Renowacja Boxxera
: 04.05.2014 11:43:00
Taka sytuacja, będę miał amortyzator kumpla do pełnego serwisu dzisiaj. Twierdzi,że to Boxxer Race z 2004. Jednak jak go widziałem to jest to boxxer 178mm z u-turnem do 133mm na oś 20mm. Z tego co wyczytałem w necie takiej specyfikacji Race nie miał, a Boxxer Ride 2006. Jeśli się mylę niech mnie ktoś oświeci jak dokładnie rozpoznać model boxxa, ponieważ w rękach nigdy nie miałem nic RS.
Co do serwisu, to najważniejsze rzeczy:
1.Renowacja górnych lag
2.Malowanie dolnych
3.Wymiana uszczelek
4.Sprawdzenie ślizgów
5.Stan ośki
ad.1
Pierwsza opcja zaproponowana przez Sokoła to wypełnienie zadrapań(mocne, paznokieć wchodzi :/ ) lakierem do paznokci i szlif papierem wodnym.
Druga to wymiana goleni. I tutaj się rodzi pytanie o jakiej średnicy szukać goleni i z jakich Rock Shoxów(model,rocznik) jest możliwość ich wymiany?
ad2.
Zdarcie do matu farby. Następnie położenie 3 warstw podkładu oraz 2 warstw farby z puszki. Tutaj pytanie czy nie lepiej zanieść ich na malowanie proszkowe i jaki byłby tego koszt?
ad.3
Jak nie wpaść i przez przypadek nie kupić uszczelek enduro, które zniszczą do końca lagi?
Czy te pasują?
http://allegro.pl/rock-shox-uszczelki-b ... 24752.html
ad.4
W jaki sposób sprawdzić czy ślizgi nie są do wymiany?
ad.5
Ośka jest do wymiany jedynie jak pęknie czy są też jakieś inne "ale"?
Jeżeli jest to jak myślę ten Ride, to jakie tam są bebechy oraz na co zwracać w nich uwagę przy serwisie?
Ile zalać oleju itp. powinienem znaleźć na manualu tym
http://www.sram.com/_media/pdf/service/oil_chart.pdf
Jednak jak odróżnić MotionControl od HydraCoil2(i co to jest)?
Wiem,że niektóre pytania mogą być wręcz banalne, ale prosiłbym o wyczerpujące temat odpowiedzi, ponieważ jak w/w nie miałem nigdy w rękach boxxa.
Co do serwisu, to najważniejsze rzeczy:
1.Renowacja górnych lag
2.Malowanie dolnych
3.Wymiana uszczelek
4.Sprawdzenie ślizgów
5.Stan ośki
ad.1
Pierwsza opcja zaproponowana przez Sokoła to wypełnienie zadrapań(mocne, paznokieć wchodzi :/ ) lakierem do paznokci i szlif papierem wodnym.
Druga to wymiana goleni. I tutaj się rodzi pytanie o jakiej średnicy szukać goleni i z jakich Rock Shoxów(model,rocznik) jest możliwość ich wymiany?
ad2.
Zdarcie do matu farby. Następnie położenie 3 warstw podkładu oraz 2 warstw farby z puszki. Tutaj pytanie czy nie lepiej zanieść ich na malowanie proszkowe i jaki byłby tego koszt?
ad.3
Jak nie wpaść i przez przypadek nie kupić uszczelek enduro, które zniszczą do końca lagi?
Czy te pasują?
http://allegro.pl/rock-shox-uszczelki-b ... 24752.html
ad.4
W jaki sposób sprawdzić czy ślizgi nie są do wymiany?
ad.5
Ośka jest do wymiany jedynie jak pęknie czy są też jakieś inne "ale"?
Jeżeli jest to jak myślę ten Ride, to jakie tam są bebechy oraz na co zwracać w nich uwagę przy serwisie?
Ile zalać oleju itp. powinienem znaleźć na manualu tym
http://www.sram.com/_media/pdf/service/oil_chart.pdf
Jednak jak odróżnić MotionControl od HydraCoil2(i co to jest)?
Wiem,że niektóre pytania mogą być wręcz banalne, ale prosiłbym o wyczerpujące temat odpowiedzi, ponieważ jak w/w nie miałem nigdy w rękach boxxa.