Oporna opona

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Oporna opona

Post autor: Da__FreaK »

Witam

Usiłowałem wsadzić miniona 2,1 na ZTR Flow EX - szlag mnie trafił - godzinna zabawa i za każdym razem franca siedzi krzywo. Wczesniej siedziała na S-type i nie było problemów z jej ułożeniem. Opona nie jest krzywa na bank. Na drugiej obreczy ZTR Flow mam tą sama oponke i zero probleów. Jakieś sugestie ? Przecież na koślawej mendzie nie będe jezdził;-/..

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Jak opona może siedzieć krzywo? Bez dętki próbowałeś?
Z gówna bata nie ukręcisz.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Chodzi o bicie góra dół, tu nie moge ogarąć.. Bez dętki siedzi okey.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Skoro bez dętki jest ok to raczej wina leży po stronie dętki... Bicie masz przy wentylu?
Z gówna bata nie ukręcisz.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Raczej przy wentylu, skleiłem dętke w tamtym miejscu. Ale żeby to aż taki miało wpływ ? Nie sądze..

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

To za wąska dętka jak na moje oko.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

To dlaczego na drugim ZTR leży elegancko ? Mam dwie identyczne gumy.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Przełóż dętkę i sprawdź czy sytuacja się powtarza. Czarów nie ma.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Mam gdzieś nową dętke, Jutro założę i będe wiedział co jest co.
Nawet wziąłem i posmarowałem mydłem wnętrze obręczy żeby opona mogła się spokojnie przesuwać przy pompowaniu, nic nie dało.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Jak napompujesz dętkę za mocno to robi się balon w okolicy wnetyla, bo tam jest trochę więcej gumy. Może to + łatka właśnie potęgują powstawanie zgrubienia i przez to opona bije. Innego pomysłu nie mam.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Jak zacząłem kombinować, za każdym razem balon był gdzie indziej.
Pompuje troche - ukladam .. pompuje znów troche - układam opone na obreczy ,a ona za każdym razem na 3/4 obwodu wychodzi elegancko z paskiem przy rancie obręczy , a 1/3 opony włazi pod rand obreczy i tak w kółko..Pierwszy raz mam coś takiego.

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Napompuj dętkę do połowy i dopiero wtedy ją układaj w oponie. Jak zakładasz opone na rant to zaczynaj od miejsca gdzie jest wentyl. Dętki lubią się się zahaczyć o rant lub skręcić w środku.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
enigma
Posty: 211
Rejestracja: 27.01.2014 20:39:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: enigma »

Łatki raczej nie mają nic do tego bo sam mam na swoich dętkach po 20 i nie mam takich problemów. Przy pompowaniu podnieś koło, żeby nie stało na oponie. Mi bez tego maxxis po prostu spadał.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

to mowisz kolego, ze masz razem 1,1 obwodu obreczy ? (3/4+1/3)

posmarowales obrecz?
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Z matmy miałem pałe :D
Dziś poświeciłem kolejna godzine na ukladanie opony. Oporna strasznie. Dętke zmieniłem, a mimo tego opona dalej swoje. Udało sie ułozyc prawie cała, ale mimo tego nie lezy jak powinna.
Pompowałem, układałem..pompowałem, układałem..Zaczynawszy od tego żeby opona leżała w rancie obręczy pompowałem i gniotłem...
A obręcz smarowałem...
Będe spuszczał, pompował i układał do skutku, tylko że, nie wyobrażam sobie takiej akcji w górach...Pół dnia miałbym układać opone gdzieś w środku lasu...

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Po przeanalizowaniu sytuacji widzę że opona na części falgi nie chce wyleżć z zagłebienia, jak by była za ciasna.Po jednej stronie ułozyła się elegancko, a po drugiej na ok 1/3 obwodu za cholere nie idzie jej wyciagnać do rantu felgi.

siwy-84
Posty: 691
Rejestracja: 22.02.2005 00:15:08
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: siwy-84 »

może napompuj wiecej powietrza i wskoczy na rant? ile pompujesz przy zakladaniu?
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Napompowałem na maxa :) Kilka piznieć w podłoge zalatwiło sprawe :)

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

No tak się właśnie układa oponę - pizgając o ziemię ;) To jak inaczej to robiłeś? :P
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości