Witam
Czy ktoś by mógł wyjaśnić jakie znaczenie/wpływ ma i czy wogóle typ/producent tarczy na siłę hamowania? Jeśli tak czy różnice są odczuwalne? Pomijam tutaj tarcze ice tech czy inne wynalazki. chodzi mi o zwykłe tarcze 203mm, w rozsądnej cenie 100PLN za sztukę? .
Pytam bo mam małą zagwozdkę a mianowicie zakupiłem hamulce zee i połączyłem je z uzywanymi tarczami AVID które miałem wcześniej w Codach. Pomimo wypowiedzi ludzików o sile zee wydaje mi się że nie jest ona az tak wielka. Czy zatem należałoby zmienić tarcze? Jaki wpływ maja fikuśne kształty tarcza na ich "działanie" czy tylko sztywność i odprowadzenie ciepła
Rodzaj/producent tarczy hamulcowej a siła hamowania
Jak masz mocno powycinaną tarczę, to jest ryzyko że będzie wpierdalać klocki jak nie ustawisz idealnie równolegle do tarczy. Ogólne wszystkie tarcze klepane są z nierdzewki i producent czy model tarczy nie będzie miał praktycznie żadnego wpływu na siłę hamowania.
Co do hebli to może spróbuj je dobrze przepalić i sprawdź czy są dobrze ustawione.
Co do hebli to może spróbuj je dobrze przepalić i sprawdź czy są dobrze ustawione.
Moim zdaniem tarcza może poprawić jakość hamowania gdzieś w ok 10%.
Im szybciej tarcza odprowadza ciepło tym lepiej będzie hamować.
Ale w 90% zależy to od zacisków i klocków.
Ja mam hope takie http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze ... _plywajaca i muszę powiedzieć że w porównaniu to tarcz Hayesa nieznacznie czuć różnicę.
Im szybciej tarcza odprowadza ciepło tym lepiej będzie hamować.
Ale w 90% zależy to od zacisków i klocków.
Ja mam hope takie http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze ... _plywajaca i muszę powiedzieć że w porównaniu to tarcz Hayesa nieznacznie czuć różnicę.
zdecydowanie różnice są zauważalne.
może na gównianych hamulcach-to jeden uj. ale w konkretnych heblach efekt jest wyraźny. a już tym bardziej na zjazdach,gdy się nieco zagrzeje.
nie wszystko co gładkie i nierdzewne ma takie same właściwości... a tarcze avida,to raczej średnia półka.
code nawet na średnich clud/baradine hamują lepiej niż na swoich oryginałach
może na gównianych hamulcach-to jeden uj. ale w konkretnych heblach efekt jest wyraźny. a już tym bardziej na zjazdach,gdy się nieco zagrzeje.
nie wszystko co gładkie i nierdzewne ma takie same właściwości... a tarcze avida,to raczej średnia półka.
code nawet na średnich clud/baradine hamują lepiej niż na swoich oryginałach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość