Amortyzator fox lekko przetarta laga

siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Amortyzator fox lekko przetarta laga

Post autor: siwek1 »

Witam
Jeżdżę w 4x. Posiadam ramę author prokop i mam zamiar kupić amorek fox 80 skoku tylko jest z nim mały problem ma on lekkie przetarcie na ladze. Czy to bardzo przeszkadza? Nie miałem nigdy foxa i nie wiem jak sprawa się ma nie miałem też nigdy amorka z taką wadą. Moglibyście coś powiedzieć na ten temat? Serwis foxów jest skomplikowany? jaki jest koszt serwisu mniej więcej to już tak na przyszłość?
dzięki za info i pozdrawiam:)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

przetarcie to niefajna sprawa, bo będzie się z reguły powiększało, chyba że będziesz mega dbał o amor. Generalnie ja bym nie tknął z przetarciem. Serwis jak serwis, jest troszke bardziej skomplikowany jak ssv od Marza, ale raczej prosty jest, zależnie od modelu i roku, bo te niektóre nowe cuda bym sie bał troszke rozbierać. Za usługe w sklepie to za Foxa zapłacisz najwięcej, tutaj serwisanci zdzierają mocno, w przypadku damperów wartych po 500-600zł za wymiane uszczelek, oleju itp sprawdzenie życzą sobie po 400zł.
siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Post autor: siwek1 »

od dzięki z reguły robię sam serwis amorków foxów będę się musiał nauczyć;) wiem, że będę o niego bardzo dał jak go kupię;) może ktoś jeszcze się wypowie miał ktoś takiego amorka?
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Ja miałem kiedyś FOxa F-100 VAN najprostrzego w rowerku do XC, amor wybierał mrówki i liście. Wtedy przekonałem się troche do pracy Foxów pomimo obaw serwisowych.

W tym roku akurat tak się trafiło, że kupiłem cały rower w którym na wyposażeniu był FOX 40 FIT RC2. (Zdjęcie w podpisie). Trochę obaw było, trochę teorii się naczytałem, ale przed pierwszą jazdą go rozkręciłem i zrobiłem mu serwis bo była obawa, że coś nie tak będzie, zaniedbam, spieprzy się i dopiero będą koszty.
Wniosek: Nie taki diabeł straszny jak go malują. Owszem, narąbane tam podkładek, uszczelek itp itd co nie miara, ale dopóki działa to ich nie ruszasz, jak coś się spupcy to rebuild kit na allegro kosztuje około 130 zł, uszczelki podobnie. A więc ceny dość rynkowe, w porównaniu z innymi firmami, chyba, że masz zajawkę kupować pojedyncze oringi.

Potrzebujesz olej 15w do smarowania i jakiś inny do tłumika, ja wlałem Silkolene PRO RFS 7,5w (identyczne parametry jak FOX Fluid, podobno to nawet ten sam olej) ale w cenie 65 zł za litr a nie 140. Po testach przelałem go na Silkolene 5w i jutro mam nadzieje na kolejne testy z mniej lepkim olejem. Do tłumika wchodzi oleju u mnie 120ml, a do smarowania po 50 na lagę. Więc te koszty wcale nie są jakieś powalające. Przy czym olej w smarowaniu powinno się zmieniać dość często, jak dużo jeździsz to co 2-3 tygodnie. 2-3 weekendy w górach, ale to też jest czynność która po zdobyciu wprawy zajmuje kilka minut.


Co do przetarcia - co przez to rozumiesz ? Rysa na golenii czy starty teflon ? Starty teflon może oznaczać, że poprzedni właściciel nie dbał prawidłowo o Foxika i jeździł bez smarowania, teflon się wytarł, i duże ryzyko, że uszkodził też ślizg w tej golenii. Więć ślizgi do wymiany, a goleń do zapolerowania, o ile te przetarcia nie są za duże.

Generalnie małe ryski, taki z ostrymi rogami można przeszlifować jakimś super gładkim wodnym papierem ściernym do polerowania i będzie ok. Ja tak nawet tłoki na damperach naprawiałem żeby nie katowały uszczelek. Uszczelki przylegają na tyle ściśle, że nie jest to problem.

Jeśli natomiast pojawiło się coś w rodzaju "tarki" na goleni to bym temat odpuścił, tego nie zapolerujesz, nie zeszlifujesz.

Jak możesz to daj foto tego przetarcia.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Jak doprowadzisz amor do ładu do przez pewien okres może dobrze działać. Jednak pamiętaj o tym,że to już nie będzie nowe, taka naprawa i tak wyjdzie z czasem więc moja rada...
Kup nowego suntoura epicona. Jestem fanem foxów itd... ostatnio miałem 36-kę z kashimą i wideł był zacny,ale to są duże pieniądze. A nowe suntoury naprawdę są zacne, zupełnie inne amory!

No i zawsze wydaje mi się,że w przypadku rowerów do 4x gdzie stosuje się głównie amory do xc zmęczenie materiału odgrywa dużą rolę, taki fox może Ci się złożyć na hopie łatwiej niż epicon.
Ride 4 Fun ! Biatch !
siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Re: Amortyzator fox lekko przetarta laga

Post autor: siwek1 »

tu fotka przetarcia
Załączniki
laga fox.jpg
siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Post autor: siwek1 »

mam zamiar pojeździć na tym do końca sezonu i w zimie poszukać czegoś lepszego
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Niby lekkie,ale wideł nie będzie już tak dobrze pracował, brałbym nowego epicona naprawdę.
Ride 4 Fun ! Biatch !
siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Post autor: siwek1 »

Narazie mam taki o amorek manitouaxel platinium air;) resztę sprzętu mam fajną nawet bardzo wydaje mi się ale ten amor chce wmienić
siwek1
Posty: 120
Rejestracja: 18.03.2013 12:03:49
Kontakt:

Post autor: siwek1 »

chyba jednak zrezygnuje narazie z wymiany amorka;) poczekam aż trafi się coś lepszego;) dzięki za pomoc;)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

odradzam zakupu....
rowerek PB Spider Suspensions boss!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości