Przymierzam się do wymiany oleju w tym ustrojstwie i mam kilka wątpliwości bo w amorach nigdy nie grzebałem. Gregorio odpisało że jest to 55 RS 140 z 2011r - domyśliłem się że nie dostanę od nich instrukcji wymiany oleju więc nawet o to nie pytałem. Przebrnąłem przez różne fora ale o serwisowaniu 55 RS nic nie znalazłem. Tak to wygląda:
"RV (Rebound Valve w otwartej kąpieli)
Ewolucja najtrwalszego tłumika SSVF. RV w otwartej kąpieli olejowej
czerwonym pokrętłem umieszczonym u dołu można regulować tłumienie
prędkości prostowania się widelca po najechaniu na nierówność."
"SSVF - Speed Sensitive Valve Floating
Tłumik SSVF jest rozwinięciem technologii SSVF. Tka jak SSV wykonany jest z termoplastycznego wysokoudarowego tworzywa. Pozwala jednak regulować wartość tłumienia pokrętłem umieszczonym na zewnątrz. Ale ważniejszą różnicą jest to, że zawór tłumiący nie jest prostym otworem, ale aktywuje go sprężyna. Dzięki niej, gdy prędkość przepływu oleju przez zawór jest mała, otwór jest stosunkowo duży, a tłumienie słabsze. Kiedy prędkość z jaką przemieszcza się olej rośnie, zawór zamyka się zwiększając w pewnym stopniu siłę tłumienia. To dlatego widelec jest bardziej czuły na małych nierównościach, automatycznie - przy szybszej jeździe w zadowalającym stopniu tłumi szybkość z jaką widelec się prostuje. "
W prawej goleni natomiast: "Sprężyna zwojowa z komorą powietrzną - Coil preload with air"
Najprawdopodobniej czegoś nie czaję ale zawór do pompowania powietrza jest w LEWEJ goleni (to chyba jest zawór?) - więc osochozi? bo na prawej goleni jest zwykła śruba?
Co do wymiany to wywnioskowałem (całkiem możliwe że błędnie) na podstawie for i innych gugli że jest to dośyć prosto zbudowany amorek i z wymianą oleju nie ma problemu - czyli rozumiem że:
- odkręcam górne śruby po kolei, wyciągam sprężynę i zlewam olej
- odkręcam dolne czerwone ustrojstwo (od regulacji tłumienia?)
- odkręcam dolne śruby
- wyciągam górne golenie z dolnych
- rozkładam te tłumiki i inne bajery
- czyszczę wszystko
- smaruję olejem wszystkie uszczelki
- składam do kupy dół
- zalewam olej (motorex 7.5W)
- przykręcam górne śruby
- pompuje powietrze
Z góry dzięki za wszelkie rady i uwagi (ostra krytyka mile widziana). Pozdrawiam zacne grono.
Z instrukcją też się zapoznałem, z tabelami olei i ciśnień też. Doszedłem że ma to coś takiego w lewej goleni (cytuję instrukcję) :Marzocchi 55 RS 2011 - budowa, wymiana oleju
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości