Co to za amortyzator? + malowanie korony amortyzatora
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Co to za amortyzator? + malowanie korony amortyzatora
Witam, jestem nowy na forum, jestem Tobo i stałem się szczęśliwym posiadaczem fulla:)
Kupiłem sobie używany rower, w którym z przodu jest amortyzator wyglądający mi na Marzocchi z około 2000 roku. U góry ma w lewej i prawej goleni regulację 'adjust +/-', którą reguluje się imbusem. Regulacja przykryta jest gumową uszczelko/zaślepką. Co to może być za model? Poniżej dale linki do zdjęć.
http://zapodaj.net/e271ea5900c85.jpg.html
http://zapodaj.net/b6a5c4fd3d753.jpg.html
http://zapodaj.net/b3868c0c25805.jpg.html
Kupiłem sobie używany rower, w którym z przodu jest amortyzator wyglądający mi na Marzocchi z około 2000 roku. U góry ma w lewej i prawej goleni regulację 'adjust +/-', którą reguluje się imbusem. Regulacja przykryta jest gumową uszczelko/zaślepką. Co to może być za model? Poniżej dale linki do zdjęć.
http://zapodaj.net/e271ea5900c85.jpg.html
http://zapodaj.net/b6a5c4fd3d753.jpg.html
http://zapodaj.net/b3868c0c25805.jpg.html
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Rower był używany chyba z rok, dwa temu ostatni raz, większość rzeczy jest pokryta brzydkimi nalotami, więc przed jazdą poważniejszą i sprawdzaniem chce go rozkręcić i skręcić całego. Na oko i koło 100 mm. Da się sprawdzić skok nie rozkręcając środka amora? Póki nie wiem co to jest i nie mam części/uszczelek zamiennych, wolę nie rozkręcać.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Jak na razie z opisu wydaje mi się, że może to być ten http://www.marzocchi.com/template/detai ... getto=2647 Sprawdź jeszcze jakie cyfry masz wybite pod mocowaniem hamulca.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Witam ponownie.
Pod zaciskiem wybije jest 04.
Czy te pokrętła na dole są od spuszczania oleju czy są do regulacji tłumienia? Czy tłumienie reguluje się gęstością oleju?
http://zapodaj.net/db706e91df9cc.jpg.html
http://zapodaj.net/e4c36417d706d.jpg.html
http://zapodaj.net/a8f9d88879da3.jpg.html
Pod zaciskiem wybije jest 04.
Czy te pokrętła na dole są od spuszczania oleju czy są do regulacji tłumienia? Czy tłumienie reguluje się gęstością oleju?
http://zapodaj.net/db706e91df9cc.jpg.html
http://zapodaj.net/e4c36417d706d.jpg.html
http://zapodaj.net/a8f9d88879da3.jpg.html
Z tego co widzę to są to po prostu śruby trzymające amor w całości. Jak ma wybite 04, to rocznik 2005, a z tego rocznika żaden mi nie pasuje z tego co jest na stronce marzocchi, więc możliwe, że tak jak troyo napisał, może być to składak, albo jakoś przerobiony. Niech jeszcze się ktoś wypowie, bo pewności nie mam.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Dzisiaj wziąłem się za pomalowanie korony amortyzatora, bo ten chrom przyprawiał mnie o dreszcze. Po kolei jakby ktoś chciał się wziąć za to w domowy sposób:
- zabezpieczenie lag górnych:
a) oklejenie ich taśmą malarką
b) założenie na cały amortyzator worka na śmieci
c) uszczelnienie dowolną taśmą
- odkręcenie korków od sprężyn (czy co tam macie w swoich amorkach)
- wypełnienie środka lagi czymś (w miarę) pyłoszczelnym - ja napchałem starej koszulki bawełnianej, ważne żeby była miękka i w miarę cienka - taka lepiej się układa i wypełnia przestrzeń.
- papier 1000 wodny - ścieramy wszystko na mat
- lakier podkładowy - dwa razy (taki podkład daje matową powierzchnię) lakier ten wypełnia dobrze niedoskonałości, rysy i inne - dobrze go zastosować.
- lakier kolor - kilka razy, tak aby wszędzie było równo i ładnie. lakier nakładać powoli. lepiej kilka razy bez zacieków. zaciek = robota od początku.
- lakier bezbarwny - ja dałem dwa razy. tu jeśli zrobicie zaciek to wyjdzie to biała brzydka fala. - nie pytać skąd to wiem:P
Całość najlepiej niech poczeka 24H i zakładamy.
Było: TAK
Jest: Trup w worku
Po odklejeniu zabezpieczeń
Facelifting o parę lat do przodu
Dam jeszcze fotkę jak wyschnie i złoże z rowerem.
PS. Jestem domorosłym malarzem typu spej, więc chyba każdemu się uda:)
- zabezpieczenie lag górnych:
a) oklejenie ich taśmą malarką
b) założenie na cały amortyzator worka na śmieci
c) uszczelnienie dowolną taśmą
- odkręcenie korków od sprężyn (czy co tam macie w swoich amorkach)
- wypełnienie środka lagi czymś (w miarę) pyłoszczelnym - ja napchałem starej koszulki bawełnianej, ważne żeby była miękka i w miarę cienka - taka lepiej się układa i wypełnia przestrzeń.
- papier 1000 wodny - ścieramy wszystko na mat
- lakier podkładowy - dwa razy (taki podkład daje matową powierzchnię) lakier ten wypełnia dobrze niedoskonałości, rysy i inne - dobrze go zastosować.
- lakier kolor - kilka razy, tak aby wszędzie było równo i ładnie. lakier nakładać powoli. lepiej kilka razy bez zacieków. zaciek = robota od początku.
- lakier bezbarwny - ja dałem dwa razy. tu jeśli zrobicie zaciek to wyjdzie to biała brzydka fala. - nie pytać skąd to wiem:P
Całość najlepiej niech poczeka 24H i zakładamy.
Było: TAK
Jest: Trup w worku
Po odklejeniu zabezpieczeń
Facelifting o parę lat do przodu

Dam jeszcze fotkę jak wyschnie i złoże z rowerem.
PS. Jestem domorosłym malarzem typu spej, więc chyba każdemu się uda:)
to z1 i chyba nawet znam tego amorka, patrzac na naklejke setlaz na prawej goleni ;] skad to masz? ;]
enduro/ fr/ street www.pinkbike.com/u/mongolski/
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Witam ponownie. Po użytkowaniu i dropowaniu dochodzę do wniosku, że mój amor ugina się tylko 9 cm. Wiem, że skok się da powiększyć po zdjęciu jakiś podkładek. Sęk w tym, że na tym filmiku z youtube jest to pokazane tak, że wcale. Może mi ktoś pokazać tą "podkładkę"? Sory za lamerskie pytanie, ale w swoim życiu rozbierałem tylko RS Judy 2 prostego jak budowa cepa.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 13.08.2014 09:00:09
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość