[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP

juzio-biker
Posty: 51
Rejestracja: 11.01.2011 17:14:35
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP

Post autor: juzio-biker »

Czy posiada ktoś Elka stage 5 i może zrobić zdjęcie uszczelki na tłoku IFP obok Ślizgu ? Potrzebuję coś dopasować a nie posiadam oryginalnej ...
http://juzio6.pinkbike.com/
http://www.pinkbike.com/photo/5802625/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

tam masz zwykłe oringi, poszukaj wymiaru do foxa dhxa i zobacz czy ogarnie, chyba że ktoś na forum zna wymiar co w elce siedzi.
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Podepnę się pod temat ,
Na jakiej głębokości ustawić tłok w zbiorniczku wyrównawczym ?
Znalazł ktoś jakąś instrukcję serwisowania ?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

U siebie wciskałem go do końca, wszystko ładnie działało. Przynajmniej jest pewność, że nic nie uszkodzisz (a tak też mi się udało, w xfusionie rozwaliło mi plastikowe ifp jak dałem je za płytko).
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Ale czy własnie przy całkowitym jego wciśnięciu nie rozwali go przy szybkim odbiciu ? Wydawało mi się że optymalnie jest na głebokości 2/3 ( stare foxy ) patrząc od strony wentylka do komory .
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

gdy docisniesz go do konca zbiornika to bedzie wieksza komora powietrzna, bedzie wiekszy opor zeby doszlo do konca niz jakbys dal go np w polowie. Nie jestem ekspertem od damperow, pewnie kilka osob inaczej by napisalo to o czym pisze ale nie o to chodzi :)
Jak juz pisalem rozwalilem ifp w moim damperze gdy dalem je zbyt plytko - chcialem dac mu wiecej progresji, a skonczylo sie na tym ze ifp doszlo do zaworu i peklo.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu ;)

Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Znasz się na tym i to co piszesz ma sens, jednak u mnie od kilku lat nic się nie zapowietrzało. Może przy wkładaniu tłoka idzie troszkę do góry. Przy kolejnym serwisie będę o tym pamiętać.
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re:

Post autor: balfa2step »

off_road

Może zdradzisz tajemnicę na jakiej głębokości umieścić ifp ? :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Nie ma takiej opcji ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Wiem ale nie powiem, co z Ciebie za kolega... :)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re:

Post autor: troyo »

off_road pisze:Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu ;)

Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co :)
Eee no niebałdzo. Stage 5 ma ifp bez dziury wiec nawet osadzajac plywak na samym dnie, po wkreceniu tloczyska w korpusc plywak sie podniesie i to o czym piszesz nie zajdzie. Poza tym jesli masz ta odrobine gazu (pomijajac jakies czasteczki powietrza uwiezione w oleju) to robisz to zle i tyle. Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: off_road »

troyo pisze:Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.
Spoko nagram niedlugo film na którym będzie odstany przez całą noc olej następnie podłączony do próżni ;)
Zdziwisz się ile gazu jest uwięzionego w oleju :P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

A co nam da w praktyce odessanie tego powietrza? Bo ja tam nigdy nie czułem żeby mi damper tracił tłumienie, zmieniał charakterystyke pracy itp.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Nie zdziwie sie, bo nie o tym mowie. Napisalem przeciez ze pomijajac powietrze uwiezione w oleju, bo bez podcisnienia tego nie usuniesz. To samo jest z plynem hamulcowym.

GgG w przypadku tradycyjnego dampera pewnie niewiele, natomiast w twintube'ch gdzie mlucony jest ten olej duzo bardziej, zpewnoscia wplynie to na interwaly serwisowe.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

To tak jakbyś napisał:

W drinku to sok idzie w głowę pomijając wódkę. ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Jeśli chodzi o oring w Elka stage 5 to nie wiem jaki jest ale w DHX jest to oring o wymiarach 12,29x3,53, może będzie pasował.
Koszt to jakieś 2 zł
http://www.pinkbike.com/photo/9296654/ tu trochę widać jak to wygląda.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Gwoli wyjaśnienia dla czego nie podałem głębokości IFP. Na wszystkich dokumentach szkoleniowych mam zapis:
"Nie udostępniać osobom trzecim bez zgody właściciela pod groźbą utraty certyfikatu."
Zdałem sobie sprawę, że moje posty mogły zostać źle odebrane i dlatego zamieszczam to sprostowanie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości