Serwis 888RC 2005
Serwis 888RC 2005
Mógłby ktos podesłać linka z prezentacją jak to zrobić. Zdjecie budowy widziałem tylko nie jestem pewien jak całkowicie wylać olej i ile nalać świeżego?
Jak wylać całkowicie olej? Są dwa sposoby.
Odkręcasz górny korek, lage oddzielasz od niego i zsuwasz ją na dół, olej wylewasz.
Lub
Odkręcasz dwie śruby na dole lag, które trzymają tłumiki. Wyciągasz całkowicie dolne golenie i olej zebrany w górnych bez problemu wylewasz.
200-220ml na każdą strone.
Odkręcasz górny korek, lage oddzielasz od niego i zsuwasz ją na dół, olej wylewasz.
Lub
Odkręcasz dwie śruby na dole lag, które trzymają tłumiki. Wyciągasz całkowicie dolne golenie i olej zebrany w górnych bez problemu wylewasz.
200-220ml na każdą strone.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Użycie szukajki nie boli
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=59215
Google też nie gryzą
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=59215
Google też nie gryzą
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Wiem że go nie wyczyszczę w ten sposób ale i tak muszę go rozebrać całego bo muszę też wymienić uszczelki. A jak mam zdjąć sprężynę z tłumika? Bo chyba żeby wyleciał cały olej z tłumika trzeba zdjąć sprężyną i ugiąć sam tłumik na max bez sprężyny.
PS. Fajnie jak byś mi to jakoś fajnie napisał krok po kroku bo będę serwisował po raz pierwszy ten amor
PS. Fajnie jak byś mi to jakoś fajnie napisał krok po kroku bo będę serwisował po raz pierwszy ten amor

generalnie sprężyn nie trzeba wyciągać. Wystarczy że troche pouginasz tłumik ze sprężyną w rękach to w wyleci co ma wylecieć. Można to zrobić również w kąpieli w wiadrze (woda + płyn do naczyń lub inny środek typu alkohol izopropylowy lub denaturat), wtedy masz gwarancję czystości tłumika 
Odkręć dolne golenie dwoma śrubami, zlej olej. Wlej do amora płyn (wodę z płynem do naczyń, denaturat, czy inny tego typu delikatny a odtłuszczający środek), lekko skręć, pouginaj amora, rozkręć. Powtarzaj do uzyskania pełnej czystości. Chyba że chcesz mozolnie rozkręcić go na czynniki i wszystko ładnie alkoholem izopropylowym przeczyścić. Tutaj masz manual:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf

Odkręć dolne golenie dwoma śrubami, zlej olej. Wlej do amora płyn (wodę z płynem do naczyń, denaturat, czy inny tego typu delikatny a odtłuszczający środek), lekko skręć, pouginaj amora, rozkręć. Powtarzaj do uzyskania pełnej czystości. Chyba że chcesz mozolnie rozkręcić go na czynniki i wszystko ładnie alkoholem izopropylowym przeczyścić. Tutaj masz manual:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 06.04.2015 12:27:51
- Kontakt:
To mam pewne pytania :
1.Czy odkręcając jedynie dolne korki jesteśmy w stanie walać cały olej oraz nalać nowy?
2.Czy powinno to wyglądać tak- odkręcamy dolne korki i wylewamy olej. Dolnymi korkami wlewamy wodę z płynem zakręcamy i ruszamy po czym oprózniamy i nalewamy jakieś 225ml oleju?
3.Czy raczej odkręcić górne korki, zsunąć lagę, spręzynę dać maksymalnie do góry i wylać olej. Nalać wody z płynem wypłukać i potem nalać 225ml od góry? Czy odkręcając tylko górne korki możemy na tyle wysunąć sprężynę, że olej się wyleje?
4. Czy może najlepiej odkręcić dolne, wylać olej, zakręcić, górą wlać wodę, wypłukać i oporóznić dolnymi i wlewając świeży olej wlać go górnymi?
1.Czy odkręcając jedynie dolne korki jesteśmy w stanie walać cały olej oraz nalać nowy?
2.Czy powinno to wyglądać tak- odkręcamy dolne korki i wylewamy olej. Dolnymi korkami wlewamy wodę z płynem zakręcamy i ruszamy po czym oprózniamy i nalewamy jakieś 225ml oleju?
3.Czy raczej odkręcić górne korki, zsunąć lagę, spręzynę dać maksymalnie do góry i wylać olej. Nalać wody z płynem wypłukać i potem nalać 225ml od góry? Czy odkręcając tylko górne korki możemy na tyle wysunąć sprężynę, że olej się wyleje?
4. Czy może najlepiej odkręcić dolne, wylać olej, zakręcić, górą wlać wodę, wypłukać i oporóznić dolnymi i wlewając świeży olej wlać go górnymi?
Pany, czy Wy za bardzo nie kombinujecie? Tak wyglądają rozebrane ósemki już bez półek.
Tam nie ma filozofii. Jadąc od lewej jest korek, śruba kontrująca, zabezpieczenie sprężyny, podpora sprężyny, dystans, sprężyna, wiadereczko, tłumik i dolny korek (nakrętka z uszczelką).
Niżej są górne lagi, dolne lagi a w nich uszczelki kurzowe, olejowe i ślizgi.
Ten czarny dystans ma za zadanie wyrównać tłumiki gdyż kompresji jest krótszy.


Tam nie ma filozofii. Jadąc od lewej jest korek, śruba kontrująca, zabezpieczenie sprężyny, podpora sprężyny, dystans, sprężyna, wiadereczko, tłumik i dolny korek (nakrętka z uszczelką).
Niżej są górne lagi, dolne lagi a w nich uszczelki kurzowe, olejowe i ślizgi.
Ten czarny dystans ma za zadanie wyrównać tłumiki gdyż kompresji jest krótszy.

Jak odkręci dolne korki to mu bez problemu lagi dolne wysuną się z górnych. Więc wyleje bez problemuZalas pisze:Poza tym ciężko będzie wylać olej w całości samymi dolnymi korkami

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re: Serwis 888RC 2005
Tam zawsze bedzie mokro. One trzymaja olej.
Potrzebujesz rozmiar? Taki ktory tam pasuje
Moge Ci sprawdzic jak wroce z pracy.
Potrzebujesz rozmiar? Taki ktory tam pasuje

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re: Serwis 888RC 2005
A w czym problem obrócić rower do góry kołami, odczekać 5min i odkręcić? Nic nie ma prawa się wylać 

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość