Odbudowa 66!

AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Odbudowa 66!

Post autor: AveFreeride »

Witam, zakładam ten temacik z myślą, że doradzicie co zrobić i gdzie zrobić gdyż ostatnio wpadłem na pomysł kompletnej przebudowy moich 66. Borykają je małe mankamenty które chce zwalczyć zamiast zmieniać amortyzator bo mam sentyment do nich. :) Chce je odmalować, wgnioty czy wżery na goleniach załatać szpachlą i dać nowe naklejki, i tu pierwsze pytania - jakie naklejki? Ma ktos może zdjęcia/projekty fajnych naklejek Marzocchi? Albo doradzi kogoś lub wymyśli coś fajnego? Pisałem do Suchego i ceny to 60 zł, mój tata pracuje obok firmy graficznej więc mógłbym je mieć za darmo tylko potrzebuje zdjęć lub pomysłów.

Druga sprawa to ponowne anodowanie korony - przetarły ją linki i chciałbym żeby znowu lśniła na niej głęboka czerń? Poleci ktoś dobrą firmę anodującą? W tej chwili kontaktowałem się tylko z 13bikes, cena u nich to około 50 zł

Trzecia sprawa to wymienienie korków powietrznych, czy było by możliwe zrobienie ich samemu? W pracy u starszego mają plotery laserowe, drukarki 3d, frezarki itp więc to tez nie był by problem tylko pytanie czy to zdało by egzamin, jaki metal stosować? itp Na szczęście jest to model VF więc nie ma regulatorów, są po prostu zwykłe korki powietrzne z zaworkiem na klucz bodajże 21, fajnie je by było wymienić gdyż moje nie sa pierwszej świeżości, lekko objechane.

Czwartą sprawą jest dobranie dobrego i stosunkowo taniego oleju, póki co jestem zawiedziony motorexem, przy obecnych temperaturach lubi wahać się, wystarczy 5*C żeby amor drastycznie zmienił pracę... Ktoś zda jakieś opinie o dobrym?

Po piąte jeżeli wszystko by wyszło i miałbym kase to dorobienie nowych tłumików - ostatnio czytałem o jakiejś francuskiej firmie która to robi, niestety Avalanche nie zajmuje się takimi pojedyńczymi zleceniami, robią tylko do nowszych amorów całe serie. Czy jest to opłacalne? Według tego reportażu gość wydał prawie 1000 zł

Wiem, że kilka może i banałów ale taki już jestem, że wole zaczerpnąć rady zanim coś zrobie, prosiłbym o jakieś rozsądne porady co do tych kilku banalnych spraw. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Firma której szukasz to CR Conception. 237€ za wersję podstawową (LSC i -tłumienie powrotu na pokrętłach, HSC i zakres tłumienia powrotu shimami), 320€ za wyższy model (LSC, HSC i odbicie na pokrętłach, a zakres HSR HSC shimami)
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Wypowiem się nt. Motorexa. Twoje odczucia dotyczące drastycznej zmiany pracy przy zmianie temperatury w znaczącej mierze wynikają z konstrukcji widelca, a nie oleju samego w sobie.
Zalewałem Drop OFFa Triple Motorexem i przy spadku temp. o ok. 10st. robił się z niego hipermarketowy uginacz - nie wybierał prawie nic :) W Dirt Jumperze z Motorexem efekt ten sam, choć trochę mniejszy.
Z kolei w takich samych warunkach 888 RC2X VA zalane tym samym Motorexem nie wykazują praktycznie żadnej różnicy. Dziś śnieg zasypał mi cały rower stojący na podwórku parę godzin i praca amortyzatora praktycznie nie uległa zmianie.

Co do zaślepek - o ile druk 3D masz za darmo i masz możliwość zaprojektować je w programie, to wydrukowane powinny mieć wystarczającą wytrzymałość. Można to też dać na CNC, ale wykonanie gwintu sprawi trochę kłopotów.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

co do Motorexa, to faktyczni ma to związek z amorem samym, bo Shiver przy -15 chodził tak samo jak przy +30, a za to Monster był jak RST... ja generalnie polecam RS Pit Stop
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

a korony nie sa przypadkiem malowane ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a właśnie... chcąc anodować koronę, musisz sobie zdawać sprawę, że sterówka jest stalowa (chyba że masz alu?) i podczas anodowania ją po prostu zeżre.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

MUSZEL... Nic nie zeżre. Korona też jest alu (skoro ją chcecie anodować) i jej nie zżera a sterówkę zeżre? Nope. To tak nie działa. Jeśli zanurzą to "goleniami do góry" maczając rurę i koronę to oba elementy się poanodują.
Z gówna bata nie ukręcisz.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

KubaLaPL pisze:MUSZEL... Nic nie zeżre. Korona też jest alu (skoro ją chcecie anodować) i jej nie zżera a sterówkę zeżre? Nope. To tak nie działa. Jeśli zanurzą to "goleniami do góry" maczając rurę i koronę to oba elementy się poanodują.
chyba się nie zrozumieliśmy kolego. Chodzi o to, że jeżeli sterówka jest że stali to po prostu podczas anodowania wiele z niej nie zostanie. Chyba że twierdzisz że stał się poanoduje... chyba że sterówka jest z alu, to problemu nie ma
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Fakt, chyba czas iść spać, coś mi zmęczenie na oczy padło...
Z gówna bata nie ukręcisz.
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Polecam oleje silikonowe -w pełni syntetyczne, najmniej zależne od zmiany temperatury, bo w górach 20-25 stopni, góra dół to standard???
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Jak to nie pomoże- to czas, pomyśleć o wymianie tumików np. na CR Conception?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość