Empire Cycles projekt wylajtowanej ramy enduracza 1,4 kg
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
Empire Cycles projekt wylajtowanej ramy enduracza 1,4 kg
Empire Cycles pokazało swój kolejny projekt.
Tym razem rama jest wycinana drukarką 3D z tytanu.
Rama głòwna ma wagę 1,4 kg i ponoć nadaje się do normalnej jazdy.
http://www.mtb-news.de/news/2014/05/15/ ... les-mx6-r/
Tym razem rama jest wycinana drukarką 3D z tytanu.
Rama głòwna ma wagę 1,4 kg i ponoć nadaje się do normalnej jazdy.
http://www.mtb-news.de/news/2014/05/15/ ... les-mx6-r/
Wcześniej nukianuki.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 28.09.2011 08:46:58
- Kontakt:
Dlaczego mi się wydaje, że to news sprzed... trzech miesięcy?
http://www.renishaw.com/en/first-metal- ... les--24154
http://www.renishaw.com/en/first-metal- ... les--24154
pozdro
frango
frango
Re:
Bo jest. Dawno o tym newsa na konkurencyjny portal wrzucalemfrango pisze:Dlaczego mi się wydaje, że to news sprzed... trzech miesięcy?
http://www.renishaw.com/en/first-metal- ... les--24154

Ale, z tego co rozumiem, to technologia polega na "zgrzewaniu" laserem kolejnych warstw pyłu tytanowego w "kompletny" produkt, który wymaga jeszcze mechanicznej obróbki.
To przemysłowe maszyny, nie domowe. Jeśli maszyna kosztuje "milion", a można nią wyprodukować towaru wartego X i ma to sens ekonomiczny, to wcześniej niż później będziemy mieć drukowane rowery.
Przecież Charge Bikes robi tak haki tylnego koła do swoich ram.
Jeszcze kilka lat temu nikt nie sądził, że w kuchni będzie można sobie drukować foremki do wycinania pierniczków
To przemysłowe maszyny, nie domowe. Jeśli maszyna kosztuje "milion", a można nią wyprodukować towaru wartego X i ma to sens ekonomiczny, to wcześniej niż później będziemy mieć drukowane rowery.
Przecież Charge Bikes robi tak haki tylnego koła do swoich ram.
Jeszcze kilka lat temu nikt nie sądził, że w kuchni będzie można sobie drukować foremki do wycinania pierniczków

pozdro
frango
frango
z tego co widze, to sa to nowe informacje dot. szczegolow produkcji..
Pozwolilem sobie skrobnac newsa: http://www.dh-zone.com/pl/empire-cycles ... arki-3d-cd
zapraszam
Pozwolilem sobie skrobnac newsa: http://www.dh-zone.com/pl/empire-cycles ... arki-3d-cd
zapraszam

-
- Posty: 172
- Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
- Kontakt:
Z drukowanymi ramami z tytanu jest ten problem że:
- trwa to w ciul długo
- technologia jest w ciul droga i raczej na pewno nigdy nie będzie ogólnie dostępna (nie mówię tutaj o druku z ABS czy innych tworzyw tylko konkretnie z tytanu).
- tytan sam w sobie jest drogi, chociaż w tym przypadku to najmniejszy problem
- gotowy wydrukowany produkt trzeba jeszcze "obrobić" (szlifowanie, wycinanie, klejenie, itd.)
- jest to nie ekonomiczne (stosunek czasu do ilości gotowych produktów).
Podsumowując - fajnie wygląda, pewnie fajnie jeździ (spróbowała by nie
) ale to sztuka dla sztuki... Nawet jak z ceny zejdą do 1/4 czyli 5.5k euro (zakładam że to cena z opłaceniem pracowników którzy tą ramę muszą jeszcze "obrobić" i skleić w całość) to i tak będzie to dużo za dużo.
Chociaż zobaczymy
Pewnie kiedy jeszcze w pieluchę robiłem to ludzie mówili że włókno węglowe nigdy nie będzie powszechnie stosowane bo za drogie itd. a w tej chwili jesteśmy na etapie kiedy to własnie "węgiel" przejmuje pałeczkę
Bogumił, czy przypadkiem grafenu się nie "drukuje" ?
Coś mi się tak kojarzy, jeden krok do przodu...
- trwa to w ciul długo
- technologia jest w ciul droga i raczej na pewno nigdy nie będzie ogólnie dostępna (nie mówię tutaj o druku z ABS czy innych tworzyw tylko konkretnie z tytanu).
- tytan sam w sobie jest drogi, chociaż w tym przypadku to najmniejszy problem

- gotowy wydrukowany produkt trzeba jeszcze "obrobić" (szlifowanie, wycinanie, klejenie, itd.)
- jest to nie ekonomiczne (stosunek czasu do ilości gotowych produktów).
Podsumowując - fajnie wygląda, pewnie fajnie jeździ (spróbowała by nie

Chociaż zobaczymy


Bogumił, czy przypadkiem grafenu się nie "drukuje" ?

To zależy o jakie drukowanie chodzi.
Nowoczesna technologia jest w stanie wytwarzać nawet silniki elektryczne wielkości kilkudziesięciu średnic atomowych i w pewnym sensie przypomina to drukowanie 3D.
Włókno węglowe składa się z nanorurek czyli zwiniętego grafenu.
Wytwarzanie nanorurek węglowych jest zbyt skomplikowane żeby sobie wydrukować je od razu w ładnym zaplocie i w dodatku w osnowie z żywicy.
Nanorurki są niemal idealne i mają uporządkowaną budowę dlatego myślę że nie da się tego zrobić tak jak w przypadku stopów metali.
Chyba że będziemy dziergać ramę milion lat pod mikroskopem elektronowym.
Nowoczesna technologia jest w stanie wytwarzać nawet silniki elektryczne wielkości kilkudziesięciu średnic atomowych i w pewnym sensie przypomina to drukowanie 3D.
Włókno węglowe składa się z nanorurek czyli zwiniętego grafenu.
Wytwarzanie nanorurek węglowych jest zbyt skomplikowane żeby sobie wydrukować je od razu w ładnym zaplocie i w dodatku w osnowie z żywicy.
Nanorurki są niemal idealne i mają uporządkowaną budowę dlatego myślę że nie da się tego zrobić tak jak w przypadku stopów metali.
Chyba że będziemy dziergać ramę milion lat pod mikroskopem elektronowym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości