Strona 1 z 2

[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP

: 06.08.2013 21:02:55
autor: juzio-biker
Czy posiada ktoś Elka stage 5 i może zrobić zdjęcie uszczelki na tłoku IFP obok Ślizgu ? Potrzebuję coś dopasować a nie posiadam oryginalnej ...

: 06.08.2013 22:53:07
autor: GgG
tam masz zwykłe oringi, poszukaj wymiaru do foxa dhxa i zobacz czy ogarnie, chyba że ktoś na forum zna wymiar co w elce siedzi.

: 03.12.2013 20:24:11
autor: balfa2step
Podepnę się pod temat ,
Na jakiej głębokości ustawić tłok w zbiorniczku wyrównawczym ?
Znalazł ktoś jakąś instrukcję serwisowania ?

: 03.12.2013 22:12:49
autor: GgG
U siebie wciskałem go do końca, wszystko ładnie działało. Przynajmniej jest pewność, że nic nie uszkodzisz (a tak też mi się udało, w xfusionie rozwaliło mi plastikowe ifp jak dałem je za płytko).

: 03.12.2013 23:14:11
autor: balfa2step
Ale czy własnie przy całkowitym jego wciśnięciu nie rozwali go przy szybkim odbiciu ? Wydawało mi się że optymalnie jest na głebokości 2/3 ( stare foxy ) patrząc od strony wentylka do komory .

: 04.12.2013 02:05:32
autor: GgG
gdy docisniesz go do konca zbiornika to bedzie wieksza komora powietrzna, bedzie wiekszy opor zeby doszlo do konca niz jakbys dal go np w polowie. Nie jestem ekspertem od damperow, pewnie kilka osob inaczej by napisalo to o czym pisze ale nie o to chodzi :)
Jak juz pisalem rozwalilem ifp w moim damperze gdy dalem je zbyt plytko - chcialem dac mu wiecej progresji, a skonczylo sie na tym ze ifp doszlo do zaworu i peklo.

: 04.12.2013 10:38:26
autor: off_road
Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu ;)

Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co :)

: 04.12.2013 12:37:45
autor: GgG
Znasz się na tym i to co piszesz ma sens, jednak u mnie od kilku lat nic się nie zapowietrzało. Może przy wkładaniu tłoka idzie troszkę do góry. Przy kolejnym serwisie będę o tym pamiętać.

Re:

: 04.12.2013 19:06:03
autor: balfa2step
off_road

Może zdradzisz tajemnicę na jakiej głębokości umieścić ifp ? :)

: 06.12.2013 11:18:42
autor: off_road
Nie ma takiej opcji ;)

: 06.12.2013 12:08:00
autor: GgG
Wiem ale nie powiem, co z Ciebie za kolega... :)

Re:

: 06.12.2013 12:17:15
autor: troyo
off_road pisze:Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu ;)

Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co :)
Eee no niebałdzo. Stage 5 ma ifp bez dziury wiec nawet osadzajac plywak na samym dnie, po wkreceniu tloczyska w korpusc plywak sie podniesie i to o czym piszesz nie zajdzie. Poza tym jesli masz ta odrobine gazu (pomijajac jakies czasteczki powietrza uwiezione w oleju) to robisz to zle i tyle. Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.

Re: Re:

: 06.12.2013 23:41:29
autor: off_road
troyo pisze:Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.
Spoko nagram niedlugo film na którym będzie odstany przez całą noc olej następnie podłączony do próżni ;)
Zdziwisz się ile gazu jest uwięzionego w oleju :P

: 07.12.2013 00:01:48
autor: GgG
A co nam da w praktyce odessanie tego powietrza? Bo ja tam nigdy nie czułem żeby mi damper tracił tłumienie, zmieniał charakterystyke pracy itp.

: 07.12.2013 00:48:07
autor: troyo
Nie zdziwie sie, bo nie o tym mowie. Napisalem przeciez ze pomijajac powietrze uwiezione w oleju, bo bez podcisnienia tego nie usuniesz. To samo jest z plynem hamulcowym.

GgG w przypadku tradycyjnego dampera pewnie niewiele, natomiast w twintube'ch gdzie mlucony jest ten olej duzo bardziej, zpewnoscia wplynie to na interwaly serwisowe.

: 07.12.2013 01:40:25
autor: off_road
To tak jakbyś napisał:

W drinku to sok idzie w głowę pomijając wódkę. ;)

: 07.12.2013 18:04:32
autor: Bogumil
Jeśli chodzi o oring w Elka stage 5 to nie wiem jaki jest ale w DHX jest to oring o wymiarach 12,29x3,53, może będzie pasował.
Koszt to jakieś 2 zł
http://www.pinkbike.com/photo/9296654/ tu trochę widać jak to wygląda.

: 07.12.2013 18:12:07
autor: troyo
To nie ten oring...

: 16.12.2013 12:39:03
autor: off_road
Gwoli wyjaśnienia dla czego nie podałem głębokości IFP. Na wszystkich dokumentach szkoleniowych mam zapis:
"Nie udostępniać osobom trzecim bez zgody właściciela pod groźbą utraty certyfikatu."
Zdałem sobie sprawę, że moje posty mogły zostać źle odebrane i dlatego zamieszczam to sprostowanie.