Commencal Supreme 2009 - dobór amortyzatora

Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Commencal Supreme 2009 - dobór amortyzatora

Post autor: Sert93 »

Postanowiłem się w końcu przesiąść ze sztywniaka na małego fulla i tak oto w ręce wpadła mi rama Commencal Supreme 2009 - 160mm skoku.

Obrazek

Jako, że większość swojego życia spędziłem jeżdżąc na sztywniaku, nie mam zielonego pojęcia czym kierować się w doborze dampera.

Rower ma być używany do lekkiego dh/fr w związku z tym - lepiej iść w amortyzator powietrzny czy sprężynę?

Jakie modele brać pod uwagę w poszukiwaniu, biorąc pod uwagę fakt, że na damper chcę wydać około 600zł?

Wymiary dampera podane przez producenta to 200x57mm, czy modele z niewiele większym skokiem tłoka także wchodzą w grę? Jeżeli tak, to co się zmieni?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Czy powietrzny czy sprężynowy to kwestia gustu :)
Jeżeli dasz dłuższy damper niż oryginalny (o ile się da) to zwiększy się skok, kąt główki i wysokość suportu.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Sert93 »

Puncu pisze:Czy powietrzny czy sprężynowy to kwestia gustu :)
Jeżeli dasz dłuższy damper niż oryginalny (o ile się da) to zwiększy się skok, kąt główki i wysokość suportu.
Chodzi mi o większy skok tłoka, np 200x61, zamiast 200x57

Co do gusty, to właśnie nie mam go wyrobionego, bo nigdy zbyt wiele na fullach nie jeździłem i ciężko mi to ocenić, dlatego wolałbym, żeby ktoś krótko scharakteryzował to, czym to się różni itd.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

No to większy skok tłoka przy takiej samej długości montażowej może skończyć się kolizją tylnego koła z podsiodłówką. Trzeba by było pomierzyć ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

generalnie nie znajdziesz większego skoku tłoka przy tej długości montażowej ;)
FreshPl
Posty: 49
Rejestracja: 09.10.2011 12:57:02
Kontakt:

Post autor: FreshPl »

powietrze w tej ramie działać nie będzie. Miałem rp23 i rama przelatywała przez skok. Zmieniłem na foxa rc4 i to był świetny wybór do tej ramy.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

A co myślicie o Vivid 5.1 do tej ramy?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Tylko dobierz dobry tune ;)
Generalnie sprężyny są czulsze i zapewniają bardziej przewidywalną charakterystykę ugięcia, dobre sprężyny powietrzne są drogie- nie warto kupować taniego powietrzniaka.
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Sert93 »

boogiel pisze:Tylko dobierz dobry tune ;)
Tzn? Możesz rozszerzyć myśl?

A co myślisz w takim razie o DHX 5.0 Air?

http://allegro.pl/fox-dhx-5-0-air-200mm ... 07067.html
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

NIe, nie nie, dhx nie jest dobry. Przerabiałem. Generalnie z dobrych powietrzniaków (z opini ludzi) to jest ccdb air, void air i vivid.
Tune w vividzie jest zależny od przełożenia jakie generuje Twoje zawieszenie i różni się ustawieniami tłumienia. Liczy się je dzieląc skok zawiechy przez skok tłoka w damperze. Tabelki znajdziesz w necie ;)
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Czyli przy wyborze dampera powietrznego trzeba sugerować się jego tune'em na przykładzie tabelek? (Może ktoś wrzucić jakaś przykładową tabelkę, bo chyba nie do końca rozumiem, a nie mogę znaleźć?).

Przy wyborze spręzyny warto na coś zwrócić uwagę?

Jak mniej więcej ocenić jaka sprężyna powinna być pod jaką wagę?
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Commencal Supreme 2009 - dobór amortyzatora

Post autor: Sert93 »

Co myślicie o włożeniu do tej ramy Fox DHX RC4 2013?

Tutaj też powinienem zwrócić uwagę na jakieś konfiguracje amortyzatora?
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Zawsze trzeba zwrócić na to uwagę. Dampery zaworuje się pod dane ramy aby lepiej współpracowały z danym zawieszeniem. Warto to zrobić, bo nagle zawiecha odżywa ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

chodziło chyba bardziej o to że rc4 występuje po prostu w jednej uniwersalnej wersji, tylko długość montażową trzeba dobrać :)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Mam identycznego commencala i mam w nim Rp23 i działa super. Nie leci przez skok, może mam coś popsutego ;)

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Sert93 »

MUSZEL pisze:chodziło chyba bardziej o to że rc4 występuje po prostu w jednej uniwersalnej wersji, tylko długość montażową trzeba dobrać :)
Tak, o to mi właśnie chodziło.
ArthurGreen pisze:Mam identycznego commencala i mam w nim Rp23 i działa super. Nie leci przez skok, może mam coś popsutego ;)
No ale z tego co gadaliśmy, to rower będzie do Enduro, jak chce katować we fr/dh to Rp23 może nie podołać? Hmm?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość