Strona 1 z 1
[Rama] Ns decade - smarowanie
: 12.11.2014 14:00:14
autor: halik92
Hej!
Jestem w trakcie składania (po raz pierwszy) roweru od zera. Mam już co nie co części, i chcę przystąpić do montażu.
Moje pytanie jest następujące. Które elementy muszę wcześniej nasmarować smarem stałym? Wiem że pomaga on w pracy części, jak i w ewentualnym demontażu (np. gwinty w pedałach- żeby się nie zapiekły).
Czy jest taka konieczność podczas montażu np. supportu, korby, piast, sterów? Czy montować normalnie, na żywca?
: 12.11.2014 15:49:55
autor: MUSZEL
Przede wszystkim smaru użyj nabijając stery, zakładając suport, korby do suportu, gwinty pedałów czy oś amortyzatora (czasem łożyska piasty lubią się na osi zapiec i jest lipa).
Ja osobiście smaruje każdą śrubę. W ramie, w półkach amortyzatora, w mostku, gwinty w amortyzatorze od mocowania hamulca... no może w przerzutce na śrubę trzymającą linkę nic nie daje. Smar na gwincie zmniejsza prawdopodobieństwo zapieczenia się śruby (najczęściej stalowej) w elemencie (najczęściej aluminiowym). Dodatkowo zmniejsza tarcie, co zmniejsza ryzyko ukręcenia śruby przy wkręcaniu/wykręcaniu.
Zaraz będą pewnie teksty, że loctite ("klej" do gwintów, w postaci kolorowego "czegoś" na gwincie). Ale jeżeli masz nowe części, to jest on tam, gdzie być powinien (suport, gwinty śrub trzymających hamulce, śruby tarcz, czasem w mostku, klamkach hamulców itp.). Jeżeli wyżej wymienione części posiadasz używane, to zapewne nie ma tam już loctite, albo został szczątkowo. Możesz go zakupić i posmarować gwint, lub użyć (osobiście tak robie :P ) lakieru do paznokci.
: 12.11.2014 16:31:33
autor: halik92
No wiem że smar już jest na nowych częściach (np. wczoraj przyszło koło, to piasta nasmarowana jak znalazł

). Ale chodzi mi o sam montaż (np jak do ramy zamontuje zewnętrzny support, to mam ładować smaru)?
Re:
: 12.11.2014 16:43:33
autor: MUSZEL
MUSZEL pisze:Przede wszystkim smaru użyj nabijając stery, zakładając suport [...]

: 12.11.2014 22:58:46
autor: boogiel
"Kto nie smaruje, ten nie jedzie"- tak brzmi wybitne powiedzenie.
Smaruj każdy gwint, nie zaszkodzisz

: 12.11.2014 23:30:59
autor: Puncu
"Kto smaruje ten jedzie"
Ja uważam że wszystkie gwinty należy smarować by zabezpieczać przed zapiekaniem się, chociaż są miejsca gdzie wole użyć kleju do gwintów (loctite), np. śruby mocujące tarcze, zaciski, adaptery czy klamki i manetkę

(loctite niebieski po wyschnięciu staję się czymś w na wzór plasteliny, zabezpiecza gwint przed samoczynnym odkręceniu się np. od wstrząsów, a nie może być dokręcony mocno).
: 13.11.2014 08:17:13
autor: halik92
To lecę dzisiaj po smary do sklepu!
Dzięki za pomoc

: 14.11.2014 10:00:39
autor: ToboSwarley
Smaruj, tak jak Ci mówią koledzy. Dla mnie nie posmarowanie to trochę druciarstwo, szczególnie, że to Twój sprzęt, z którym zapewne wiążesz przyszłość - czyli coś się popsuje, coś trzeba odkręcić.
Często naprawiam sobie samochód, bo boję się oddawać do mechaników magików. Każdą posmarowaną śrubę nawet przy hamulcach (nawet po 3 latach) da się odkręcić bez problemu.
: 15.11.2014 14:39:56
autor: halik92
Wczoraj montowałem zewnętrzny support ze zintegrowaną korbą. Lux nasmarowany, chodzi jak marzenie
