Avid Code 2011 - Problem z odpowietrzaniem

Maaaniek
Posty: 31
Rejestracja: 05.05.2013 15:38:15
Kontakt:

Avid Code 2011 - Problem z odpowietrzaniem

Post autor: Maaaniek »

Witam :wink:
Mam problem z hamulcem Avid Code 2011. Otóż od dłuższego czasu jego (a w zasadzie obydwu - posiadam komplet, aczkolwiek za drugiego nie zdążyłem się zabrać jak przy pierwszym się sprawa skomplikowała) praca przestała być satysfakcjonująca z faktu zapowietrzenia układu.

:roll: Pozwoliłem sobie na przebycie całego procesu drogą samodzielności wraz z odpalonym manualem ze strony:
https://www.sram.com/sites/default/file ... _rev_b.pdf

Problem w tym, że gdy po przeprowadzeniu całej procedury, odkręcę strzykawkę od portu przy zacisku, to od razu zaczyna wylewać się płyn :x , a przy klamce idzie usłyszeć jakby powietrze zasysało. Po skręceniu całości efekt jest poniżej wszelkiej krytyki.

Rozkręciłem klamkę na czynniki pierwsze z cichą nadzieją (obawą?), że znajdę źródło problemu - jednak nie znalazłem żadnego delikwenta odpowiedzialnego za w/w zjawisko.

Obrazek

Proszę o jakieś rady.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Wystarczy, ze przy odkrecaniu strzykawki od zacisku bedzie on wyzej niz klamka. Wtedy nie wybije ci plynu i nie bedzie zaciagac powietrza do klamki.
Maaaniek
Posty: 31
Rejestracja: 05.05.2013 15:38:15
Kontakt:

Post autor: Maaaniek »

No ale nie jest to chyba naturalne zjawisko i takie coś nie powinno mieć miejsca... Masz może jakiś pomysł, co mogę robić źle?
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

blokujesz te gorna strzykawke? odkrecasz dolna na zablokowanej gornej, nie ma prawa nic ciec. potem gorna et voila.
toms
Posty: 62
Rejestracja: 26.04.2010 17:50:16
Lokalizacja: Gdańsk / Słupsk
Kontakt:

Post autor: toms »

Przy Avidach trzeba się trochę pobawić, bardzo dokładnie i starannie odpowietrzyć. Czy jak odpowietrzasz klamkę, odciągając i wpychając płyn (niezbyt mocno) to również słyszysz syczenie ? Osobiście miałem tak, że syczało cały czas i nie mogłem odpowietrzyć klamki, po wymianie tłoczka nic nie syczy i dobrze się odpowietrza.
Wylewający się płyn? no cóż nie powinno, blokujesz strzykawki, postaraj się, aby otwór odpowietrzający był najwyżej z całego układu, trochę pocieknie wycierasz, wpuszczasz kroplę oleju i zakręcasz.
Maaaniek
Posty: 31
Rejestracja: 05.05.2013 15:38:15
Kontakt:

Post autor: Maaaniek »

blokujesz te gorna strzykawke?
Tak, oczywiście.
Czy jak odpowietrzasz klamkę, odciągając i wpychając płyn (niezbyt mocno) to również słyszysz syczenie ?
Hmm... może ogólnie trochę za mocno odciągałem :cry: Jest opcja, że całe zajście jest wynikiem zbyt mocnego zassania?
Ale czy syczy w takim przypadku to jutro sprawdzę.
Wylewający się płyn? no cóż nie powinno, blokujesz strzykawki, postaraj się, aby otwór odpowietrzający był najwyżej z całego układu, trochę pocieknie wycierasz, wpuszczasz kroplę oleju i zakręcasz.
No ja to robiłem na rowerze, więc w zasadzie w momencie wykręcenia strzykawki zacisk był na samym dole. Ten wariant również sprawdzę jutro.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mi nawet przy odpowietrzaniu zacisku potrafiły puścić uszczelki i wpuścić powietrze do układu mimo że normalnie uszczelki nawet się nie pociły. Za mocno odciągałem ;)
Maaaniek
Posty: 31
Rejestracja: 05.05.2013 15:38:15
Kontakt:

Post autor: Maaaniek »

Dzisiaj odpowietrzyłem obydwa heble z powodzeniem. Pomogło podniesienie zacisku do góry przy odkręcaniu strzykawki no i nie odciągałem tym razem z takim impetem jak ostatnim razem.

Jeszcze tylko pojawiła się następująca kwestia. Teraz przednia klamka chwyta w dobrym miejscu, natomiast tylna ma więcej takiego martwego ruchu (w połowie dopiero chwyta). Stąd też pytanie, czy może za mało płynu wlałem lub coś innego zrobiłem źle?
Znajdor Nieziemski
Posty: 172
Rejestracja: 18.12.2013 02:07:40
Kontakt:

Post autor: Znajdor Nieziemski »

Sprzedaj to badziewie,kup shimano i ciesz się z jazdy.
Wcześniej nukianuki.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Przestaw pokretlo pad contact...? Jak nie masz to podczas odpowietrzania musisz troche bardziej wysunac tloczki (zeby skompensowac zuzycie klockow), wtedy bedziesz mial krotszy skok klamki.
Maaaniek
Posty: 31
Rejestracja: 05.05.2013 15:38:15
Kontakt:

Post autor: Maaaniek »

Znajdor Nieziemski Widzę, że mam do czynienia z ekspertem :roll:
Przestaw pokretlo pad contact...?
Już jest ustawione na maksimum :x
podczas odpowietrzania musisz troche bardziej wysunac tloczki
Spróbuję.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

tył zawsze będzie miał większy skok i będzie ciut bardziej gumowy, idzie to długością przewodu, nawet w stalowym oplocie jest to odczuwalne ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość