Rama do dh/fr za 1000zł

ZwIIaD
Posty: 17
Rejestracja: 01.01.2014 17:59:00
Kontakt:

Rama do dh/fr za 1000zł

Post autor: ZwIIaD »

Jaką ramę polecacie do 1000zł max 1500zł ( używana/nowa amortyzowana )

DownHill to nie sport DownHill to pasja.
misiekmisiu
Posty: 125
Rejestracja: 08.06.2014 10:14:24
Kontakt:

Post autor: misiekmisiu »

Może jakiś roz ? do czego fr ? dh ? enduro ? all moutain ?
Pozdrawiam misiekmisiu :).
ZwIIaD
Posty: 17
Rejestracja: 01.01.2014 17:59:00
Kontakt:

Post autor: ZwIIaD »

Zapomniałem dodać :P Dh/fr a wzrost mam 180cm

DownHill to nie sport DownHill to pasja.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Specialized Big Hit :)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
misiekmisiu
Posty: 125
Rejestracja: 08.06.2014 10:14:24
Kontakt:

Post autor: misiekmisiu »

jak dla mnie to cena i tak niska tym bardziej że nówki nie kupij tylko raczej jakąś używke dla mnie zawieszenie w przedziale dh to jest skok +180/+180 a fr 200/200 a w cenie 1500zł jak juz znajdziesz jakas ramke z tymi ograniczeniami które właśnie podałem to będzie najprawdopodobniej jednozawias takie jest bynajmiej moje zdanie ;) z racji że w dh zaiweszenie aż tak się nie ugina co w fr bo w fr sie lata wiec z wysokości parudziestu metrów walisz całym rowerem w ziemie + waga ciała więc dlatego moim zdaniem takie powinny być oznaczenia co do tego w sumie rozumiem że zawieszenie powinno byc po 200mm damper i wideł jak fr z dh ;)
Pozdrawiam misiekmisiu :).
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

misiekmisiu. Powoli. Interpunkcja. Zacznijmy od tego, ok?
Po drugie. Bynajmniej to nie przynajmniej.
Po trzecie. Rozgraniczanie dyscypliny przez skok roweru jest przeciętne, więcej do gadania ma geometria. Ale jeśli nawet już będziemy tak to brali pod uwagę, to śmiem rzec że jest odwrotnie - zjadzówki 200mm na sprężynie albo liniowym powietrzu, a rowery FR mogą mieć i skok 120mm na progresywnym powietrzu jeśli ktoś ogarnia i jeździ płynnie (chociaż to już zakrawa na slope).
Po czwarte... w FR się lata z wysokości parudziestu (?) metrów? Czyli skok ze standardowego bloku z płyty - 10 pięter - to dla Ciebie normalka, tak? Czemu Cię nie było na Crankworx? :(
Właśnie jest w drugą stronę - w DH zawieszenie ma się uginać płynnie cały czas, możliwie jak najlepiej wychwytując wszystkie nierówności. W FR to też pożądana cecha, jednak w FR bardziej się liczy przyjęcie lądowania niż wybieranie rockgardenów.
I wytłumacz mi też w takim razie, jakim cudem ludzie w FR na sztywniakach latają i żyją? Mam też rozumieć, że Wisha mam sprzedać bo ma 'tylko' 160mm skoku? :(

Puncu ma rację, Big Hit to bardzo dobre rozwiązanie. Znalazłem coś takiego, już z damperem i bajerami, trzeba by tylko obadać sprawę tej 'skazy'.
http://allegro.pl/specialized-big-hit-2 ... 05766.html
misiekmisiu
Posty: 125
Rejestracja: 08.06.2014 10:14:24
Kontakt:

Re:

Post autor: misiekmisiu »

Vinrael pisze:misiekmisiu. Powoli. Interpunkcja. Zacznijmy od tego, ok?
Po drugie. Bynajmniej to nie przynajmniej.
Po trzecie. Rozgraniczanie dyscypliny przez skok roweru jest przeciętne, więcej do gadania ma geometria. Ale jeśli nawet już będziemy tak to brali pod uwagę, to śmiem rzec że jest odwrotnie - zjadzówki 200mm na sprężynie albo liniowym powietrzu, a rowery FR mogą mieć i skok 120mm na progresywnym powietrzu jeśli ktoś ogarnia i jeździ płynnie (chociaż to już zakrawa na slope).
Po czwarte... w FR się lata z wysokości parudziestu (?) metrów? Czyli skok ze standardowego bloku z płyty - 10 pięter - to dla Ciebie normalka, tak? Czemu Cię nie było na Crankworx? :(
Właśnie jest w drugą stronę - w DH zawieszenie ma się uginać płynnie cały czas, możliwie jak najlepiej wychwytując wszystkie nierówności. W FR to też pożądana cecha, jednak w FR bardziej się liczy przyjęcie lądowania niż wybieranie rockgardenów.
I wytłumacz mi też w takim razie, jakim cudem ludzie w FR na sztywniakach latają i żyją? Mam też rozumieć, że Wisha mam sprzedać bo ma 'tylko' 160mm skoku? :(

Puncu ma rację, Big Hit to bardzo dobre rozwiązanie. Znalazłem coś takiego, już z damperem i bajerami, trzeba by tylko obadać sprawę tej 'skazy'.
http://allegro.pl/specialized-big-hit-2 ... 05766.html
Vinrael - Przejedź się po trasie dh i po trasie fr,zobacz na ile ugina ci się zawieszenie.Nie mówię że tak jest, z tym co opisałem 2 posty wyżej tylko jak powinno być moim zdaniem! ;) z, ,,parudziestu" metrów może przesadziłem.I nie mówię, że rama która ma skok 160mm nie musi byc do fr tylko może być do czegoś innego np ,,all moutain czy enduro" (to że producent napisze coś w opisie, czy jakiś sklep rowerowy na temat jakieś ramy niekoniecznie musi się zgadzać!) ja mam takie zdanie, i go nie zmienię jeśli ktoś się, z nim nie zgadza to jego sprawa tyle, jeśli kogoś uraziłem to przepraszam ;)
Dziękuje Pozdrawiam!
Pozdrawiam misiekmisiu :).
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

@misiekmisiu
No mi się ugina 200/200

Dobrze że rowery są inaczej konstruowane niż "twoim zdaniem" :)
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

misiekmisiu Mam GT DHI 203/228 mm skoku i na trasie FR trochę za toporna wydawała mi się ta rama, nie mogłem nadążyć za chłopakami z HT i 160mm z przodu, Ale za to moja rama idealnie wybierała niedoloty :)

A na zjazdach zdarza mi się wykorzystać cały skok szczególnie z tył.

ZwIIaD
Ostatnio widziałem jak DHI z 2005r poszła za 350zł na allegro.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości