Strona 1 z 1

Boxxer Race 2010 - problem

: 31.10.2013 20:51:02
autor: dh_fr
Witam mam problem z boxxer'em ponieważ jak dzisiaj zaczynałem jeździć to wszystko było normalnie ale po chwili było słychać wyraźne stukanie i jak się temu przyjrzałem to amor pracuje tylko ok.15cm i jest wyraźny opór powodujący stuk a gdy wracałem do domu to bardzo zwiększyła się jego głośność pracy (przelewający się olej). Mam pytanie co spowodowało że amor tak się zachowuje i jak można to naprawić? Pozdrawiam

Edit poszedłem zobaczyć jeszcze raz i amor praktycznie nie ma teraz skoku tak jakby było nalane za dużo oleju wchodzi tylko może 0,5cm

: 31.10.2013 23:21:03
autor: rafal.zwdh
Myślę że przydał by mu się serwis

: 31.10.2013 23:36:45
autor: dh_fr
jest on po serwisie, ale mam takie wrażenie że w środku padł jakiś oring tylko który ,myślę tak bo kumpel miał to samo w domainie

: 31.10.2013 23:43:07
autor: rafal.zwdh
być może olej przeleciał w dolną lagę, więc gdzieś pomiędzy dolną a górną

: 31.10.2013 23:54:29
autor: dh_fr
tak przypuszczałem , ma ktoś może namiar na ten oring chodzi mi o wymiary i przydał by się jakiś dobry poradnik, bo do race nie mogę znaleźć nic ciekawego

: 01.11.2013 09:12:37
autor: rafal.zwdh
http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox ... ace_en.pdf

wymiary oringa sprawdź suczmiarką wymiar wewnętrzny i grubość gumki

: 01.11.2013 13:28:17
autor: dh_fr
ok, dzisiaj go rozbiorę, to jest jakiś niestandardowy wymiar? dostanę ten oring w casto lub innym hydraulicznym? i czy może to być taki normalny typowy czy jakiś specjalny? Wielkie dzięki dużo pomogłeś.

: 01.11.2013 14:01:54
autor: djwiocha
W każdym normalnym sklepie w którym są takie rzeczy (uszczelki itp.) powinieneś dostać. Zwykły o-ring żadnych udziwnień. Tylko wymiar musisz znać.

: 01.11.2013 15:51:01
autor: dh_fr
rozebrałem go i wszystkie ornigi i uszczele wyglądają ok ale czy przyczyną problemu mogło być to że tłumik motion control to znaczy jego dno odczepiło się i znajdowało się w połowie lagi ? teraz mam pytanie czy po złożeniu wszystkiego normalnie zalewam go z góry olejem? a i jeszcze widziałem w poradnikach że dają minimalną ilość oleju od dołu. Z góry dzięki za odp

: 01.11.2013 20:30:44
autor: rafal.zwdh
olej do tłumienia od góry. A dno od motion control raczej nie powinno się odczepiać

: 02.11.2013 11:09:57
autor: dh_fr
pewnie gościu który go serwisował że go poskładał, wszystko teraz działa wlałem olej od góry ale w poradnikach jest pokazane żeby wlać +/- 15ml oleju od dołu ale gdzie dokładnie? :) teraz pojawiło się delikatne stukanie ale wyczytałem że to normalne.

: 02.11.2013 11:20:20
autor: rafal.zwdh
Bo w górę wlewasz olej do tłumienia, a w dolne lagi wlewasz po te 15mm oleju który ma smarować ślizgi i uszczelki. wlewasz go przez otwory na śruby na dole lag, tylko nie dopychaj popychaczy do końca tak żeby olej się mógł wlać bez problemu do wnętrza lagi. I amortyzator powinien być przechylony pod kątem podczas wlewania oleju od dołu

: 02.11.2013 18:40:24
autor: dh_fr
tak właśnie zrobiłem bo nie szło wlać oleju do popychacza :) ale mam gorszy problem bo sytuacja się powtórzyła znowu odczepia się to dno od tłumika kompresji i nie wiem co zrobić czy to jest na tyle poważne że nic nie da się z tym zrobić?

: 02.11.2013 22:11:27
autor: rafal.zwdh
a wrzuć zdjęcia jak to wygląda? ten tłumik podobno jest nierozbieralny, chociaż słyszałem że jednak się da

: 02.11.2013 23:57:15
autor: dh_fr
Jutro go rozbiorę i wstawię foty to jest tak w cały ten korpus (niebieska rurka) z dołu dołączane jest takie denko z oringiem i to jest na takie dwa zatrzaski, takie jakie masz z tyłu pilota żeby baterie nie wypadły :D i powiem szczerze włożyłem to i próbowałem wyjąć żeby sprawdzić czemu wypada i bardzo ciężko to wyjąć a w amorze po 5 ugięciach wypada samo jak nie pójdzie tego jakoś naprawić to wkleję to na jakiś klej ;)

znalazłem foto
http://imageshack.us/photo/my-images/46/d2th.png/

: 03.11.2013 21:50:42
autor: rafal.zwdh
a masz tą część która na zdjęciu jest po lewej stronie tego denka z zatrzaskami?

: 03.11.2013 22:14:28
autor: dh_fr
tak, wszystko jest kompletne

Sprecyzowałem problem w nowym temacie, dotyczący problemu tłumika.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=90402