Strona 1 z 2
[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP
: 06.08.2013 21:02:55
autor: juzio-biker
Czy posiada ktoś Elka stage 5 i może zrobić zdjęcie uszczelki na tłoku IFP obok Ślizgu ? Potrzebuję coś dopasować a nie posiadam oryginalnej ...
: 06.08.2013 22:53:07
autor: GgG
tam masz zwykłe oringi, poszukaj wymiaru do foxa dhxa i zobacz czy ogarnie, chyba że ktoś na forum zna wymiar co w elce siedzi.
: 03.12.2013 20:24:11
autor: balfa2step
Podepnę się pod temat ,
Na jakiej głębokości ustawić tłok w zbiorniczku wyrównawczym ?
Znalazł ktoś jakąś instrukcję serwisowania ?
: 03.12.2013 22:12:49
autor: GgG
U siebie wciskałem go do końca, wszystko ładnie działało. Przynajmniej jest pewność, że nic nie uszkodzisz (a tak też mi się udało, w xfusionie rozwaliło mi plastikowe ifp jak dałem je za płytko).
: 03.12.2013 23:14:11
autor: balfa2step
Ale czy własnie przy całkowitym jego wciśnięciu nie rozwali go przy szybkim odbiciu ? Wydawało mi się że optymalnie jest na głebokości 2/3 ( stare foxy ) patrząc od strony wentylka do komory .
: 04.12.2013 02:05:32
autor: GgG
gdy docisniesz go do konca zbiornika to bedzie wieksza komora powietrzna, bedzie wiekszy opor zeby doszlo do konca niz jakbys dal go np w polowie. Nie jestem ekspertem od damperow, pewnie kilka osob inaczej by napisalo to o czym pisze ale nie o to chodzi
Jak juz pisalem rozwalilem ifp w moim damperze gdy dalem je zbyt plytko - chcialem dac mu wiecej progresji, a skonczylo sie na tym ze ifp doszlo do zaworu i peklo.
: 04.12.2013 10:38:26
autor: off_road
Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu
Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co

: 04.12.2013 12:37:45
autor: GgG
Znasz się na tym i to co piszesz ma sens, jednak u mnie od kilku lat nic się nie zapowietrzało. Może przy wkładaniu tłoka idzie troszkę do góry. Przy kolejnym serwisie będę o tym pamiętać.
Re:
: 04.12.2013 19:06:03
autor: balfa2step
off_road
Może zdradzisz tajemnicę na jakiej głębokości umieścić ifp ?

: 06.12.2013 11:18:42
autor: off_road
Nie ma takiej opcji

: 06.12.2013 12:08:00
autor: GgG
Wiem ale nie powiem, co z Ciebie za kolega...

Re:
: 06.12.2013 12:17:15
autor: troyo
off_road pisze:Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu
Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co

Eee no niebałdzo. Stage 5 ma ifp bez dziury wiec nawet osadzajac plywak na samym dnie, po wkreceniu tloczyska w korpusc plywak sie podniesie i to o czym piszesz nie zajdzie. Poza tym jesli masz ta odrobine gazu (pomijajac jakies czasteczki powietrza uwiezione w oleju) to robisz to zle i tyle. Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.
Re: Re:
: 06.12.2013 23:41:29
autor: off_road
troyo pisze:Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.
Spoko nagram niedlugo film na którym będzie odstany przez całą noc olej następnie podłączony do próżni
Zdziwisz się ile gazu jest uwięzionego w oleju :P
: 07.12.2013 00:01:48
autor: GgG
A co nam da w praktyce odessanie tego powietrza? Bo ja tam nigdy nie czułem żeby mi damper tracił tłumienie, zmieniał charakterystyke pracy itp.
: 07.12.2013 00:48:07
autor: troyo
Nie zdziwie sie, bo nie o tym mowie. Napisalem przeciez ze pomijajac powietrze uwiezione w oleju, bo bez podcisnienia tego nie usuniesz. To samo jest z plynem hamulcowym.
GgG w przypadku tradycyjnego dampera pewnie niewiele, natomiast w twintube'ch gdzie mlucony jest ten olej duzo bardziej, zpewnoscia wplynie to na interwaly serwisowe.
: 07.12.2013 01:40:25
autor: off_road
To tak jakbyś napisał:
W drinku to sok idzie w głowę pomijając wódkę.

: 07.12.2013 18:04:32
autor: Bogumil
Jeśli chodzi o oring w Elka stage 5 to nie wiem jaki jest ale w DHX jest to oring o wymiarach 12,29x3,53, może będzie pasował.
Koszt to jakieś 2 zł
http://www.pinkbike.com/photo/9296654/ tu trochę widać jak to wygląda.
: 07.12.2013 18:12:07
autor: troyo
To nie ten oring...
: 16.12.2013 12:39:03
autor: off_road
Gwoli wyjaśnienia dla czego nie podałem głębokości IFP. Na wszystkich dokumentach szkoleniowych mam zapis:
"Nie udostępniać osobom trzecim bez zgody właściciela pod groźbą utraty certyfikatu."
Zdałem sobie sprawę, że moje posty mogły zostać źle odebrane i dlatego zamieszczam to sprostowanie.