FOX FIT RC2 - pytanie o kulture pracy
FOX FIT RC2 - pytanie o kulture pracy
Witam,
Mam od pewnego czasu FOXa 40 FIT RC2 ... początkowo, kiedy kupowałem z nim rower, byłem podjarany jak dziki dzik... co prawda nigdy wcześniej nie jeździłem na Foxie z Fitem, miałem przed krótki okres czasu zwykła VAN F100 w rowerku XC, ale i tak jest to najwyższej klasy amor jaki kiedykolwiek posiadałem.
Po pierwszych jazdach w terenie bylem jeszcze bardziej podjarany, no amor robi robote ze hoho... podjaranie minęło kiedy przejechałem się na Boxxerze RC kolegi z 2011 roku. Szczerze mówiąc, Boxxer zdecydowanie lepiej wybierał mniejsze nierównośći, czyli normalne korzenie/kamienie które są na trasie. Jego pracy nie czuć na rękach, czego nie można powiedzieć o Foxie. Fox po prostu bije po łapach, choć muszę przyznać, że z większymi strzałami w amor, np pierdzielnięcie na płaskie nie ma problemu. Fox zjada je idealnie. Tylko, że pierdzielnięć jest na trasach na ogół kilka ... a kamieni i korzeni cała masa przez większość trasy.
Zasadnicze pytanie jest takie, czy tak ma być ? Czy ten typ po prostu tak ma ?
Moje ustawienia:
Ważę 103 kg.
Mam FIOLETOWEGO springa Ti + łożysko.
Tłumik zalany Silkolene PRO RFS 5w !
Kompresje szybka i wolna rozkręcone prawie na maxa, może 3-4 kliknięcie na plus.
Naprężenie wstępne rozkręcone do minium.
Tłumienie ustawione tak jak trza.
Dodam, że początkowo tłumik był zalany Silkolene 7,5w (parametry identyczne z FOX Fluidem 10w) i amor był jeszcze mniej czuły.
Tłumik jest przelany prawidłowo, zgodnie z manualem, idealnie odpowietrzony. Uszczelnienia nie pozostawiają nic do życzenia, gumowy kondon z tłumika jest ok, nic mu nie dolega.
Olej w smarowaniu to 15w Motorexa a lagi sa smarowane Finishilne Stanchion Lube.
Pozdrawiam
Mam od pewnego czasu FOXa 40 FIT RC2 ... początkowo, kiedy kupowałem z nim rower, byłem podjarany jak dziki dzik... co prawda nigdy wcześniej nie jeździłem na Foxie z Fitem, miałem przed krótki okres czasu zwykła VAN F100 w rowerku XC, ale i tak jest to najwyższej klasy amor jaki kiedykolwiek posiadałem.
Po pierwszych jazdach w terenie bylem jeszcze bardziej podjarany, no amor robi robote ze hoho... podjaranie minęło kiedy przejechałem się na Boxxerze RC kolegi z 2011 roku. Szczerze mówiąc, Boxxer zdecydowanie lepiej wybierał mniejsze nierównośći, czyli normalne korzenie/kamienie które są na trasie. Jego pracy nie czuć na rękach, czego nie można powiedzieć o Foxie. Fox po prostu bije po łapach, choć muszę przyznać, że z większymi strzałami w amor, np pierdzielnięcie na płaskie nie ma problemu. Fox zjada je idealnie. Tylko, że pierdzielnięć jest na trasach na ogół kilka ... a kamieni i korzeni cała masa przez większość trasy.
Zasadnicze pytanie jest takie, czy tak ma być ? Czy ten typ po prostu tak ma ?
Moje ustawienia:
Ważę 103 kg.
Mam FIOLETOWEGO springa Ti + łożysko.
Tłumik zalany Silkolene PRO RFS 5w !
Kompresje szybka i wolna rozkręcone prawie na maxa, może 3-4 kliknięcie na plus.
Naprężenie wstępne rozkręcone do minium.
Tłumienie ustawione tak jak trza.
Dodam, że początkowo tłumik był zalany Silkolene 7,5w (parametry identyczne z FOX Fluidem 10w) i amor był jeszcze mniej czuły.
Tłumik jest przelany prawidłowo, zgodnie z manualem, idealnie odpowietrzony. Uszczelnienia nie pozostawiają nic do życzenia, gumowy kondon z tłumika jest ok, nic mu nie dolega.
Olej w smarowaniu to 15w Motorexa a lagi sa smarowane Finishilne Stanchion Lube.
Pozdrawiam
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
pytanie podstawowe ile masz SAG:) ja mam 40stke przy mojej wadze 86kg mam niebieskiego tytana i jest grubo choć ostatnio zauważyłem ze olej sie już "zmęczył" w tłumiku IPone 5w no i mam zmieniony LSC podobnie mulił sie na małych nierównościach :> co ciekawe fox zaleca wlewanie 10WT swojego oleju :>
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Re:
Jest GRUBO czyli, że co? Twardo ?kubuspunxdh pisze:pytanie podstawowe ile masz SAG:) ja mam 40stke przy mojej wadze 86kg mam niebieskiego tytana i jest grubo choć ostatnio zauważyłem ze olej sie już "zmęczył" w tłumiku IPone 5w no i mam zmieniony LSC podobnie mulił sie na małych nierównościach :> co ciekawe fox zaleca wlewanie 10WT swojego oleju :>
Który masz model 40tki? z jakim tłumikiem ?
Re:
BikerJG pisze: Sam nie wiem dlaczego tak jest.
znam odpowiedz na to pytanie:P (G kupiłes, G masz)
fox to nie jest naprawde super technologia, wrecz za kazdym rozebraniem go utwierdzam sie w przkonaniu, ze nigdy takiego nie chce miec.
Hmmm...
Są jeszcze dwie możliwości >> amor nie zdążył się dotrzeć. Jak kupiłem Boxxera R2C2 to też bił po łapach i nie grzeszył czułością ale po kilku wypadam w góry jest idealne masło i rower płynie, chociaż też trzeba dbać i serwisować, tzn ja teraz siedzę w alpach bo tu pracuję dlatego serwis robię co 2-3 tygodnie.
Dwa może musisz trochę amor stłumić, jak ma za szybkie odbicie to też niedobrze. Ja u siebie tłumienie odbicia mam ustawione bodaj na 12 klików.
btw. myślę, że zasada docierania w foxach też działa. Miałem kiedyś foxa Talasa z 2010 nówkę i dopiero po pół roku i serwisie zaczął działać jako tako(ale to talas... inne foxy działają lepiej).
Są jeszcze dwie możliwości >> amor nie zdążył się dotrzeć. Jak kupiłem Boxxera R2C2 to też bił po łapach i nie grzeszył czułością ale po kilku wypadam w góry jest idealne masło i rower płynie, chociaż też trzeba dbać i serwisować, tzn ja teraz siedzę w alpach bo tu pracuję dlatego serwis robię co 2-3 tygodnie.
Dwa może musisz trochę amor stłumić, jak ma za szybkie odbicie to też niedobrze. Ja u siebie tłumienie odbicia mam ustawione bodaj na 12 klików.
btw. myślę, że zasada docierania w foxach też działa. Miałem kiedyś foxa Talasa z 2010 nówkę i dopiero po pół roku i serwisie zaczął działać jako tako(ale to talas... inne foxy działają lepiej).
Re:
Za dużo. Amor powinien mieć 20-25% sagu jak stoisz na pochyłym.motomysz pisze:SAGu mam około 30%, mniej więcej, dokładnie zmierzę dziś wieczorem jak będę w domu. Ale to mniej więcej w tych granicach oscyluje.
Z docieraniem wątpie. Raczej kwestia ustawień. Po prostu tak jak masz ustawionego foxa Ci nie pasuje. Podczas każdego zjazdu kręć tylko jednym pokrętłem. Mało dokładnie opisałes co się dzieje.
