Kupilem uzywany rower i mam pare pytan.

Wonsz
Kontakt:

Kupilem uzywany rower i mam pare pytan.

Post autor: Wonsz »

Witam!

Na wstepie chcialem dodac,ze w tematyce rowerowej jestem praktycznie zielony.

Jakis czas temu kupilem uzywany rower:

Obrazek

Z tego co pogrzebalem w internecie i doczytalem z naklejek(ktore poodklejalem) to na zdjeciu widzimy :

RAMA: DaBomb XLR 8R

AMOREK: DJ2 Marzocchi

KORBA: Hussefelt truvativ optimizer

TYLNA PIASTA: Novatec NT-D042SB

+ jeszcze jakies rzeczy o ktorych nie warto pisac. Za rower bez hamulcow zaplacilem 450zl - tu pojawia sie 1 pytanie - oplacalo sie ?

Od roweru nie oczekuje nie wiadomo czego. Na chwile obecna smigam sobie nim po lesie i po pumptruckach. Co warto w nim zmienic abym odczuwal pelna frajde z jazdy ? Na pewno chce wymienic napinacz bo obecny chodzi strasznie glosno i piszczy. Pytanie tylko skad mam wiedziec jaki bedzie pasowac?

Jakies dodatkowe rady dla swiezaka :) ?

Pozdrawiam!
Vinrael
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Najpierw trzeba zacząć od tego że nie wiadomo nic na temat stanu technicznego tego roweru. Czy przerzutka nie ma luzów, czy korby/suport nie złapały luzów, czy koła proste, czy rama nie pęka gdzieś, czy amortyzator ma cokolwiek oleju w sobie i w jakim stanie są uszczelki, czy kaseta nie zjechana, czy łańcuch nie rozciągnięty, czy linki hamulców nie na śmieci, czy klocki hamulcowe jeszcze w ogóle są...
Najpierw doprowadź rower do stanu używalności, później próbuj ulepszać ;)
Tak to bym zaczął od zmiany mostka na jakiś krótszy i od ustawienia kierownicy po ludzku. Bo musiałbyś mieć dosłownie 4 kilometry wzrostu żeby to było optymalne...
Serwis amortyzatora coby go nie zakatować.
Zmiana hamulców na choćby Avidy Elixir 3.
Zrobiłeś też to zdjęcie od strony hamulców, totalnie nie wiadomo co to za napęd.
A, i oczywiscie pedały na jakieś platformy które jakkolwiek trzymają ;)
Wonsz
Kontakt:

Post autor: Wonsz »

Siemka!