Pomóc w określeniu typu roweru

Wierzbek
Kontakt:

Pomóc w określeniu typu roweru

Post autor: Wierzbek »

Witam, przymierzam się do kupna swojej pierwszej maszynki, ale mam kilka pytań, bo jestem zieloniutki jak trawa na wiosnę :)

Nie jestem do końca pewien jakiego typu roweru powinienem szukać, gdyż nie do końca potrafię sprecyzować cel roweru freeride i enduro.
Zamierzam jeździć po lasach, górach, ale też i na krótkich trasach rzędu 10-20km (do pracy/dziewczyny/dziadków w innej miejscowości). Podczas jazdy nie omijam żadnej okazji do wyskoku: hopki, zjazdu, skoczni, korzenia itp.
Na weekendy planuje jeździć autem np na czarną górę, jakieś czeskie góry (mieszkam na południu polski) i tam pojeździć rowerkiem po trasach, zatem nie będzie to rower typowo do płaskich terenów.

Dlatego prosiłbym aby ktoś skory do pomocy powiedział mi który rower jest dla mnie Enduro, freeride czy może inny typ którego nie znam (wiem, że downhill odpada, bo nie szukam roweru strikte zjazdowego)

Serdecznie dziękuje za każdą pomoc :)

dodam też, że trasy które mnie interesują jak i typ mojej jazdy (który jest niemożliwy przy obecnym dziadowskim rowerze [*] to https://www.youtube.com/watch?v=V8d3WO1HfDE
nowy
Śpiący
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

Też zastanawiałem się nad rowerem do wszystkiego.
Wymyśliłem, że świetnie sprawdzi się coś pokroju sody na damperze z blokadą skoku i amortyzatorze z regulowanym skokiem oraz blokadą jeśli się da.
Np.
Rama: Ns Soda FR, Agang Ninja, Canyon FRX, Banshee Scythe(nie wiem czy tutaj znajdziemy odpowiedni damper), Intense 6.6, Mongoose Khyber, Cube Hanzz, Scott Voltage fr, Transition Blindside
Damper: niestety tutaj nie pomogę bo nie mam żadnej wiedzy o damperach
Amor: Domain RC U-TURN, Domain 318, Rock Shox Pike, Rock Shox Revelation, Fox Talas

Jedziesz do lasu, blokady off, skok na maksa. Jedziesz na miasto wszystko blokujesz i jak najmniejszy skok. Chcesz poskakać dirt/street? Obniż tylko amora.