Pierwsze zjazdy kręć HSC i odejmując tłumienia zobacz co się na korzeniach dzieje. Jak nie ma zmiany to wróc do punktu wyjscia w HSC i kręć LSC. Potem odbicie spowalniaj zwiększając tłumienie. Bardzo dużo to kwestia preferencji. Ja np. lubie twardy, szybki i dotłumiony amor bo mnie wtedy mniej bolą łapy i mniejsze ryzyko wywalenia jak wpadne na coś niespodziewanego ale wiem, ze spora wiekszosc ludzi woli przysłowiowe masło i jak znajomy karnął sie na moim rowerze to myślałem, że umrze.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 10.07.2008 18:29:29
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska/kraków
- Kontakt:
To może się podepnę do temu, może ktoś mi doradzić jak ustawić zawieszenie w rowerze aby uzyskać je jak najbardziej skoczne, jestem raczej laikiem rowerowym i nie bardzo się na tym znam, bawiłem się trochę ustawieniami ale nie wiele ono dało. Nie chodzi oczywiście o konkretne liczby, lecz wskazówki w którą stronę iść, czy dodać więcej hsc, może bardziej dotłumić rower, itp. Posiadana rama to mondraker summum 2011, damper rc4 z 350 sprężyną, moja waga około 70 kg. w pełnym ekwipunku. W tym momencie mam bardzo malutko tłumienia, zero botom outa, hsc, lsc mniej więcej do połowy, sprężyna skręcona luźno. Rower raczej klei się i dodatkowo mocno szarpie korbami przy większym skompresowaniu zawiechy. Jeżdżę raczej od święta, więc bawienie się jednym kliknięciem co zjazd zajęło by mi wieczność, dlatego byłbym wdzięczny za każdą udzieloną wskazówkę.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Pozdro
Mam nowego R2C2 - pierwsze jazdy to tak jak mówisz, podjaranie. Ale po przejażdżce na 888 kumpla czy nawet tuningowanym RST Storm znajomego mój boxx był po prostu "no fajny ale jakoś taki twardy pomimo rozkręcenia" Dostałem go jakoś w kwietniu z rowerem. Dopiero teraz zaczął mi płynniej chodzić. A to i tak jeszcze nie to.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re: Re:
Jest dobrze !motomysz pisze:
Jest GRUBO czyli, że co? Twardo ?
Który masz model 40tki? z jakim tłumikiem ?

nie jestxprot pisze:fox to nie jest naprawdę super technologia, wrecz za kazdym rozebraniem go utwierdzam sie w przekonaniu, ze nigdy takiego nie chce miec.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Re:
mALpaDH pisze:To może się podepnę do temu, może ktoś mi doradzić jak ustawić zawieszenie w rowerze aby uzyskać je jak najbardziej skoczne, jestem raczej laikiem rowerowym i nie bardzo się na tym znam, bawiłem się trochę ustawieniami ale nie wiele ono dało. Nie chodzi oczywiście o konkretne liczby, lecz wskazówki w którą stronę iść, czy dodać więcej hsc, może bardziej dotłumić rower, itp. Posiadana rama to mondraker summum 2011, damper rc4 z 350 sprężyną, moja waga około 70 kg. w pełnym ekwipunku. W tym momencie mam bardzo malutko tłumienia, zero botom outa, hsc, lsc mniej więcej do połowy, sprężyna skręcona luźno. Rower raczej klei się i dodatkowo mocno szarpie korbami przy większym skompresowaniu zawiechy. Jeżdżę raczej od święta, więc bawienie się jednym kliknięciem co zjazd zajęło by mi wieczność, dlatego byłbym wdzięczny za każdą udzieloną wskazówkę.
Pozdrawiam,
Dobij ciśnienia i bottom out skręć mocniej, a przede wszystkim jak najmniej rebound (tylko nie przesadz bo na twarzy skończysz). Skręć też troche sprężyne.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
prawie ze mniej wiecejmALpaDH pisze:Dzięki Spaced, a jak się mają do tego regulację hsc, lsc? bo jedna odpowiada za początek skoku druga za koniec, jeżeli dobrze pamiętam.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości