amortyzator manitou sherman i co myślicie o tej ramie dbr x6
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
amortyzator manitou sherman i co myślicie o tej ramie dbr x6
Witam na wstępie chcę powiedzieć że jestem tu nowy. Tak jak w temacie mam amortyzator manitou sherman (w jednej komorze jest sprężyna, a w drugiej powietrze) o skoku 160 i chcę wiedzieć:
1.Jak go serwisować ?
2.Czy istnieje coś w stylu przedłużenia wentyla, ponieważ chcę go pompować zwykłą pompką pod wentyl samochodowy?
3.Ile mam wlać tam oleju?
4.Co to jest dokładnie za model, wygląda tak jak ten i też jest pod oś qr20 (tylko w lewej komorze jest powietrze) http://bikemarkt.mtb-news.de/article/13 ... iter-feder więc to nie jest ten sam .
Co myślicie o ramie dbr x6 i czy możecie podać jej specyfikacje (długość osi na tył, rozmiar suportu itp.) http://olx.pl/oferta/rama-dbr-x6-CID767-ID5edJH.html
1.Jak go serwisować ?
2.Czy istnieje coś w stylu przedłużenia wentyla, ponieważ chcę go pompować zwykłą pompką pod wentyl samochodowy?
3.Ile mam wlać tam oleju?
4.Co to jest dokładnie za model, wygląda tak jak ten i też jest pod oś qr20 (tylko w lewej komorze jest powietrze) http://bikemarkt.mtb-news.de/article/13 ... iter-feder więc to nie jest ten sam .
Co myślicie o ramie dbr x6 i czy możecie podać jej specyfikacje (długość osi na tył, rozmiar suportu itp.) http://olx.pl/oferta/rama-dbr-x6-CID767-ID5edJH.html
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
A jak chcesz go napompować zwykłą pompką? Do ilu?2.Czy istnieje coś w stylu przedłużenia wentyla, ponieważ chcę go pompować zwykłą pompką pod wentyl samochodowy?
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
1. Znajdź w necie manuala, wszystkiego się dowiesz.
2. Nie ma opcji napompować amortyzatora zwykłą pompką.
3. Patrz pkt nr 1.
Ta rama to sprzęt sprzed 14-15 lat...
Takie rowery na tym składali:
http://www.bikepedia.com/quickbike/Bike ... &model=X-6
Nie wiem do czego to potrzebujesz ale do DH czy FR się nie nada kompletnie. Chyba, ze chcesz złożyć oldschoola.
2. Nie ma opcji napompować amortyzatora zwykłą pompką.
3. Patrz pkt nr 1.
Ta rama to sprzęt sprzed 14-15 lat...
Takie rowery na tym składali:
http://www.bikepedia.com/quickbike/Bike ... &model=X-6
Nie wiem do czego to potrzebujesz ale do DH czy FR się nie nada kompletnie. Chyba, ze chcesz złożyć oldschoola.
Z gówna bata nie ukręcisz.
W drugiej nie ma powietrza tylko jest tlumik olejowy spv. Ten zawor powietrzny jest do kompensatora oleju i dziala jak zwiekszacz tlumienia kompresji i powrotu. Tlumik SPV to jest tragedia. Jak bedziesz go serwisowac to poszukaj na mtbr.com tematu "SPV devolve", to poprawi znaczaco prace tego widelca.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
troyo chodziło ci o to http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 64268.html
Tak, chodzilo o ten temat. Co do sruby to faktycznie jest to koncowka tlumika. Nowy tlumik SPV kupisz na chainreactioncycles.com. Wydatek ~350zl czyli troche bez sensu, biorac pod uwage wartosc widelca i co wazniejsze dzialanie tego tlumika.
Mozesz dopasowac tlumiki z nowszych modeli do niego (najprawdopodobniej) TPC/ABS+. Powinny pasować z Nixona/Drake'a 29" (tlumik powrotu z drake'a 29" da ci 160~ mm skoku w shermanie 26". Od stance'a bebechy moga wymagac drobnej przerobki/podmiany czesci z Twojego tlumika (np zakretki do tlumika). Tak czy siak z 200zl cie to wyniesie.
Jesli przeznaczasz go na straty to wklej tam na np distalu imbusa i wtedy odkrec tlumik. Zeby to wykrecic musisz krecic kluczem przeciwnie do kierunku ruchu wskazowek zegara (dlatego zapewne objechales gniazdo na klucz) wtedy ta sruba wkreci sie do srodka amortyzatora i bedziesz mogl go rozebrac (ona nie wykreca sie na zewnatrz tylko do srodka).
Mozesz dopasowac tlumiki z nowszych modeli do niego (najprawdopodobniej) TPC/ABS+. Powinny pasować z Nixona/Drake'a 29" (tlumik powrotu z drake'a 29" da ci 160~ mm skoku w shermanie 26". Od stance'a bebechy moga wymagac drobnej przerobki/podmiany czesci z Twojego tlumika (np zakretki do tlumika). Tak czy siak z 200zl cie to wyniesie.
Jesli przeznaczasz go na straty to wklej tam na np distalu imbusa i wtedy odkrec tlumik. Zeby to wykrecic musisz krecic kluczem przeciwnie do kierunku ruchu wskazowek zegara (dlatego zapewne objechales gniazdo na klucz) wtedy ta sruba wkreci sie do srodka amortyzatora i bedziesz mogl go rozebrac (ona nie wykreca sie na zewnatrz tylko do srodka).
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
Oczywiscie, ze mozesz jezdzic. Pamietaj tylko, ze skoro nie bedziesz w stanie go rozebrac, to nie bedziesz w stanie go tez przeserwisowac = zatrzesz widelec.
Srube moze i da sie dorobic, ale ona nie jest wkrecana w tlumik, tylko jest zanitowana/zabita na tloczysku, wiec jak wydobedziesz zepsuty element to bedzie pewnie problem z wstawieniem nowego (probowac zawsze mozna, wiele nie tracisz o ile zdecydujesz sie na nowy tlumik). Tam jest gwint zewnetrzny M12x1,5 jakbys chcial dorobic.
Z tego co jest na crc to pasowac bedzie:
1. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21266 (taki masz obecnie zakladajac, ze masz wersje spv - najlepiej jakbys dal fotki jeszcze jakies)
Teraz jakbys chcial inny, pasujacy tlumik to masz 2 wyjscia. Kupic sam tlumik tlumienia powrotu lub kupic tlumik powrotu i kompresji. W SPV za kompresje i powrot odpowiada tylko 1 tlumik. Sadzac po tym co mowisz, ze widel jest miekki itd najprawdopodobniej tlumik jest walniety lub jest zapowietrzony, bo te wersje SPV dzialaly jakby zamiast oleju zalane byly gruzem.
Jakbys kupil jedynie tlumik powrotu to pasowac dopasowac mozesz te tlumiki:
2. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20961 (ale jest pod 150mm skoku a Twoj mial zdaje sie 160 wiec wypadaloby dac 1cm podkladke pod sprezyne negatywna zeby przypadkiem nie urwac tlumika przy odbiciu)
3. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20929 (w tym musialbys na 99% podmienic ta czarna nakretke po srodku na ta z Twojego obecnego tlumika oraz czarny pasek prowadzacy na glownym tloku - stance mial stalowe golenie i jest inny gwint na tym korku i minimalnie inna srednica tloka [chociaz moze byc taka sama, tego sie dowiesz po zakupie])
4. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44510 (ten powinien Ci dac jakies 160mm skoku, mam taki w domu wiec moge zmierzyc dokladnie jesli bys potrzebowal)
5. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44508 (ten tak samo jak wyżej, tylko nie ma regulacji)
Teraz mozesz dopasowac do tego tlumik kompresji:
6. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21264 (ten bedzie pasowac, tylko musialbys pokombinowac z poziomem oleju, bo Flick mial 130mm skoku, nie 160)
7. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod57815 (w wersji minute/drake - moze byc konieczne zeszligfowanie odrobine tloczyska [nie wiem czy nie masz tam zwezanych na gorze goleni w tej wersji SPV])
Jakbym mial ja to zmieniac, to wzialbym zestaw: nr 2 (tlumik powrotu)+ 6 (tlumik kompresji), ale cala ta operacja jest troche bez sensu biorac pod uwage, ze ten widel jest wart w porywach z 200-300 zl
Ogolnie to daj jakies foty, bo to powietrze w LEWEJ komorze to cos smierdzi i to moze byc jakis skladak. Moze sie okazac, ze wystarczy zmienic tylko 1 rzecz.
Srube moze i da sie dorobic, ale ona nie jest wkrecana w tlumik, tylko jest zanitowana/zabita na tloczysku, wiec jak wydobedziesz zepsuty element to bedzie pewnie problem z wstawieniem nowego (probowac zawsze mozna, wiele nie tracisz o ile zdecydujesz sie na nowy tlumik). Tam jest gwint zewnetrzny M12x1,5 jakbys chcial dorobic.
Z tego co jest na crc to pasowac bedzie:
1. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21266 (taki masz obecnie zakladajac, ze masz wersje spv - najlepiej jakbys dal fotki jeszcze jakies)
Teraz jakbys chcial inny, pasujacy tlumik to masz 2 wyjscia. Kupic sam tlumik tlumienia powrotu lub kupic tlumik powrotu i kompresji. W SPV za kompresje i powrot odpowiada tylko 1 tlumik. Sadzac po tym co mowisz, ze widel jest miekki itd najprawdopodobniej tlumik jest walniety lub jest zapowietrzony, bo te wersje SPV dzialaly jakby zamiast oleju zalane byly gruzem.
Jakbys kupil jedynie tlumik powrotu to pasowac dopasowac mozesz te tlumiki:
2. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20961 (ale jest pod 150mm skoku a Twoj mial zdaje sie 160 wiec wypadaloby dac 1cm podkladke pod sprezyne negatywna zeby przypadkiem nie urwac tlumika przy odbiciu)
3. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod20929 (w tym musialbys na 99% podmienic ta czarna nakretke po srodku na ta z Twojego obecnego tlumika oraz czarny pasek prowadzacy na glownym tloku - stance mial stalowe golenie i jest inny gwint na tym korku i minimalnie inna srednica tloka [chociaz moze byc taka sama, tego sie dowiesz po zakupie])
4. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44510 (ten powinien Ci dac jakies 160mm skoku, mam taki w domu wiec moge zmierzyc dokladnie jesli bys potrzebowal)
5. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod44508 (ten tak samo jak wyżej, tylko nie ma regulacji)
Teraz mozesz dopasowac do tego tlumik kompresji:
6. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21264 (ten bedzie pasowac, tylko musialbys pokombinowac z poziomem oleju, bo Flick mial 130mm skoku, nie 160)
7. http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod57815 (w wersji minute/drake - moze byc konieczne zeszligfowanie odrobine tloczyska [nie wiem czy nie masz tam zwezanych na gorze goleni w tej wersji SPV])
Jakbym mial ja to zmieniac, to wzialbym zestaw: nr 2 (tlumik powrotu)+ 6 (tlumik kompresji), ale cala ta operacja jest troche bez sensu biorac pod uwage, ze ten widel jest wart w porywach z 200-300 zl
Ogolnie to daj jakies foty, bo to powietrze w LEWEJ komorze to cos smierdzi i to moze byc jakis skladak. Moze sie okazac, ze wystarczy zmienic tylko 1 rzecz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19.04.2014 19:09:03
- Kontakt:
oki już podaję linkhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=5469793 ... =1&theater
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości