Proto zjazdówki Speca... Hellooooooo?!

frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Proto zjazdówki Speca... Hellooooooo?!

Post autor: frango »

Czy wszyscy są na wakacjach w głuszy, gdzie nie ma internetu?! :shock: :twisted: :lol:
Brad Benedict od kilku dni ujeżdża w Whistler, w czasie Crankworx, tajemnicze proto zjazdówki Speca.
Na razie wiadomo tyle, że prawdopodobnie jest to "muł" do sprawdzenia geometrii i kół 27,5". Ale ze zdjęć widać jeszcze uproszczone zawieszenie FSR z puktem obrotu wokół BB :shock:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co Wy na to?

PS. Coś się rozjeżdża, ktoś może poprawić?
pozdro

frango
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

Kiedyś ktoś dodał ten obrazek pod tematem z zabawnymi opowieściami ale tu też pasuje. :D Obrazek
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Ja to wrzuciłem. ;) Jestem ciekawy co z tego wyniknie bo geometria ramy jest dość interesujaca i zobaczymy czy zostawia koła 27.5.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Ja nie jestem pewien czy to faktycznie koła 27,5"... nie potrafię odróżnić ich od 26".
A statycznego geo przecież nie widać ;>
pozdro

frango
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

pozdro

frango
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

W sumie pora, aby pokazali coś nowego, bo Demówka ma już swoje lata na rynku ;) Choć mnie bardziej interesuje wysyp podobnych rowerów jak choćby od RM http://www.mtb-news.de/news/2013/08/15/ ... -flatline/ To chyba będzie rok FSR :P
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Bo podobno wyłączność Speca na FSR, czyli ogniwo Horsta, skończyła się w kwietniu tego roku.
pozdro

frango
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

a czemu ktoś nie wymyśli cze oś nowego :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Widocznie FSR jest wystarczająco dobre by nie kombinować i nie wyważać już otwartych drzwi;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re:

Post autor: frango »

motomysz pisze:Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
Właśnie się nauczyłem, że nie każdy 4-zawiast wyglądający jak Horst to Horst. A co za tym idzie, to co jest na zdjęciach, to może nie być Horst, bo nie widać wszystkich szczegółów zawieszenia.
Pamiętaj też, że są patenty lokalne i ogólnoświatowe. Spec miał chyba wyłączność na USA, a nie na resztę świata
Poza tym, z tym "przedłużaniem" to chyba nie tak łatwo. Nie wkraczasz do urzędu patentowego w przeddzień wygaśnięcia praw do patentu i nie krzyczysz "wykupuję na następne 10 lat" ;)
pozdro

frango
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

motomysz pisze:Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
Tak i nikt poza Norco nie sprzedawaø ich w stanach bo patent na ogniwo horsta obejmowal tylko stany. Norco placilo to mialo. A z tego co wiem patentu tu nie mozna przedluzyc. W podobnej sytuacji Cane Creek byl niedawno i gdyby to sie dalo zrobic to dalej by od wszystkich firm produkujacych stery pobierali hajs i nie mieli presji na produkowanie nic innego ;)
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Spec na zdjęciach to nie jest horst, gdyż piwot jest wokół BB, a patent na horsta dotyczy lokalizacji dokładnie tego piwota.
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

A jeszcze przy okazji jak już mówimy też o innych ramach to taki lekki off, bo nie chcę nowego tematu zakładać... Wiadomo coś o Dartmoor Roots? Właściwie od wybrania nazwy temat ucichł.
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Mi się tam wydawało, że akurat patent na Horsta dotyczył odległości tego linka na dolnym ramieniu wahacza od osi tylnego koła, ale oczywiście mogę być w błędzie.

A co do USA ... Ellsworth też miał ramy z Horstem ...

Zresztą to bez znaczenia, to i tak jest jedno z wielu różnych rozwiązań. A ludzie kupowali nawet takie gówna jak Orange 222 i 223.. co lepsze, niektórzy na nich wygrywali PŚ :)

Zawsze będzie kilka(naście) rodzajów zawieszeń, i każdy, kto je akurat produkuje, będzie je promował jako najlepsze :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Bo zawieszenia są różne.
Nie można powiedzieć które najlepsze bo każde pracuje inaczej, nie znaczy lepiej czy gorzej.
Ten jedno-zawiasowy Orange będzie pracował tak samo dobrze jak Demo z FSR.
Oczywiście z dobrze dobranym i ustawionym damperem.
Bo jakby to tak przemyśleć na chłopski rozum to rama i jej system zawieszenia jest tylko elementem który przenosi pracę tylnego koła na damper który "kontroluje" to jak ma pracować zawieszenie.
Jedyne na co on nie ma wpływu to linia po jakiej porusza się oś koła.

Abovd
Posty: 57
Rejestracja: 17.05.2012 22:35:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re:

Post autor: Abovd »

kubuspunxdh pisze:a czemu ktoś nie wymyśli cze oś nowego :)
czasami temat się kończy, albo po prostu ograniczają nas dostępne technologie.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re:

Post autor: frango »

FRmaniak pisze:Nie można powiedzieć które najlepsze bo każde pracuje inaczej, nie znaczy lepiej czy gorzej.
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jedne zawieszenia mają więcej wad niż inne.
pozdro

frango
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: uzurpator »

frango pisze:Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jedne zawieszenia mają więcej wad niż inne.
Jeżeli zawieszenie zostało kompetentnie zaprojektowane, łącznie z odpowiednim damperem, to typ zawiasu nie ma znaczenia. Nawet bullito-zawiasy będą dawać radę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości