Strona 1 z 1

komora azotowa Rock Shox MC3.3

: 08.04.2014 21:40:32
autor: cichy90
Siemanko!
Niedawno kupiłem damper rock shox MC 3.3 i z konieczności zabrałem sie za jego serwis. Rozkręciłem komorę olejową żeby wydostać membranę. Problem w tym że średnica ifp jest większa niż średnica gwintu wewnątrz tłoka, i żeby wyjąć membranę musiałem wykręcić ją po tym gwincie, co mogło oczywiście uszkodzić uszczelke. Potem musiałem włożyć ją z powrotem, więc wiadomo...
W związku z tym spodziewam się że damper od razu sie zapowietrzy. Nie wyobrażam sobie jak można to złożyć z całość niczego nie niszcząc...
I teraz punkt programu: czy mogę wyeliminować komore azotową, czyli zaślepić wentyl i zalać wnętrze tłoka olejem tak jak leci?? w jaki sposób upośledzi to prace dampera i czy ma to jakikolwiek sens???

: 08.04.2014 22:32:53
autor: MUSZEL
nie ugniesz wtedy dampera ;)

: 09.04.2014 16:48:36
autor: Soulforged
A wydawało by się oczywiste...

: 09.04.2014 18:30:59
autor: cichy90
Wyjaśnij bo nie wiem czemu to jest oczywiste, przecież wewnątrz i tak wszystko pływa w oleju, szczelnie zamknięte. Jak powiększenie komory olejowej może zablokować damper skoro ifp podczas serwisu można niemal dowolnie ustawić, zmieniając jedynie charakterystykę jego pracy?

: 09.04.2014 18:54:54
autor: MUSZEL
gdy tłok wchodzi w obudowę dampera, jego objętość powoduje kompresje gazu za ifp. Gdy brak komory za ifp, nie ma co się kompresować wewnątrz dampera i predzej pójdzie uszczelka na tłoku niż wciśniesz tłok. To tak jakbys próbował włożyć palec do pełnej szklanki wody, ale by woda nie wyciekła ;)

: 09.04.2014 19:27:33
autor: cichy90
AAA! ale jestem głupi, dopiero teraz zrozumiałem co próbowałem osiągnąć...
MUSZEL, dzięki za cierpliwość ;)
Proszę o usunięcie tematu, żebym sie już dłużej nie kompromitował...