FOX FIT RC2 - pytanie o kulture pracy

motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

FOX FIT RC2 - pytanie o kulture pracy

Post autor: motomysz »

Witam,

Mam od pewnego czasu FOXa 40 FIT RC2 ... początkowo, kiedy kupowałem z nim rower, byłem podjarany jak dziki dzik... co prawda nigdy wcześniej nie jeździłem na Foxie z Fitem, miałem przed krótki okres czasu zwykła VAN F100 w rowerku XC, ale i tak jest to najwyższej klasy amor jaki kiedykolwiek posiadałem.

Po pierwszych jazdach w terenie bylem jeszcze bardziej podjarany, no amor robi robote ze hoho... podjaranie minęło kiedy przejechałem się na Boxxerze RC kolegi z 2011 roku. Szczerze mówiąc, Boxxer zdecydowanie lepiej wybierał mniejsze nierównośći, czyli normalne korzenie/kamienie które są na trasie. Jego pracy nie czuć na rękach, czego nie można powiedzieć o Foxie. Fox po prostu bije po łapach, choć muszę przyznać, że z większymi strzałami w amor, np pierdzielnięcie na płaskie nie ma problemu. Fox zjada je idealnie. Tylko, że pierdzielnięć jest na trasach na ogół kilka ... a kamieni i korzeni cała masa przez większość trasy.

Zasadnicze pytanie jest takie, czy tak ma być ? Czy ten typ po prostu tak ma ?

Moje ustawienia:
Ważę 103 kg.
Mam FIOLETOWEGO springa Ti + łożysko.
Tłumik zalany Silkolene PRO RFS 5w !
Kompresje szybka i wolna rozkręcone prawie na maxa, może 3-4 kliknięcie na plus.
Naprężenie wstępne rozkręcone do minium.
Tłumienie ustawione tak jak trza.

Dodam, że początkowo tłumik był zalany Silkolene 7,5w (parametry identyczne z FOX Fluidem 10w) i amor był jeszcze mniej czuły.

Tłumik jest przelany prawidłowo, zgodnie z manualem, idealnie odpowietrzony. Uszczelnienia nie pozostawiają nic do życzenia, gumowy kondon z tłumika jest ok, nic mu nie dolega.

Olej w smarowaniu to 15w Motorexa a lagi sa smarowane Finishilne Stanchion Lube.

Pozdrawiam
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

pytanie podstawowe ile masz SAG:) ja mam 40stke przy mojej wadze 86kg mam niebieskiego tytana i jest grubo choć ostatnio zauważyłem ze olej sie już "zmęczył" w tłumiku IPone 5w no i mam zmieniony LSC podobnie mulił sie na małych nierównościach :> co ciekawe fox zaleca wlewanie 10WT swojego oleju :>
rowerek PB Spider Suspensions boss!
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

SAGu mam około 30%, mniej więcej, dokładnie zmierzę dziś wieczorem jak będę w domu. Ale to mniej więcej w tych granicach oscyluje.
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Re:

Post autor: motomysz »

kubuspunxdh pisze:pytanie podstawowe ile masz SAG:) ja mam 40stke przy mojej wadze 86kg mam niebieskiego tytana i jest grubo choć ostatnio zauważyłem ze olej sie już "zmęczył" w tłumiku IPone 5w no i mam zmieniony LSC podobnie mulił sie na małych nierównościach :> co ciekawe fox zaleca wlewanie 10WT swojego oleju :>
Jest GRUBO czyli, że co? Twardo ?
Który masz model 40tki? z jakim tłumikiem ?
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Fox-y po prostu działają roznie, jeden jest super plynny, inny nie. Fox ktory dzialal najlepiej byl u mnie taki z 2009 roku, po prostu maselko - teraz mialem 40 z kashima i dziala tepo mimo ze byl przelewany tak jak nalezy (inne dzialaly mi lepiej). Sam nie wiem dlaczego tak jest.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Re:

Post autor: xprot »

BikerJG pisze: Sam nie wiem dlaczego tak jest.

znam odpowiedz na to pytanie:P (G kupiłes, G masz)

fox to nie jest naprawde super technologia, wrecz za kazdym rozebraniem go utwierdzam sie w przkonaniu, ze nigdy takiego nie chce miec.
DAMIAN24
Posty: 62
Rejestracja: 12.07.2012 23:55:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: DAMIAN24 »

Hmmm...
Są jeszcze dwie możliwości >> amor nie zdążył się dotrzeć. Jak kupiłem Boxxera R2C2 to też bił po łapach i nie grzeszył czułością ale po kilku wypadam w góry jest idealne masło i rower płynie, chociaż też trzeba dbać i serwisować, tzn ja teraz siedzę w alpach bo tu pracuję dlatego serwis robię co 2-3 tygodnie.

Dwa może musisz trochę amor stłumić, jak ma za szybkie odbicie to też niedobrze. Ja u siebie tłumienie odbicia mam ustawione bodaj na 12 klików.

btw. myślę, że zasada docierania w foxach też działa. Miałem kiedyś foxa Talasa z 2010 nówkę i dopiero po pół roku i serwisie zaczął działać jako tako(ale to talas... inne foxy działają lepiej).
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

motomysz pisze:SAGu mam około 30%, mniej więcej, dokładnie zmierzę dziś wieczorem jak będę w domu. Ale to mniej więcej w tych granicach oscyluje.
Za dużo. Amor powinien mieć 20-25% sagu jak stoisz na pochyłym.

Z docieraniem wątpie. Raczej kwestia ustawień. Po prostu tak jak masz ustawionego foxa Ci nie pasuje. Podczas każdego zjazdu kręć tylko jednym pokrętłem. Mało dokładnie opisałes co się dzieje.

Pierwsze zjazdy kręć HSC i odejmując tłumienia zobacz co się na korzeniach dzieje. Jak nie ma zmiany to wróc do punktu wyjscia w HSC i kręć LSC. Potem odbicie spowalniaj zwiększając tłumienie. Bardzo dużo to kwestia preferencji. Ja np. lubie twardy, szybki i dotłumiony amor bo mnie wtedy mniej bolą łapy i mniejsze ryzyko wywalenia jak wpadne na coś niespodziewanego ale wiem, ze spora wiekszosc ludzi woli przysłowiowe masło i jak znajomy karnął sie na moim rowerze to myślałem, że umrze.
mALpaDH
Posty: 83
Rejestracja: 10.07.2008 18:29:29
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska/kraków
Kontakt:

Post autor: mALpaDH »

To może się podepnę do temu, może ktoś mi doradzić jak ustawić zawieszenie w rowerze aby uzyskać je jak najbardziej skoczne, jestem raczej laikiem rowerowym i nie bardzo się na tym znam, bawiłem się trochę ustawieniami ale nie wiele ono dało. Nie chodzi oczywiście o konkretne liczby, lecz wskazówki w którą stronę iść, czy dodać więcej hsc, może bardziej dotłumić rower, itp. Posiadana rama to mondraker summum 2011, damper rc4 z 350 sprężyną, moja waga około 70 kg. w pełnym ekwipunku. W tym momencie mam bardzo malutko tłumienia, zero botom outa, hsc, lsc mniej więcej do połowy, sprężyna skręcona luźno. Rower raczej klei się i dodatkowo mocno szarpie korbami przy większym skompresowaniu zawiechy. Jeżdżę raczej od święta, więc bawienie się jednym kliknięciem co zjazd zajęło by mi wieczność, dlatego byłbym wdzięczny za każdą udzieloną wskazówkę.

Pozdrawiam,
Pozdro
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

bottom do konca, kilka klikniec na odbiciu, lsc do polowy + podobnie hsc - ja bym to tak ustawił. Ewentualnie troszkę utwardzić sprężyną.
pawcisq
Posty: 482
Rejestracja: 01.02.2012 00:30:36
Kontakt:

Post autor: pawcisq »

Mam nowego R2C2 - pierwsze jazdy to tak jak mówisz, podjaranie. Ale po przejażdżce na 888 kumpla czy nawet tuningowanym RST Storm znajomego mój boxx był po prostu "no fajny ale jakoś taki twardy pomimo rozkręcenia" Dostałem go jakoś w kwietniu z rowerem. Dopiero teraz zaczął mi płynniej chodzić. A to i tak jeszcze nie to.
mALpaDH
Posty: 83
Rejestracja: 10.07.2008 18:29:29
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska/kraków
Kontakt:

Post autor: mALpaDH »

Dzięki GgG za pomoc, w sumie kręciłem wszystkim oprócz bottomem, a jakaś rada odnośnie kopania w korby przy dużym ugięciu zawiechy, czego ująć żeby nie miało to miejsca.
Pozdro
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: kubuspunxdh »

motomysz pisze:
Jest GRUBO czyli, że co? Twardo ?
Który masz model 40tki? z jakim tłumikiem ?
Jest dobrze ! :) mam foxa z 2007 http://www.pinkbike.com/photo/9458803/ zasada działania sie nie zmieniła w przypadku starego Fita i nowego z odwróconym tłumikiem :> faktem jest ze bardzo wiele osób nie lubi foxa może dlatego ze interwał serwisowy po jakim trzeba wymienić olej smarujący to 30gh a bardzo mało osób o to dba..
xprot pisze:fox to nie jest naprawdę super technologia, wrecz za kazdym rozebraniem go utwierdzam sie w przekonaniu, ze nigdy takiego nie chce miec.
nie jest :D ? rozebrałeś kiedyś talasa RLC tak do najmniejszej cześci ? ja tak przykład: http://www.pinkbike.com/photo/9704275/ :> tego tak dopracowanych elementów nie oświadczysz w innych markach ? jak pisałem mam amor do cieżkich zadań który ma juz 6 lat i z czystym sumieniem mogę powiedzieć ze jest w stanie idelanym ( technicznie ) a mit o zacierających sie goleniach można wsadzić miedzy ksiązki to tylko i wyłącznie kwestia dbania o lisa.. ja bym jeden na Twoim miejscu ( motomysz ) poświecił jeden wyjazd w góry na ustawienia i próby jak prawi kolega "Spaced" ja swojego ustawiałem 2 tygodnie ( w tym wymiany i próby z olejami )
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

mALpaDH pisze:To może się podepnę do temu, może ktoś mi doradzić jak ustawić zawieszenie w rowerze aby uzyskać je jak najbardziej skoczne, jestem raczej laikiem rowerowym i nie bardzo się na tym znam, bawiłem się trochę ustawieniami ale nie wiele ono dało. Nie chodzi oczywiście o konkretne liczby, lecz wskazówki w którą stronę iść, czy dodać więcej hsc, może bardziej dotłumić rower, itp. Posiadana rama to mondraker summum 2011, damper rc4 z 350 sprężyną, moja waga około 70 kg. w pełnym ekwipunku. W tym momencie mam bardzo malutko tłumienia, zero botom outa, hsc, lsc mniej więcej do połowy, sprężyna skręcona luźno. Rower raczej klei się i dodatkowo mocno szarpie korbami przy większym skompresowaniu zawiechy. Jeżdżę raczej od święta, więc bawienie się jednym kliknięciem co zjazd zajęło by mi wieczność, dlatego byłbym wdzięczny za każdą udzieloną wskazówkę.

Pozdrawiam,

Dobij ciśnienia i bottom out skręć mocniej, a przede wszystkim jak najmniej rebound (tylko nie przesadz bo na twarzy skończysz). Skręć też troche sprężyne.
mALpaDH
Posty: 83
Rejestracja: 10.07.2008 18:29:29
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska/kraków
Kontakt:

Post autor: mALpaDH »

Dzięki Spaced, a jak się mają do tego regulację hsc, lsc? bo jedna odpowiada za początek skoku druga za koniec, jeżeli dobrze pamiętam.
Pozdro
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Sprzedaj foxa kup dorado i wtedy zobaczysz jak widelec działać powinien!
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

mALpaDH pisze:Dzięki Spaced, a jak się mają do tego regulację hsc, lsc? bo jedna odpowiada za początek skoku druga za koniec, jeżeli dobrze pamiętam.
prawie ze mniej wiecej :D może sie powtórzę ale czytałeś kiedyś instrukcje z niego ? http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... X_RC4.html :> podstawa !
rowerek PB Spider Suspensions boss!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Co do LSR zwykle jest tak, że "wygodne ustawienie" to już dużo za dużo tłumienia powrotu z punktu widzenia trakcji ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości