Boxxer Race 2010 - problem

dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Boxxer Race 2010 - problem

Post autor: dh_fr »

Witam mam problem z boxxer'em ponieważ jak dzisiaj zaczynałem jeździć to wszystko było normalnie ale po chwili było słychać wyraźne stukanie i jak się temu przyjrzałem to amor pracuje tylko ok.15cm i jest wyraźny opór powodujący stuk a gdy wracałem do domu to bardzo zwiększyła się jego głośność pracy (przelewający się olej). Mam pytanie co spowodowało że amor tak się zachowuje i jak można to naprawić? Pozdrawiam

Edit poszedłem zobaczyć jeszcze raz i amor praktycznie nie ma teraz skoku tak jakby było nalane za dużo oleju wchodzi tylko może 0,5cm
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Myślę że przydał by mu się serwis
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

jest on po serwisie, ale mam takie wrażenie że w środku padł jakiś oring tylko który ,myślę tak bo kumpel miał to samo w domainie
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

być może olej przeleciał w dolną lagę, więc gdzieś pomiędzy dolną a górną
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

tak przypuszczałem , ma ktoś może namiar na ten oring chodzi mi o wymiary i przydał by się jakiś dobry poradnik, bo do race nie mogę znaleźć nic ciekawego
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox ... ace_en.pdf

wymiary oringa sprawdź suczmiarką wymiar wewnętrzny i grubość gumki
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

ok, dzisiaj go rozbiorę, to jest jakiś niestandardowy wymiar? dostanę ten oring w casto lub innym hydraulicznym? i czy może to być taki normalny typowy czy jakiś specjalny? Wielkie dzięki dużo pomogłeś.
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

W każdym normalnym sklepie w którym są takie rzeczy (uszczelki itp.) powinieneś dostać. Zwykły o-ring żadnych udziwnień. Tylko wymiar musisz znać.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

rozebrałem go i wszystkie ornigi i uszczele wyglądają ok ale czy przyczyną problemu mogło być to że tłumik motion control to znaczy jego dno odczepiło się i znajdowało się w połowie lagi ? teraz mam pytanie czy po złożeniu wszystkiego normalnie zalewam go z góry olejem? a i jeszcze widziałem w poradnikach że dają minimalną ilość oleju od dołu. Z góry dzięki za odp
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

olej do tłumienia od góry. A dno od motion control raczej nie powinno się odczepiać
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

pewnie gościu który go serwisował że go poskładał, wszystko teraz działa wlałem olej od góry ale w poradnikach jest pokazane żeby wlać +/- 15ml oleju od dołu ale gdzie dokładnie? :) teraz pojawiło się delikatne stukanie ale wyczytałem że to normalne.
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Bo w górę wlewasz olej do tłumienia, a w dolne lagi wlewasz po te 15mm oleju który ma smarować ślizgi i uszczelki. wlewasz go przez otwory na śruby na dole lag, tylko nie dopychaj popychaczy do końca tak żeby olej się mógł wlać bez problemu do wnętrza lagi. I amortyzator powinien być przechylony pod kątem podczas wlewania oleju od dołu
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

tak właśnie zrobiłem bo nie szło wlać oleju do popychacza :) ale mam gorszy problem bo sytuacja się powtórzyła znowu odczepia się to dno od tłumika kompresji i nie wiem co zrobić czy to jest na tyle poważne że nic nie da się z tym zrobić?
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

a wrzuć zdjęcia jak to wygląda? ten tłumik podobno jest nierozbieralny, chociaż słyszałem że jednak się da
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

Jutro go rozbiorę i wstawię foty to jest tak w cały ten korpus (niebieska rurka) z dołu dołączane jest takie denko z oringiem i to jest na takie dwa zatrzaski, takie jakie masz z tyłu pilota żeby baterie nie wypadły :D i powiem szczerze włożyłem to i próbowałem wyjąć żeby sprawdzić czemu wypada i bardzo ciężko to wyjąć a w amorze po 5 ugięciach wypada samo jak nie pójdzie tego jakoś naprawić to wkleję to na jakiś klej ;)

znalazłem foto
http://imageshack.us/photo/my-images/46/d2th.png/
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

a masz tą część która na zdjęciu jest po lewej stronie tego denka z zatrzaskami?
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

tak, wszystko jest kompletne

Sprecyzowałem problem w nowym temacie, dotyczący problemu tłumika.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=90402
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości