Trasy bardzo zróżnicowane, od polskich rozciągniętych pumptracków i ostrzejszych torów BMXowych (Gdynia "Witomino", Warszawa "Kazury", Rybnik "Wiśniowiec", czy nawet tor w Szczawnie Zdroju), po te światowe, czasem przypominające dobre DH (Champery w Szwajcarii -
http://www.youtube.com/watch?v=bTkWekFMbqc , austriacki Leogang, czeskie JBC czy Pec Pod Snezkou). Czasy przejazdów w okolicach 40-50s.
Tu masz ładne zdjęcie trasy w Szczawnie Zdroju:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6979_n.jpg
Jak znajdę jeszcze coś ciekawego to postaram się podesłać.
Rowery to najczęściej hardtaile (np. Dartmoor Phantom, Nukeproof Snap, Intense Tazer), aczkolwiek na bardziej hardcorowe trasy są też fulle (np. Yeti 4x, Specialized Enduro SX). Skok zawieszenia 80-100mm (również z tyłu jeśli występuję), rzadko więcej. Schematy geometrii znajdziesz pewnie na stronach producentów w/w ram, przykładowo
http://www.nukeproof.com/products/frames/snap
Charakterystyczną częścią są pedały wpinane, może nie są one konieczne, ale praktycznie cała obsada pucharu świata na nich jeździ i wszyscy poważniejsi zawodnicy, zdecydowanie polepszają kontrolę nad rowerem. Poza tym dużo lekkich - choć najlepiej niezawodnych - części (jak wyżej kolega napisał) i małe siodełka

Ważny jest dobry napęd (przerzutki, manetki, łańcuch), nic nie ma prawa przeskoczyć przy zmianie biegów bo to się może źle skończyć. Waga tych najlepszych to około 11-12kg, da się złożyć rower poniżej 10kg ale tu już poświęca się wytrzymałość, co wg mnie jest bez sensu.