Witam, chciałbym sięgnąć po poradę ludzi którzy wiedzą więcej ode mnie.
Mianowicie po ostatniej glebie klamka Code (te starsze klamki z czerwonym pokrętłem) trochę odbija za daleko. Nie działa też to czerwone pokrętło (kręci się w nieskończoność). Teraz stoi moje pytanie, co mogło się stać i czy jest to bardzo kosztowne do naprawy, chodzi mi czy będą jakieś drogie servis kity avida potrzebne żeby to zrobić.
Klamka avid code
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
- Kontakt:
oj, największa bolączka tej klamki, nienawidzę jej za to.
Możliwe, że popsułeś gwint w regulacji. Musisz rozebrać klamkę i sprawdzić czy mechanizm dźwigni jest w porządku. Potrzebujesz imbusa 4, by wykręcić bolec siedzący między łożyskami. Potem wyciągaj klamkę ze sprężynką i popychaczem z trzecim łożyskiem. Nie bój się, na tym etapie nie rozszczelnisz układu hydraulicznego. Wyjmujesz elementy zaznaczone na poniższym zdjęciu jako: M, L, K, I + wcześniej wspomniany bolec na imbus widoczny bez rozbierania.

Jeżeli tam będzie wszystko w porządku - to będzie trzeba zajrzeć głębiej, a do tego potrzebował będziesz szczypiec segera (ewentualnie radziłem sobie małymi nożyczkami do paznokci, ale ciężko)
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... ra&spell=1
Po wyjęciu pierścienia (oznaczonego jako J) wyskoczy tłoczek (cała reszta tam widoczna). Musisz go wyciągnąć, niestety w tym momencie rozszczelnisz układ i będzie wymagał przelewania po złożeniu. Na końcu tłoczka (od zewnętrznej strony, na zdjęciu po prawej stronie tłoczka) jest mechanizm odpowiedzialny za regulację - mała zębatka na końcu aluminiowego tłoczka. By to rozebrać, musisz zdjąć plastikowy czarny "ślizg" (pierwszy czarny element na tłoczku od prawej). Tam jest gwint, który mógł ulec uszkodzeniu, widoczny na tym zdjęciu:

Musisz wszystko obejrzeć i szukać przyczyny. Możliwe również, że któraś z 2 zębatek jest wyszczerbiona i to jest powód niedziałającej regulacji.
Możliwe, że popsułeś gwint w regulacji. Musisz rozebrać klamkę i sprawdzić czy mechanizm dźwigni jest w porządku. Potrzebujesz imbusa 4, by wykręcić bolec siedzący między łożyskami. Potem wyciągaj klamkę ze sprężynką i popychaczem z trzecim łożyskiem. Nie bój się, na tym etapie nie rozszczelnisz układu hydraulicznego. Wyjmujesz elementy zaznaczone na poniższym zdjęciu jako: M, L, K, I + wcześniej wspomniany bolec na imbus widoczny bez rozbierania.
Jeżeli tam będzie wszystko w porządku - to będzie trzeba zajrzeć głębiej, a do tego potrzebował będziesz szczypiec segera (ewentualnie radziłem sobie małymi nożyczkami do paznokci, ale ciężko)
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... ra&spell=1
Po wyjęciu pierścienia (oznaczonego jako J) wyskoczy tłoczek (cała reszta tam widoczna). Musisz go wyciągnąć, niestety w tym momencie rozszczelnisz układ i będzie wymagał przelewania po złożeniu. Na końcu tłoczka (od zewnętrznej strony, na zdjęciu po prawej stronie tłoczka) jest mechanizm odpowiedzialny za regulację - mała zębatka na końcu aluminiowego tłoczka. By to rozebrać, musisz zdjąć plastikowy czarny "ślizg" (pierwszy czarny element na tłoczku od prawej). Tam jest gwint, który mógł ulec uszkodzeniu, widoczny na tym zdjęciu:
Musisz wszystko obejrzeć i szukać przyczyny. Możliwe również, że któraś z 2 zębatek jest wyszczerbiona i to jest powód niedziałającej regulacji.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
- Kontakt:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26.08.2014 00:19:18
- Kontakt:
Dzisiaj zdjąłem hamulec z roweru i po pierwszych oględzinach zauważyłem że wypadł mi pierścień oznaczony na rysunku wyżej jako "J". Jako iż nie posiadam sprzętu ani umiejętności aby to zreperować zaniosłem do swojego serwisu. Koleś po fachu powiedział mi ze jest to niestety problem bo ten pierścień trzyma głównie po bokach i że za 15zł mi to zrobi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości