Serwis 888RC 2005

martinixp
Posty: 39
Rejestracja: 18.11.2014 18:33:44
Kontakt:

Serwis 888RC 2005

Post autor: martinixp »

Mógłby ktos podesłać linka z prezentacją jak to zrobić. Zdjecie budowy widziałem tylko nie jestem pewien jak całkowicie wylać olej i ile nalać świeżego?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Jak wylać całkowicie olej? Są dwa sposoby.
Odkręcasz górny korek, lage oddzielasz od niego i zsuwasz ją na dół, olej wylewasz.

Lub

Odkręcasz dwie śruby na dole lag, które trzymają tłumiki. Wyciągasz całkowicie dolne golenie i olej zebrany w górnych bez problemu wylewasz.

200-220ml na każdą strone.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

miliardowy temat o tym samym
Torox1
Posty: 108
Rejestracja: 14.06.2014 15:26:13
Kontakt:

Post autor: Torox1 »

A czy odkręcając najpierw górne korki bez odkręcenia śrub na dole nie ukręcę tłumika jakoś albo go nie uszkodzę? Z tego co wiem tłumik jest połączony na stałe z tym korkiem na górze.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

nic nie uszkodzisz, tyle że w ten sposób nie rozbierzesz amora na części i nie wyczyscisz go tak dokładnie ;)
Torox1
Posty: 108
Rejestracja: 14.06.2014 15:26:13
Kontakt:

Post autor: Torox1 »

Wiem że go nie wyczyszczę w ten sposób ale i tak muszę go rozebrać całego bo muszę też wymienić uszczelki. A jak mam zdjąć sprężynę z tłumika? Bo chyba żeby wyleciał cały olej z tłumika trzeba zdjąć sprężyną i ugiąć sam tłumik na max bez sprężyny.

PS. Fajnie jak byś mi to jakoś fajnie napisał krok po kroku bo będę serwisował po raz pierwszy ten amor ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

generalnie sprężyn nie trzeba wyciągać. Wystarczy że troche pouginasz tłumik ze sprężyną w rękach to w wyleci co ma wylecieć. Można to zrobić również w kąpieli w wiadrze (woda + płyn do naczyń lub inny środek typu alkohol izopropylowy lub denaturat), wtedy masz gwarancję czystości tłumika ;)

Odkręć dolne golenie dwoma śrubami, zlej olej. Wlej do amora płyn (wodę z płynem do naczyń, denaturat, czy inny tego typu delikatny a odtłuszczający środek), lekko skręć, pouginaj amora, rozkręć. Powtarzaj do uzyskania pełnej czystości. Chyba że chcesz mozolnie rozkręcić go na czynniki i wszystko ładnie alkoholem izopropylowym przeczyścić. Tutaj masz manual:

http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf
MarcinZindi
Posty: 1
Rejestracja: 06.04.2015 12:27:51
Kontakt:

Post autor: MarcinZindi »

To mam pewne pytania :
1.Czy odkręcając jedynie dolne korki jesteśmy w stanie walać cały olej oraz nalać nowy?
2.Czy powinno to wyglądać tak- odkręcamy dolne korki i wylewamy olej. Dolnymi korkami wlewamy wodę z płynem zakręcamy i ruszamy po czym oprózniamy i nalewamy jakieś 225ml oleju?
3.Czy raczej odkręcić górne korki, zsunąć lagę, spręzynę dać maksymalnie do góry i wylać olej. Nalać wody z płynem wypłukać i potem nalać 225ml od góry? Czy odkręcając tylko górne korki możemy na tyle wysunąć sprężynę, że olej się wyleje?
4. Czy może najlepiej odkręcić dolne, wylać olej, zakręcić, górą wlać wodę, wypłukać i oporóznić dolnymi i wlewając świeży olej wlać go górnymi?
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Olej lepiej wlewać od dołu chyba a po myciu zostaw amor do dokładnego osuszenia bądź wytrzyj go do sucha i pozbądź się w całości piany z płynu... Poza tym ciężko będzie wylać olej w całości samymi dolnymi korkami
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Pany, czy Wy za bardzo nie kombinujecie? Tak wyglądają rozebrane ósemki już bez półek.

Tam nie ma filozofii. Jadąc od lewej jest korek, śruba kontrująca, zabezpieczenie sprężyny, podpora sprężyny, dystans, sprężyna, wiadereczko, tłumik i dolny korek (nakrętka z uszczelką).

Niżej są górne lagi, dolne lagi a w nich uszczelki kurzowe, olejowe i ślizgi.

Ten czarny dystans ma za zadanie wyrównać tłumiki gdyż kompresji jest krótszy.

Obrazek
Zalas pisze:Poza tym ciężko będzie wylać olej w całości samymi dolnymi korkami
Jak odkręci dolne korki to mu bez problemu lagi dolne wysuną się z górnych. Więc wyleje bez problemu ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

No fakt trochę przekombinowaliśmy ale sami się prosili :P Ja osobiście jak bym zmieniał sam olej to wykręcił bym dolne śruby i wyciągną lagi do góry, wylał olej, nalał nowy i zkręcił... Nie chciało by mi się bawić z korkami, suwaniem lagami etc
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Może mi ktoś sprawdzić jakie oringi są(o ile są) od dołu pod korkami? bo mam strasznie mokro tam :/
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Serwis 888RC 2005

Post autor: Puncu »

Tam zawsze bedzie mokro. One trzymaja olej.

Potrzebujesz rozmiar? Taki ktory tam pasuje ;) Moge Ci sprawdzic jak wroce z pracy.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Pod tymi złotymi korkami od spodu, bo ja zbytnio nie mam ochoty tego rozkręcać(złe wspomnienia z boxxerem :P )
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Serwis 888RC 2005

Post autor: Puncu »

A w czym problem obrócić rower do góry kołami, odczekać 5min i odkręcić? Nic nie ma prawa się wylać :)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

O ile dobrze, mi się zdaje, to ja już tam uszczelek nie mam :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość