Kąt główki a praca amortyzatora

BIGAlus
Posty: 12
Rejestracja: 01.05.2011 18:37:31
Kontakt:

Kąt główki a praca amortyzatora

Post autor: BIGAlus »

Siema,
tak jak w temacie, jak powszechnie wiadomo w dwupółach mamy regulowaną wysokość górnych goleni co pozwala nieco zmienić geometrię roweru, a konkretnie kąt główki ramy, przynajmniej taka jest moja wiedza. Pytanie co do pracy amortyzatora, bo na logikę to im widelec bardziej pionowo w stosunku do podłoża to tym jego praca jest wydajniejsza i jest bardziej czuły, a jeśli widelec jest bardziej płasko to jego praca się pogarsza. Jak to wygląda w praktyce? Czy różnica w wysunięciu goleni rzędu 5 cm będzie wyczuwalna podczas pracy?
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

Miał byś rację gdyby używanie amora polegało tylko na uginaniu go od góry rękoma ale podczas jazdy w dół jest na odwrót. Im jest mniejszy kąt główki tym lepiej amor pracuje.

SIEMA MELON!
BIGAlus
Posty: 12
Rejestracja: 01.05.2011 18:37:31
Kontakt:

Post autor: BIGAlus »

Zgadza się, bo przeszkody nadchodzą z przodu, ale jak wiadomo co za dużo to nie zdrowo dlatego też się zastanawiam czy moje wysunięcie lag na max jest pozytywne.
karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

na pewno sag leci przy płaskich kątach
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Wysunięcie lag nie ma zmieniać pracy amortyzatora a sterowność...

Max wysunięte - super jazda z dużą prędkością na prostych, ale w szybkich zakrętach jak autobus

Max wsunięte - niestabilność na szybkich prostych, świetne radzenie sobie w szybkich zakrętach.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

jeżykBDG pisze:Miał byś rację gdyby używanie amora polegało tylko na uginaniu go od góry rękoma ale podczas jazdy w dół jest na odwrót. Im jest mniejszy kąt główki tym lepiej amor pracuje.
tutaj kolega ma dużą rację. ALE... różnicę byś może poczuł, gdybyś był w stanie zmieniać kąty o wartości rzędu 20-30 stopni. Przy regulacji na lagach nie zmieniasz nawet jednego stopnia na główce, także ustaw jak Ci wygodniej z wysokością kierownicy i tyle
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

MUSZEL nie masz racji, zmiana o 2-3 stopnie robi znaczną różnicę. przedtem miałem 66 stopni i teraz po zmianach mam 63 stopnie i zw zakretach ze zwinnej zjazdówki zrobił sie autobus
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

sasquatch pisze:MUSZEL nie masz racji, zmiana o 2-3 stopnie robi znaczną różnicę. przedtem miałem 66 stopni i teraz po zmianach mam 63 stopnie i zw zakretach ze zwinnej zjazdówki zrobił sie autobus
spokojnie, nie chodzi mi o skręcanie ;) chodzi o fakt różnicy w pracy amortyzatora, skręcanie to już inna bajka, i tu masz całkowitą rację ;)
BIGAlus
Posty: 12
Rejestracja: 01.05.2011 18:37:31
Kontakt:

Post autor: BIGAlus »

Dzięki za odpowiedzi panowie. ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość