[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 11.01.2011 17:14:35
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
[Damper] Elka Stage 5 Uszczelka tłok IFP
Czy posiada ktoś Elka stage 5 i może zrobić zdjęcie uszczelki na tłoku IFP obok Ślizgu ? Potrzebuję coś dopasować a nie posiadam oryginalnej ...
http://juzio6.pinkbike.com/
http://www.pinkbike.com/photo/5802625/
http://www.pinkbike.com/photo/5802625/
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
gdy docisniesz go do konca zbiornika to bedzie wieksza komora powietrzna, bedzie wiekszy opor zeby doszlo do konca niz jakbys dal go np w polowie. Nie jestem ekspertem od damperow, pewnie kilka osob inaczej by napisalo to o czym pisze ale nie o to chodzi
Jak juz pisalem rozwalilem ifp w moim damperze gdy dalem je zbyt plytko - chcialem dac mu wiecej progresji, a skonczylo sie na tym ze ifp doszlo do zaworu i peklo.

Jak juz pisalem rozwalilem ifp w moim damperze gdy dalem je zbyt plytko - chcialem dac mu wiecej progresji, a skonczylo sie na tym ze ifp doszlo do zaworu i peklo.
Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu 
Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co

Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co

-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re:
off_road
Może zdradzisz tajemnicę na jakiej głębokości umieścić ifp ?
Może zdradzisz tajemnicę na jakiej głębokości umieścić ifp ?

Re:
Eee no niebałdzo. Stage 5 ma ifp bez dziury wiec nawet osadzajac plywak na samym dnie, po wkreceniu tloczyska w korpusc plywak sie podniesie i to o czym piszesz nie zajdzie. Poza tym jesli masz ta odrobine gazu (pomijajac jakies czasteczki powietrza uwiezione w oleju) to robisz to zle i tyle. Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.off_road pisze:Jak dasz na max IFP będzie spory problem po napompowaniu
Zakładam, że robiłeś ją bez użycia pompy próżniowej więc odrobina gazu była zamknięta.
Mamy IFP na max w dół, zapodajesz ciśnienie więc ma ochotę opaść jeszcze niżej... co się dzieje? Przy pełnym wyproście ciśnienie swobodnie przełazi przez uszczelkę nie mając oparcia z drugiej strony zapowietrzając damper ot co
Re: Re:
Spoko nagram niedlugo film na którym będzie odstany przez całą noc olej następnie podłączony do próżnitroyo pisze:Nie potrzeba pompy prozniowej zeby dobrze odpowietrzyc taki damper.

Zdziwisz się ile gazu jest uwięzionego w oleju :P
Nie zdziwie sie, bo nie o tym mowie. Napisalem przeciez ze pomijajac powietrze uwiezione w oleju, bo bez podcisnienia tego nie usuniesz. To samo jest z plynem hamulcowym.
GgG w przypadku tradycyjnego dampera pewnie niewiele, natomiast w twintube'ch gdzie mlucony jest ten olej duzo bardziej, zpewnoscia wplynie to na interwaly serwisowe.
GgG w przypadku tradycyjnego dampera pewnie niewiele, natomiast w twintube'ch gdzie mlucony jest ten olej duzo bardziej, zpewnoscia wplynie to na interwaly serwisowe.
Jeśli chodzi o oring w Elka stage 5 to nie wiem jaki jest ale w DHX jest to oring o wymiarach 12,29x3,53, może będzie pasował.
Koszt to jakieś 2 zł
http://www.pinkbike.com/photo/9296654/ tu trochę widać jak to wygląda.
Koszt to jakieś 2 zł
http://www.pinkbike.com/photo/9296654/ tu trochę widać jak to wygląda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość