Odchudzenie roweru

Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Odchudzenie roweru

Post autor: Adam87 »

Witam,

Chciałbym zdjąć trochę wagi ze swojego roweru, ponieważ waży w granicach 20kg. Chciałbym osiągnąć wagę jak najlżejszą, wiadomo. Ale też jestem realistą, myślę, że max, ale to max 3 kg można zejść.
Sęk tkwi w tym, że nie wiem co ile waży w tym rowerze, ludzie którzy dłużej jeżdżą pewnie będą znać mniej więcej wagi danego sprzętu.
Przewiduję wymianę ramy, bo chyba ona poza amortyzatorem jest najcięższa, ale też często uderzam w nią częścią prawej nogi nad kolanem, denerwująca sprawa. I w tym miejscu jakie ramki FULL polecacie do FR, aby były lekkie, ze skokiem od 180, nie chce ramy sztywnej. Amortyzator chciałbym zostawić, mimo tego, że jest to kloc, ale jest w idealnym stanie i podoba mi się po prostu.

Specyfikacja roweru:

Rama - Norco Atomik 2007 skok 180-205mm
Damper - Fox DHX 3.0 sprężyna 450 lbs
Amortyzator - Marzocchi 888 RCV 2011
Korba - Truvativ Holzfeller OCT 1:1 blat 38z z śrubami Al Reverse
Suport - Truvativ Howitzer Team
Napinacz - Blackspire DS-1
Łańcuch - Sram PC 991
Kaseta - Sram PG 980 11-32z
Przerzutka - Sram X9 krótki wózek
Manetka - Sram X9 9 speed
Gripy - Answer
Pedały - Nukeproof Proton maszynowe lozyska
Stery - Chris King lozyska maszynowe
Podkładka pod stery - Woodman carbon
Kierownica - Race Face diabolus
Mostek - Truvativ Holzfeller
Hamulce - Avid Code i Code 5 z tarczami 203mm
Sztyca - Truvativ Holzfeller
Zacisk sztycy - KCNC Elite Ti
Siodełko - San marco Aspide
Piasty - Axiom
Obręcze - Sun Rims S-Type 26"
Szprychy - DT Swiss Champion black.
Opony - MAXXIS WetSceram 2.5
Dętki - Maxxis Freeride 2,2-2,5

W załączniku dodam jeszcze zdjątko do wglądu, może coś ono pomoże.

Pozdrawiam i proszę fachowców o propozycje, które pozwolą mi odchudzić trochę rowerek.
Załączniki
IMAG0726.jpg
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Lżejsze opony i dętki np schwalbe XX
Tytanowa sprężyna do 888 i do dampera
Piasty nie wiem ile ważą ale s type do lekkich nie należą.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Kierownica jest ciężka. Race Face nigdy nie robił ultra lekkich części a Diabolus to już chyba najcięższa seria. Blackspire też najlżejszy nie jest no i jak Młyno napisał, opony, dętki i obręcze ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Post autor: Adam87 »

Dziekuję za odpowiedzi, także zdejmowanie wagi zacznę od opon,dętek, kierownica także bo i tak szła do wymiany ze względu na to, że chcę szerszej. Później wezmę się za obręcze itd.

A co z ramą?
Jaką moglibyście zaproponować, tu również chodzi o to aby zdjąć wagę. Biorąc też pod uwagę cenę, powiedzmy wartość sprzedaży obecnej ramy (może być z damperem) + ok 1000zł.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

korby. W ciul ciężkie ;)
a co do ramy to zależy zbyt dużo czego czekujesz od niej. Sama zmiana dampera na powietrzny to już 0.5kg w dół.
Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Post autor: Adam87 »

No takie konkrety najlepsze, 0,5kg to już sporo, także będę też i o tym myśleć. ;)
A ramka, no chciałbym taką, aby dawała radę przy zjazdach i podjazdach. Nie latam jakis wielkich hop i dropów, bo nie mam takich w okolicy. Max do kilku metrów długości, a dropy najwyższe 2m. Zalezy wlasnie na tym, aby dobrze się na niej rownież podjeżdzalo, bo sporo jezdzę po takich zwyklych traskach lesnych.
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

No to pomysl nad zmiana roweru, a na pewno nad zmiana ramy i amora. Rama to moze jakis sx trail starszy, widelec jakis lyrik. Do takich zastosowan spokojnie wystarczy a i wycieczke tez ogarniesz
Miodożer.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

pomyśl nad Sodą w rozmiarze L, bardzo uniwersalna rama, wpasuje się w Twoje wymagania, i stosunkowo tania. Do tego 1 półka o wymaganym skoku, damper powietrzny, i będzie spooro lżej i uniwersalnej. Mi teraz taka Soda wyjdzie ~13,5kg, ale żeby zrobić ją powyżej 17kg to trzeba się naprawdę postarać. Zobacz link w moim podpisie ;)
Adam87
Posty: 15
Rejestracja: 02.01.2015 19:30:34
Kontakt:

Post autor: Adam87 »

Ważyłem rower jeszcze raz, na podobnej wadze jak kolega wyżej. Okazuje się, że waży 19kg. Wykalkulowałem również, że na samej zmianie opon i dętek zejdę - 1,5 kg, to już będzie 17,5kg. I od tego zacznę, nie będę zmieniać ramki. Te 17,5kg to już dla mnie będzie spoko, z czasem może pomyślę o zmianie widelca, może jakaś jedna półka, to zszedłbym kolejne 1,5kg, bo ten waży 3,6kg ;). No i jeśli chciałbym to na damperze mogę zejść 0,5kg. Ale nie jestem z tych co przeliczają wagę co do grama i aby lżej, aby lżej, że ucinam piwoty aby po 10g zaoszczędzić :D. Dzięki wielkie za pomoc, już wiem co jest najcięższe w rowerze i wychodzi na to, że na spokojnie można go odchudzić do "normalnej" wagi, dla mnie tj 16-17kg.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

co do amortyzatora, to bardzo mogę Ci polecić RS Lyrik RC2DH SA. Tłumik kompresji ten sam co w najwyższych Boxxach, dolne lagi praktycznie te same co w Boxxie, tłumik powrotu prawie ten co w Boxxie (nie pa podziału na lsr i hsr, ale tłumik jest lepszy niż w Domainach). Skok 170mm, Solo Air. Waga z dociętą sterówką to 2,1 kg, a amor jest bardzo wytrzymały i świetnie pracuje ;) zysk wagowy na zawieszeniu sam możesz przeliczyć ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość