Strona 1 z 1
Problem z duro
: 20.04.2014 08:20:58
autor: kratka19
Cześć mam taki amortyzator:
https://www.google.pl/search?q=suntour+ ... 501%3B1000
Na górze są dwa pokrętła do regulacji skoku no i ja nimi kręciłem w różne strony problem w tym ze nie wiem ile obrotów po której stronie zrobiłem
Coś się może stać jeśli będę skakać np z jednej strony ustawionym bardziej na twardo a z drugiej na miękko?
W ogóle jest jakiś limit kręcenia żebym ustawił oba te pokrętła na maksa
bo kręciłem minute i dalej się kręci aż w końcu mam nie symetrycznie ustawienie..
: 20.04.2014 09:07:49
autor: komarek
Te regulacje dają w sumie tyle co nic i nic nie powinno się stać jak masz je inaczej ustawione.
: 20.04.2014 13:38:31
autor: zero100
Tam masz miarkę w pokrętłach. Jak są te dwa korki z regulacją twardości sprężyn to w środku korka jest przezroczysty plastik a w plastiku rusza się kolorowy bolec podczas kręcenia. Bardzo wolno się rusza - chyba ,że już ukręciłeś ten gwint no to się nie rusza. Teraz już chyba sobie poradzisz.
: 20.04.2014 15:21:34
autor: soltysfr1
Aaa
: 20.04.2014 15:27:55
autor: soltysfr1
Podepnę się pod temat, gdyż posiadam duro fr z 2008. Problem polega na słabo działającym tłumieniu powrotu. Na samym początku - gdy zalałem olej (55 ml) - słyszałem jak olej przeciska się przez otworki w kartridżu. Później ten efekt osłabł i słychać tylko ocierające się elementy w amorze. Wiem, że nie smaruje się smarem do łańcucha, ale nie mieli innego, a brunox który mi proponowali uznałem za nieporozumienie. Ale do meritum. Olej to prawdopodobnie 5w 120/l. Zmieszałem ze znanym już smarem do łańcucha, ale nic to nie dało. Czy możliwe jest to, że skrócenie sprężyn wpłynęło na pracę? Może za rzadki jest olej. Przy zalaniu "pod korek" tłumienie bez zmian.
: 20.04.2014 18:48:53
autor: zero100
Po pierwsze to nakombinowałeś i teraz masz tego efekty, a raczej brak efektów. A po drugie ten amor to kupa i tak naprawdę to może być wszystko. Na początku jak nowy to pracuje miodzio a jak sie zacznie sypać, rozkręcać, wyciekać to nie dojdziesz do ładu. W tym widelcu wszystko jest możliwe.
: 20.04.2014 22:26:03
autor: soltysfr1
Chyba żartujesz wymienię ślizgi i nawet luzów po 5 latach nie będzie. Swoją drogą nic nie nakombinowałem, bo wyjąłem jedną podkładkę ( i teraz żałuję). 145 skoku w Phantomów to jednak sporo. Pomijając sag.
Fakt poprzedni właściciel nie dociął sprężyn na płasko, ale jak na tej klasy sprzęt jestem mega zadowolony.
Może macie tajemną wiedzę jak rozkręcić tłumik

?
: 24.05.2014 13:08:33
autor: soltysfr1
Kto jest specem od duro i powie mi gdzie podłożyć gumę, żeby tak głośno nie dobijał.
Jak uczynić żeby amor wykorzystywał pełny skok
Dzięki.