Klamka avid code

Pazurkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
Kontakt:

Klamka avid code

Post autor: Pazurkowaty »

Witam, chciałbym sięgnąć po poradę ludzi którzy wiedzą więcej ode mnie.

Mianowicie po ostatniej glebie klamka Code (te starsze klamki z czerwonym pokrętłem) trochę odbija za daleko. Nie działa też to czerwone pokrętło (kręci się w nieskończoność). Teraz stoi moje pytanie, co mogło się stać i czy jest to bardzo kosztowne do naprawy, chodzi mi czy będą jakieś drogie servis kity avida potrzebne żeby to zrobić.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

oj, największa bolączka tej klamki, nienawidzę jej za to.
Możliwe, że popsułeś gwint w regulacji. Musisz rozebrać klamkę i sprawdzić czy mechanizm dźwigni jest w porządku. Potrzebujesz imbusa 4, by wykręcić bolec siedzący między łożyskami. Potem wyciągaj klamkę ze sprężynką i popychaczem z trzecim łożyskiem. Nie bój się, na tym etapie nie rozszczelnisz układu hydraulicznego. Wyjmujesz elementy zaznaczone na poniższym zdjęciu jako: M, L, K, I + wcześniej wspomniany bolec na imbus widoczny bez rozbierania.
Obrazek
Jeżeli tam będzie wszystko w porządku - to będzie trzeba zajrzeć głębiej, a do tego potrzebował będziesz szczypiec segera (ewentualnie radziłem sobie małymi nożyczkami do paznokci, ale ciężko)
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... ra&spell=1
Po wyjęciu pierścienia (oznaczonego jako J) wyskoczy tłoczek (cała reszta tam widoczna). Musisz go wyciągnąć, niestety w tym momencie rozszczelnisz układ i będzie wymagał przelewania po złożeniu. Na końcu tłoczka (od zewnętrznej strony, na zdjęciu po prawej stronie tłoczka) jest mechanizm odpowiedzialny za regulację - mała zębatka na końcu aluminiowego tłoczka. By to rozebrać, musisz zdjąć plastikowy czarny "ślizg" (pierwszy czarny element na tłoczku od prawej). Tam jest gwint, który mógł ulec uszkodzeniu, widoczny na tym zdjęciu:
Obrazek
Musisz wszystko obejrzeć i szukać przyczyny. Możliwe również, że któraś z 2 zębatek jest wyszczerbiona i to jest powód niedziałającej regulacji.
Pazurkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
Kontakt:

Post autor: Pazurkowaty »

Wow dzięki, właśnie zastanawiałem się na rozebraniem klamki bez potrzeby ponownego zalania jej i pomogłeś mi. Jutro po szkole może wezmę się za to i dam znać, jeśli sprawa będzie wymagać przelania zaniosę klamkę do mojego speca rowerowego który już raz naprawił mi tą klamkę (zablokowana regulacja).
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

spoko, miło widzieć że pomogłem. Daj znać co i jak ;)
Pazurkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
Kontakt:

Post autor: Pazurkowaty »

Dzisiaj zdjąłem hamulec z roweru i po pierwszych oględzinach zauważyłem że wypadł mi pierścień oznaczony na rysunku wyżej jako "J". Jako iż nie posiadam sprzętu ani umiejętności aby to zreperować zaniosłem do swojego serwisu. Koleś po fachu powiedział mi ze jest to niestety problem bo ten pierścień trzyma głównie po bokach i że za 15zł mi to zrobi.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ten pierścień bardzo łatwo wyłamać, próg w klamce, który ma ~0,5mm wysokości się wyrabia a potem pierścień sam wyskakuje - jednym słowem masakra. Ale dobrze że wiadomo co się stało
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości