Strona 1 z 1

Serwis 888RC 2005

: 03.04.2015 15:10:27
autor: martinixp
Mógłby ktos podesłać linka z prezentacją jak to zrobić. Zdjecie budowy widziałem tylko nie jestem pewien jak całkowicie wylać olej i ile nalać świeżego?

: 03.04.2015 15:22:55
autor: Puncu
Jak wylać całkowicie olej? Są dwa sposoby.
Odkręcasz górny korek, lage oddzielasz od niego i zsuwasz ją na dół, olej wylewasz.

Lub

Odkręcasz dwie śruby na dole lag, które trzymają tłumiki. Wyciągasz całkowicie dolne golenie i olej zebrany w górnych bez problemu wylewasz.

200-220ml na każdą strone.

: 03.04.2015 15:30:43
autor: Zalas

: 03.04.2015 22:53:47
autor: MUSZEL
miliardowy temat o tym samym

: 06.04.2015 02:27:34
autor: Torox1
A czy odkręcając najpierw górne korki bez odkręcenia śrub na dole nie ukręcę tłumika jakoś albo go nie uszkodzę? Z tego co wiem tłumik jest połączony na stałe z tym korkiem na górze.

: 06.04.2015 02:35:12
autor: MUSZEL
nic nie uszkodzisz, tyle że w ten sposób nie rozbierzesz amora na części i nie wyczyscisz go tak dokładnie ;)

: 06.04.2015 02:39:14
autor: Torox1
Wiem że go nie wyczyszczę w ten sposób ale i tak muszę go rozebrać całego bo muszę też wymienić uszczelki. A jak mam zdjąć sprężynę z tłumika? Bo chyba żeby wyleciał cały olej z tłumika trzeba zdjąć sprężyną i ugiąć sam tłumik na max bez sprężyny.

PS. Fajnie jak byś mi to jakoś fajnie napisał krok po kroku bo będę serwisował po raz pierwszy ten amor ;)

: 06.04.2015 09:28:23
autor: MUSZEL
generalnie sprężyn nie trzeba wyciągać. Wystarczy że troche pouginasz tłumik ze sprężyną w rękach to w wyleci co ma wylecieć. Można to zrobić również w kąpieli w wiadrze (woda + płyn do naczyń lub inny środek typu alkohol izopropylowy lub denaturat), wtedy masz gwarancję czystości tłumika ;)

Odkręć dolne golenie dwoma śrubami, zlej olej. Wlej do amora płyn (wodę z płynem do naczyń, denaturat, czy inny tego typu delikatny a odtłuszczający środek), lekko skręć, pouginaj amora, rozkręć. Powtarzaj do uzyskania pełnej czystości. Chyba że chcesz mozolnie rozkręcić go na czynniki i wszystko ładnie alkoholem izopropylowym przeczyścić. Tutaj masz manual:

http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-888-rc.pdf

: 06.04.2015 13:16:37
autor: MarcinZindi
To mam pewne pytania :
1.Czy odkręcając jedynie dolne korki jesteśmy w stanie walać cały olej oraz nalać nowy?
2.Czy powinno to wyglądać tak- odkręcamy dolne korki i wylewamy olej. Dolnymi korkami wlewamy wodę z płynem zakręcamy i ruszamy po czym oprózniamy i nalewamy jakieś 225ml oleju?
3.Czy raczej odkręcić górne korki, zsunąć lagę, spręzynę dać maksymalnie do góry i wylać olej. Nalać wody z płynem wypłukać i potem nalać 225ml od góry? Czy odkręcając tylko górne korki możemy na tyle wysunąć sprężynę, że olej się wyleje?
4. Czy może najlepiej odkręcić dolne, wylać olej, zakręcić, górą wlać wodę, wypłukać i oporóznić dolnymi i wlewając świeży olej wlać go górnymi?

: 06.04.2015 14:17:52
autor: Zalas
Olej lepiej wlewać od dołu chyba a po myciu zostaw amor do dokładnego osuszenia bądź wytrzyj go do sucha i pozbądź się w całości piany z płynu... Poza tym ciężko będzie wylać olej w całości samymi dolnymi korkami

: 06.04.2015 17:22:25
autor: Puncu
Pany, czy Wy za bardzo nie kombinujecie? Tak wyglądają rozebrane ósemki już bez półek.

Tam nie ma filozofii. Jadąc od lewej jest korek, śruba kontrująca, zabezpieczenie sprężyny, podpora sprężyny, dystans, sprężyna, wiadereczko, tłumik i dolny korek (nakrętka z uszczelką).

Niżej są górne lagi, dolne lagi a w nich uszczelki kurzowe, olejowe i ślizgi.

Ten czarny dystans ma za zadanie wyrównać tłumiki gdyż kompresji jest krótszy.

Obrazek
Zalas pisze:Poza tym ciężko będzie wylać olej w całości samymi dolnymi korkami
Jak odkręci dolne korki to mu bez problemu lagi dolne wysuną się z górnych. Więc wyleje bez problemu ;)

: 06.04.2015 20:16:02
autor: Zalas
No fakt trochę przekombinowaliśmy ale sami się prosili :P Ja osobiście jak bym zmieniał sam olej to wykręcił bym dolne śruby i wyciągną lagi do góry, wylał olej, nalał nowy i zkręcił... Nie chciało by mi się bawić z korkami, suwaniem lagami etc

: 06.04.2015 21:06:54
autor: galgan
Może mi ktoś sprawdzić jakie oringi są(o ile są) od dołu pod korkami? bo mam strasznie mokro tam :/

Re: Serwis 888RC 2005

: 06.04.2015 21:49:51
autor: Puncu
Tam zawsze bedzie mokro. One trzymaja olej.

Potrzebujesz rozmiar? Taki ktory tam pasuje ;) Moge Ci sprawdzic jak wroce z pracy.

: 06.04.2015 23:04:53
autor: galgan
Pod tymi złotymi korkami od spodu, bo ja zbytnio nie mam ochoty tego rozkręcać(złe wspomnienia z boxxerem :P )

Re: Serwis 888RC 2005

: 06.04.2015 23:39:20
autor: Puncu
A w czym problem obrócić rower do góry kołami, odczekać 5min i odkręcić? Nic nie ma prawa się wylać :)

: 07.04.2015 09:51:53
autor: galgan
O ile dobrze, mi się zdaje, to ja już tam uszczelek nie mam :P