REVO-Ciekawe USD

boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

REVO-Ciekawe USD

Post autor: boogiel »

http://www.bikerumor.com/2013/09/11/eb1 ... ion-forks/

Ciekawe USD od niemców, lagi mają kształt łezki, co eliminuje problem ze sztywnością. Co sądzicie? Niezły wysyp usd ostatnio :D

Obrazek
Obrazek
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Górne lagi mają taki kształt ale dolne już chyba okrągłe są więc nie wiem czy tak poprawia sztywność, ale napewno wygląda ciekawie

operator.ciagnika
Posty: 191
Rejestracja: 20.03.2013 17:29:46
Kontakt:

Post autor: operator.ciagnika »

ile Tych USD sie teraz pokazuje masakra.. ale widac że co raz to ciekawsze konstrukcje :D swoją drogą bardzo ciekawie wyglądają te górne lagi w kształcie łezki
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

A może przeczytajcie najpierw tekst w linku źródłowym, a później komentujcie nie wprowadzając innych w błąd?

Dolne lagi jedynie na zewnątrz są okrągłe, żeby uszczelki lepiej zbierały brud. Ale wewnątrz górnych lag przechodzą w kształt łezki, żeby zapewnić większą sztywność skrętną.

Cytując:
"Like the new Cannondale Lefty’s, the exposed part of the slider is round, which makes it easier to seal off the internals from mud, dirt and dust. Once inside, though, they morph to a teardrop shape to prevent twisting (the Lefty uses a square shape)."
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Dziwna sprawa bo by wychodziło że podczas serwisu dolne golenie wychodzą do góry przez górne.
Konstrukcja ciekawa i nie wiem dlaczego wcześniej nie zaczęto produkować więcej amorów USD bo według mnie są lepsze.
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Niby w czym USD sa lepsze ? Teoretycznie maja lepszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej. To wlasciwie jedyna zaleta dla zawieszenia rowerowego. Poza tym sa bardziej wiotkie, usztywnienie powoduje wzrost wagi, dolne golenie sa bardziej narazone na uszkodzenia. A co do tego konkretnego produktu ro raczej ciekawostka. Cena przez trudnosci technologiczne pewnie tez powali.
sokol3miasto
Posty: 237
Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
Kontakt:

Post autor: sokol3miasto »

dalej w artykule widac takie cudo http://brimages.bikeboardmedia.netdna-c ... fork01.jpg moim zdaniem pierwsze drzewo i to sie pognie...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re:

Post autor: off_road »

muras pisze:dolne golenie sa bardziej narazone na uszkodzenia.
Tyś chyba na USD nie jeździł ;)

Co do zalet:
- większa sztywność przód/tył
- brak problemu zasyfienia uszczelek nawet przy jeździe w ostrym syfie
- osłony lag skutecznie chronią cały zestaw

wady:
- waga
- sztywność boczna

Więc proszę mi tu ładnie przedstawić potwierdzenie swojej tezy o uszkodzeniach.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: muras »

off_road pisze:
muras pisze:dolne golenie sa bardziej narazone na uszkodzenia.
Tyś chyba na USD nie jeździł ;)
Śmigałem na Risse Trixxy na przełomie wieków, poza tym mam USD WP w motorynce więc nie teoretyzuję :). Zobacz jak wyglądają dolne lagi przeciętnego amora rowerowego, żeby porysować górne trzeba mieć pecha a osłonki to tylko osłonki.
Dalej twierdzę że jeszcze długo USD nie spopularyzują się w rowerach, chyba że producenci na siłę będą w nie parli. USD ma sens w motocyklach gdzie można sobie pozwolić na dodanie masy tu i ówdzie. Poza tym jeszcze nie wspomniałem o możliwym osadzeniu ślizgów niżej co skraca dźwignię na jakiej są obciążane. A to kolejna zaleta ze znikomym znaczeniem w rowerze. W rowerach konstruowanie USD wiąże się z masą problemów które nie występują w klasycznym zawieszeniu, wiec po co kopać się z koniem.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Poproszę o zdjęcia uszkodzonych lag w USD :)

W takim razie przy moim stylu jazdy i wrodzonym zamiłowaniu do gleby już dawno swoje powinienem mieć skończone więc jakim cudem mam golenie dolne w idealnym stanie? ;>
Ba osłony po sezonie w cale nie gorszym stanie...

To że golenie w klasycznych amorach są poobijane nie znaczy, ze USD w tych miejscach obrywa. Przecież masz tam osłony... pomijam idiotów jeżdżących bez osłon ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Ja uzytkuje Shivera juz 8 rok moge ci pokazac lagi to skonczymy ten temat porysowanych lag ;)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Popieram, mam rocznik 2002 i ani jednej rysy na lagach jakby wyszedł z produkcji;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Bajer w tym, ze konwencjonalne nie maja osłon, w USD najpierw musisz uszkodzić osłonę dopiero po niej dasz radę uszkodzić dolne golenie ;) Inaczej się nie da :P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Fot nie mam, ale mialem poharatane golenie. Najpierw przez poprzedniego właściciela, później po zrobieniu osłon również przeze mnie. Ale uczepiliście się tej uwagi i wrażliwości uszkodzeń pomijając większe niedoskonałości rowerowych USD.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Doskonałość jest taka że tam gdzie w zwykłym amorze masz dolne golenie w kawałkach w usd rozkręcasz amortyzator i ustawiasz prosto koło.
Co do masy nieresorowanej - dolne magnezowe golenie zwykłych dwupułek są lżejsze od aluminiowych lag usd.
A co do wytrzymałości lag - łatwiej chyba porysować nieosłoniętą lagę niż osłoniętą, nawet z własnej głupoty, np opieranie roweru o murek. Ja mam dolne lagi w shiverze z 2000r. praktycznie bez rys ;)
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Moje dorado to 10 lat nie ma ale moim zdaniem to łatwiej jest uszkodzić górną lagę w normalnym widelcu niż dolną w usd.
Do tego jakość pracy powala lecz to jest bardziej z samym dorado związane.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Czasem przy odrobinie pecha jednak uda się komuś coś uszkodzić ;)

Obrazek
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości