy faktycznie dobrze wygląda?? moim zdaniem lagi ma pociachane tak,jakby miał z 5 właścicieli. ja bym sobie odpuścił.
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

A ten? http://tablica.pl/oferta/888-marzocchi- ... f6f543005e
Marzocchi 888 SL ATA, wygląda całkiem nieźle, ale pan podał tylko gg i niestety ciężko się z nim dogadać. Tylko nie wiem jaką ma sterówkę(ze zdjęć wygląda, że 1 i 1/8 ale pewny nie jestem...), wydaje mi się, że to dość dobry model i byłby to dobry wybór. Jak z serwisowaniem tego amortyzatora?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości