Strona 1 z 2
Proto zjazdówki Speca... Hellooooooo?!
: 15.08.2013 11:00:53
autor: frango
: 15.08.2013 12:20:30
autor: rycu
Kiedyś ktoś dodał ten obrazek pod tematem z zabawnymi opowieściami ale tu też pasuje.

: 15.08.2013 12:36:33
autor: komarek
Ja to wrzuciłem.

Jestem ciekawy co z tego wyniknie bo geometria ramy jest dość interesujaca i zobaczymy czy zostawia koła 27.5.
: 15.08.2013 13:11:25
autor: frango
Ja nie jestem pewien czy to faktycznie koła 27,5"... nie potrafię odróżnić ich od 26".
A statycznego geo przecież nie widać ;>
: 15.08.2013 13:12:55
autor: frango
: 15.08.2013 14:26:43
autor: nopainnogame
W sumie pora, aby pokazali coś nowego, bo Demówka ma już swoje lata na rynku

Choć mnie bardziej interesuje wysyp podobnych rowerów jak choćby od RM
http://www.mtb-news.de/news/2013/08/15/ ... -flatline/ To chyba będzie rok FSR :P
: 15.08.2013 14:34:06
autor: frango
Bo podobno wyłączność Speca na FSR, czyli ogniwo Horsta, skończyła się w kwietniu tego roku.
: 15.08.2013 17:53:43
autor: motomysz
Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
: 15.08.2013 18:31:21
autor: kubuspunxdh
a czemu ktoś nie wymyśli cze oś nowego

: 15.08.2013 19:14:02
autor: Soulforged
Widocznie FSR jest wystarczająco dobre by nie kombinować i nie wyważać już otwartych drzwi;)
Re:
: 15.08.2013 19:59:30
autor: frango
motomysz pisze:Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
Właśnie się nauczyłem, że nie każdy 4-zawiast wyglądający jak Horst to Horst. A co za tym idzie, to co jest na zdjęciach, to może nie być Horst, bo nie widać wszystkich szczegółów zawieszenia.
Pamiętaj też, że są patenty lokalne i ogólnoświatowe. Spec miał chyba wyłączność na USA, a nie na resztę świata
Poza tym, z tym "przedłużaniem" to chyba nie tak łatwo. Nie wkraczasz do urzędu patentowego w przeddzień wygaśnięcia praw do patentu i nie krzyczysz "wykupuję na następne 10 lat"

Re:
: 15.08.2013 20:20:44
autor: Spaced
motomysz pisze:Wyłączność nie wyłączność, przecież fura rowerów miała Horsta, nie tylko spec....
Poza tym "wyłączność" oznacza ochronę patentową, a tą można przedłużać po jej zakończeniu....
Tak i nikt poza Norco nie sprzedawaø ich w stanach bo patent na ogniwo horsta obejmowal tylko stany. Norco placilo to mialo. A z tego co wiem patentu tu nie mozna przedluzyc. W podobnej sytuacji Cane Creek byl niedawno i gdyby to sie dalo zrobic to dalej by od wszystkich firm produkujacych stery pobierali hajs i nie mieli presji na produkowanie nic innego

: 15.08.2013 20:37:43
autor: uzurpator
Spec na zdjęciach to nie jest horst, gdyż piwot jest wokół BB, a patent na horsta dotyczy lokalizacji dokładnie tego piwota.
: 15.08.2013 21:10:17
autor: komarek
A jeszcze przy okazji jak już mówimy też o innych ramach to taki lekki off, bo nie chcę nowego tematu zakładać... Wiadomo coś o Dartmoor Roots? Właściwie od wybrania nazwy temat ucichł.
: 15.08.2013 22:04:39
autor: motomysz
Mi się tam wydawało, że akurat patent na Horsta dotyczył odległości tego linka na dolnym ramieniu wahacza od osi tylnego koła, ale oczywiście mogę być w błędzie.
A co do USA ... Ellsworth też miał ramy z Horstem ...
Zresztą to bez znaczenia, to i tak jest jedno z wielu różnych rozwiązań. A ludzie kupowali nawet takie gówna jak Orange 222 i 223.. co lepsze, niektórzy na nich wygrywali PŚ
Zawsze będzie kilka(naście) rodzajów zawieszeń, i każdy, kto je akurat produkuje, będzie je promował jako najlepsze

: 15.08.2013 23:09:27
autor: FRmaniak
Bo zawieszenia są różne.
Nie można powiedzieć które najlepsze bo każde pracuje inaczej, nie znaczy lepiej czy gorzej.
Ten jedno-zawiasowy Orange będzie pracował tak samo dobrze jak Demo z FSR.
Oczywiście z dobrze dobranym i ustawionym damperem.
Bo jakby to tak przemyśleć na chłopski rozum to rama i jej system zawieszenia jest tylko elementem który przenosi pracę tylnego koła na damper który "kontroluje" to jak ma pracować zawieszenie.
Jedyne na co on nie ma wpływu to linia po jakiej porusza się oś koła.
Re:
: 15.08.2013 23:24:32
autor: Abovd
kubuspunxdh pisze:a czemu ktoś nie wymyśli cze oś nowego

czasami temat się kończy, albo po prostu ograniczają nas dostępne technologie.
Re:
: 16.08.2013 22:20:36
autor: frango
FRmaniak pisze:Nie można powiedzieć które najlepsze bo każde pracuje inaczej, nie znaczy lepiej czy gorzej.
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jedne zawieszenia mają więcej wad niż inne.
Re: Re:
: 16.08.2013 23:36:13
autor: uzurpator
frango pisze:Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jedne zawieszenia mają więcej wad niż inne.
Jeżeli zawieszenie zostało kompetentnie zaprojektowane, łącznie z odpowiednim damperem, to typ zawiasu nie ma znaczenia. Nawet bullito-zawiasy będą dawać radę.