66 RC3 ATA 2008 - Brak sagu, serwis
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
66 RC3 ATA 2008 - Brak sagu, serwis
Witam. może ktoś mi objaśnić, Jak wyregulować ten amor?ma on 3 komory powietrzne. Jest on napompowany pod moją wagę i fajnie pracuje i jest lekki. Moj problem wygląda tak, że nie wiem co zrobić żeby mial on choć trochę sagu. Gdy pochylę sie na kiera mocno to ten sag niby jest, a w normalnej pozycji najzwyczajniej go nie ma. rama dart hornet. Bawiłem się już wszytskimi trzeba pokrętłami (od kompresji, ata i rc3) i nic. może trzeba jakiś mod zrobić?
Drugie pytanko. Wie ktoś gdzie moge znaleźć service guide od marzocchiego do tego amorka? istnieją takie? Nie chodzi mi o manuala normalnego, tylko service guide z budową amorka.
Drugie pytanko. Wie ktoś gdzie moge znaleźć service guide od marzocchiego do tego amorka? istnieją takie? Nie chodzi mi o manuala normalnego, tylko service guide z budową amorka.
Gdzie tam masz trzy komory powietrzne? Bo ja wiem o dwóch.
Jeśli chcesz manuala jak rozebrać i przeserwisować to akurat do tego modelu nie ma ale jest na tyle dużo informacji w necie że można sobie z tym poradzić.
Kartridż powietrzny (komory ATA/PAR). http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 63366.html
Mniemam ze skoro piszesz o trzech komorach to masz na myśli wentyl na tłumiku RC3
. Tego się nie pompuje a wentyl służy do kompensacji ciśnienia w komorze tłumika. Po prostu trzeba spuścić ewentualne ciśnienie które może się wytworzyć podczas pracy tłumika.
Jeśli chcesz manuala jak rozebrać i przeserwisować to akurat do tego modelu nie ma ale jest na tyle dużo informacji w necie że można sobie z tym poradzić.
Kartridż powietrzny (komory ATA/PAR). http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 63366.html
Mniemam ze skoro piszesz o trzech komorach to masz na myśli wentyl na tłumiku RC3

-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
Masz pompkę do amortyzatorów? Wyregulować odpowiednio ciśnienia w komorach.
http://marzocchiworkshop.blogspot.com/p ... s_858.html
Na 24.10 w filmie widać co trzeba zrobić
http://www.youtube.com/watch?v=5CVkh7omsDk
Tłumik RC3 nie może być pod ciśnieniem bo amor będzie "kamienny".
Prawidłowe ciśnienia w kartridżu (prawa goleń, nie RC3) masz w linku, ale to lepiej już ustawić pod siebie metodą prób i błędów.
Jest też opcja ze masz za dużo oleju w tłumiku
Masz cytat z instrukcji:
"Zawór ATA znajduje się pod szarym regulatorem odpowiedzialnym za
zmianę skoku widelca. Regulator jest wciskany, należy wyciągnąć go pociągając
do góry. Zawór odpowiada za początkowe uginanie się widelca,
ale wymaga adiustacji po napełnieniu komory PAR (dolny zawór).
Zawór PAR znajduje się u dołu goleni i jest zabezpieczony czerwoną
nakrętką.
Ten system zapewnia niezwykłą wolność i szerokie spektrum regulacji
pod warunkiem zastosowania się do poniższych obserwacji:
całkowicie spuść powietrze z komory ATA (górny zawór) zanim rozpoczniesz
regulacje komory PAR (dolny zawór);
najpierw napompuj komorę PAR;
ciśnienie w komorze PAR musi być wyższe niż w komorze ATA o
co najmniej 1 bar (15 psi)
zwiększenie ciśnienia w komorze PAR decyduje o progresji twardości
w miarę uginania się widelca;
nie przekraczaj ciśnienia 12 barów (180 psi) w komorze PAR;
zwiększając ciśnienie w komorze ATA zmniejsza się ugięcie wstępne
(SAG). Mniejsze ciśnienie w ATA powoduje zwiększenie się SAG-u;
zawór powietrzny w RC3 nie powinien być używany do kalibracji,
tylko do upuszczenia ciśnienia, które może wygenerować się w
czasie pracy widelca."
http://marzocchiworkshop.blogspot.com/p ... s_858.html
Na 24.10 w filmie widać co trzeba zrobić

http://www.youtube.com/watch?v=5CVkh7omsDk
Tłumik RC3 nie może być pod ciśnieniem bo amor będzie "kamienny".
Prawidłowe ciśnienia w kartridżu (prawa goleń, nie RC3) masz w linku, ale to lepiej już ustawić pod siebie metodą prób i błędów.
Jest też opcja ze masz za dużo oleju w tłumiku

Masz cytat z instrukcji:
"Zawór ATA znajduje się pod szarym regulatorem odpowiedzialnym za
zmianę skoku widelca. Regulator jest wciskany, należy wyciągnąć go pociągając
do góry. Zawór odpowiada za początkowe uginanie się widelca,
ale wymaga adiustacji po napełnieniu komory PAR (dolny zawór).
Zawór PAR znajduje się u dołu goleni i jest zabezpieczony czerwoną
nakrętką.
Ten system zapewnia niezwykłą wolność i szerokie spektrum regulacji
pod warunkiem zastosowania się do poniższych obserwacji:
całkowicie spuść powietrze z komory ATA (górny zawór) zanim rozpoczniesz
regulacje komory PAR (dolny zawór);
najpierw napompuj komorę PAR;
ciśnienie w komorze PAR musi być wyższe niż w komorze ATA o
co najmniej 1 bar (15 psi)
zwiększenie ciśnienia w komorze PAR decyduje o progresji twardości
w miarę uginania się widelca;
nie przekraczaj ciśnienia 12 barów (180 psi) w komorze PAR;
zwiększając ciśnienie w komorze ATA zmniejsza się ugięcie wstępne
(SAG). Mniejsze ciśnienie w ATA powoduje zwiększenie się SAG-u;
zawór powietrzny w RC3 nie powinien być używany do kalibracji,
tylko do upuszczenia ciśnienia, które może wygenerować się w
czasie pracy widelca."
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
Z tego wywnioskowałem, że w tłumiku rc3 nie powino być ciśnienia ani podciśnienia tak? Wszystko reguluje zaworem u dołu w ATA?
@Dzięki Ronnin. Znalazlem to w Manualu bomberów
I jeszcze fajna tabelka jest. Te moje Ata to ATA z PAR także mam 3 zawory powietrzne w amorku
. Z tego rc3 wypuścić? Bo potem napompowac bedzie problem bo on ma ten specjalny adapter którego nie mam
@Dzięki Ronnin. Znalazlem to w Manualu bomberów


Re:
TAK.sokol3miasto pisze:Z tego wywnioskowałem, że w tłumiku rc3 nie powino być ciśnienia ani podciśnienia tak?
Raz na jakiś czas wkładasz byle co, nawet zapałkę i wypuszczasz to co tam jest, zwłaszcza przy zmianach skoku.
Jak tłumik zacznie gwizdać to znaczy że pracuje prawidłowo

Też mam taki amor tylko z 2009.
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
Nie pamiętam ile lałem ale raczej lej tyle ile ma ATA. Najlepiej wylej to co masz i zmierz ile było.
Co do oleju to jak znajdę to wstawię tabelkę z olejami. To jest tak: Marzo niby zaleca swój 7.5 ale u innego producenta te same parametry lepkościowe może mieć olej 5W. Ja lałem Castrol 5W bo parametrami był najbardziej zbliżony a kosztował 1/3 ceny Marzo i jest ok. Tłumik pracuje bardzo płynnie i ma bardzo przyjemny zakres regulacji. Wiesz.... to jest tak niewielka różnica że jakiegoś kolosalnego znaczenia nie ma.
Masz tabelkę możesz zobaczyć co i jak:
http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=7472
Co do oleju to jak znajdę to wstawię tabelkę z olejami. To jest tak: Marzo niby zaleca swój 7.5 ale u innego producenta te same parametry lepkościowe może mieć olej 5W. Ja lałem Castrol 5W bo parametrami był najbardziej zbliżony a kosztował 1/3 ceny Marzo i jest ok. Tłumik pracuje bardzo płynnie i ma bardzo przyjemny zakres regulacji. Wiesz.... to jest tak niewielka różnica że jakiegoś kolosalnego znaczenia nie ma.
Masz tabelkę możesz zobaczyć co i jak:
http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=7472
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości