Odbijanie tylnego koła - regulacja tylnego zawieszenia

arturro1987
Posty: 117
Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Odbijanie tylnego koła - regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: arturro1987 »

Witam wszystkich,
Pewnie od dłuższego czasu mam z tym kłopot, ale chciałbym coś z tym zrobić.
Rama: Rotwild RED TWO 2009 (180 mm skok)
Damper: Marzocchi Roco R (powietrze) - regulacja powrotu
Waga: 67 kg, zalecane ciśnienie w komorze głównej ok 110 PSI, a w kompensatorze 170-210 PSI.
Podczas podniesienia tylnego koła z wysokości 50 cm i puszczeniu koło odbija się 2 lub 3 razy. Na strasie nie jeździ się komfortowo i bezpiecznie. Na kamieniach i korzeniach wybija strasznie.
Dla przykładu moja kobieta ma Giant Glory COMP + M. Roco Coil R i tam przy upuszczeniu tyłu z 1 m koło zostaje przy ziemi, nie odbije ani na 1 cm.
Proszę o info co robić. Zmienić damper czy szukać innego roweru :)

Dzięki za pomoc i czekam na odpowiedź.
http://studioporzadku.pl/
Czyszczenie-dywanow-krakow/Czyszczenie wykładzin Kraków
Ronnin
Posty: 350
Rejestracja: 16.08.2013 12:57:25
Kontakt:

Post autor: Ronnin »

Serwisowałeś go kiedyś? Z tego co piszesz to tłumienie w ogóle nie działa.
arturro1987
Posty: 117
Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: arturro1987 »

Tak był w serwisie ok. 3 lata temu, ale bardzo rzadko jeździłem. Od kilku tygodni tak się dzieje.
Najwidoczniej tak jest. Odbija tył strasznie. Chyba muszę odwiedzić serwis :)
http://studioporzadku.pl/
Czyszczenie-dywanow-krakow/Czyszczenie wykładzin Kraków
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Mój Summum z CCDB (w pełni sprawny, serwisowany 1.5 miesiąca temu) odbija się raz-dwa, a TR450 kumpla z nigdy nie serwisowanym DHXem 5.0 nie odbija się ani razu, po upuszczeniu od razu pięknie siada. To chyba zależy od ramy. Oba rowery zachowują się przewidywalnie, tłumienie działa i jest stabilne.

Oczywiście, jeśli Twój damper nie działa stabilnie i odbija w niekontrolowany sposób, musisz go przeserwisować.
Mongolski
Posty: 152
Rejestracja: 17.05.2014 08:45:24
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Mongolski »

wydaje mi sie, ze duze znaczenie ma spring -jesli bedzie mocno twardy nie ma mozliwosci aby przy samej wadze roweru sie poddał -wiec sie odbija ;]
enduro/ fr/ street  www.pinkbike.com/u/mongolski/
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Raczej nie - na przykładzie wspomnianych przeze mnie damperów, CCDB ma sprężynę 275x3.0, DHX ma 400x3.0
arturro1987
Posty: 117
Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: arturro1987 »

Dzięki Panowie za odpowiedzi :). Mimo wszystko damper na pewno poleci do przeserwisowanie tak w razie czego. Moja kobietka ma sprężynę 500 aktualnie i tak samo się zachowuje przy 350, nie obija ani razu nie zależnie od wysokości upuszczenia. Może to i dziwny test, ale podczas jazdy ma znaczenie :). U mnie tak goni, że najlepiej na przednim kole przejechać trasę :D
http://studioporzadku.pl/
Czyszczenie-dywanow-krakow/Czyszczenie wykładzin Kraków
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Tłumienie powrotu Ci w ogóle działa?
Jeżeli serwis był robiony 3 lata temu to i tak profilaktycznie bym go zrobił dla świętego spokoju.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
arturro1987
Posty: 117
Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: arturro1987 »

Regulacja tłumienia działa jak najbardziej w jedną i drugą stronę.
Zapewne będe musiał tak zrobić :)

Dzięki za pomoc :). Jak zrobię serwis napiszę w razie czego czy się coś poprawiło.
http://studioporzadku.pl/
Czyszczenie-dywanow-krakow/Czyszczenie wykładzin Kraków
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość