Mondraker Factor S 2011 do enduro dla kobiety

Diana13
Posty: 2
Rejestracja: 11.05.2015 19:51:51
Kontakt:

Mondraker Factor S 2011 do enduro dla kobiety

Post autor: Diana13 »

Cześć wszystkim,
jestem nowa na forum i (jak to pewnie często bywa) potrzebuję Waszej pomocy i rady. Otóż jak dotąd jeżdżę sobie coś jakby XC (z aspiracją bardziej do enduro) na zwykłym górskim Krossie. Przyszła ochota na pośmiganie w dół, szybciej niż dotąd i bardziej dynamicznie (że tak to ujmę), nawet z jakimiś mniejszymi hopkami.
Czy wspomniany w tytule model Mondraker Factor S z 2011 roku, nada się do ostrzejszej jazdy "w dół", i da radę pokonać np. hopkę nie dobijając zawieszenia? Chodzi dokładnie o ten rower:

http://www.katalogrowerowy.pl/a/rowery/ ... 2-factor-s

Od razu, na "dzień dobry" wymiana mostka na krótki (45mm) i kierownica na szerszą (720mm). Tak hulał kokpit w Krossie i bardzo mi to pasowało.
Ogólnie rzecz biorąc, na czymś takim pośmiga się enduro, czy lepiej będzie darować sobie przerabianie fulla XC i zakupić coś sztywnego z widłem np. 140mm?
Z góry wielkie dzięki wszystkim za pomoc (nie)rozgarniętej kobiecie :)
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Nie ma jednej słusznej odpowiedzi na pytanie full/hardtail, opisałem ten problem tutaj:
http://www.1enduro.pl/full-czy-hardtail ... a-krajowa/

Factor wydaje się sensowny... Osprzęt jest baaardzo podstawowy i jak zaczniesz go upgrade'ować, to będzie to studnia bez dna, ale w tej cenie trudno o coś lepszego. Moim zdaniem w początkach z enduro się sprawdzi, bo nie jest to "full XC". Tylko postaraj się ograniczyć do niezbędnych zmian, a kasę odkładaj na kolejny rower, już typowe enduro z trochę wyższej półki (~8000 zł).

Tak jak piszesz, na pewno będziesz potrzebować nowego kokpitu (kierownicę lepiej weź >740 mm, najwyżej przytniesz) i porządnych opon założonych na mleku, reszta wyjdzie w praniu. Tu też pozwolę sobie odesłać Cię do "gotowca":
http://www.1enduro.pl/rower-evo-jak-dos ... do-enduro/

PS. Nie wiem, za ile możesz mieć ten rower, ale jeśli za te katalogowe ~5000 zł, to lepiej rzuć okiem na trochę droższe, ale dużo lepsze Kellys Swag 10 i Giant Trance 3 (Gianta kupisz kilkanaście procent taniej).
Diana13
Posty: 2
Rejestracja: 11.05.2015 19:51:51
Kontakt:

Post autor: Diana13 »

Do wyrwania jest za 2800zł z małym nego. Z tego co wiem specyfikacja jest fabryczna,nie było zmian. Nie wiem jak z serwisem. Troche się martwie,że może być zajechany i faktycznie włożę w niego sporo pieniędzy. A na dzień dzisiejszy jeśli go wezmę to poza podstawowym serwisem i zmianą kokpitu, inne modernizacje będą musiały poczekać przynajmniej sezon.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości