wymiana łożysk - stare fsr

monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wymiana łożysk - stare fsr

Post autor: monster11pl »

Witam,

mam kilka technicznych pytań w sprawie mojej starej ramy Specialized FSR DH Team '99.
Nie wiem jak to wygląda w obecnych specach jak i innych ramach, potrzebuję wymienić łożyska. Są to chyba standardowe, ogólno dostępne łożyska 698 RS (nie wiem co oznacza RS - ktoś wie?).

W tylnym trójkącie przy głównej osi jak i przy tylnych łączeniach wahacza (górnej częsci z dolną) są zestawy łożysk tak jakby ze wspólnymi osiami.
Obraca się osią z jednej strony, druga także się kręci - i teraz pytanie, jak wygląda sprawa tej osi, czy ją się ściąga dopiero po wyciągnięciu łożysk z ramy? No i najważniejsze, jak to dobrze wyciągnąć - dobre imadło i odpowiednia tuleja?

Dzięki za wszelką pomoc!
monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: wymiana łożysk - stare fsr

Post autor: monster11pl »

Mam jeszcze inne pytanie, na które na pewno będzie łatwiej odpowiedzieć.

Tu na forum sporo ludzi jest, które wymieniało łożyska w ramie.
Bardzo proszę o informację - czy po wymianie łożysk na nowe była odczuwalna różnica w pracy zawieszenia?

Bo proces wymiany będzie na pewno trudny, a nie wiem czy warto się w to pakować...

Pozdr
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Ogólnie to łożyska się wymienia przede wszystkim wtedy, kiedy dostają luzów i zawieszenie zaczyna pływać lub skakać na boki.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: wymiana łożysk - stare fsr

Post autor: Puncu »

monster11pl pisze:(nie wiem co oznacza RS - ktoś wie?)
RS – uszczelnienie z jednej strony elementów tocznych
2RS – uszczelnienie z dwóch stron elementów tocznych
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Wymieniałem łożyska w kilku starych Specach i tylko do jednej ramy musiałem zmajstrować prowizoryczny ściągacz (http://s21.postimg.org/4exwwc0kn/fsr.jpg), bo łożyska się zapiekły w wahaczu.
Ale zazwyczaj wystarczał młotek, pasujący śrubokręt i dało się bez większych problemów wybić stare łożyska. Do wciskania nowych używałem gwintowanej ośki albo odpowiedniej śruby + kilka podkładek dobranych średnicą do łożyska. Wtedy wystarczy całość skręcać na 2 klucze nakrętkami i łożyska ładnie wchodzą.
Generalnie wystarczy chwila rozkminy i nawet za pierwszym razem jakoś to idzie :wink:
poldeck pisze:Ogólnie to łożyska się wymienia przede wszystkim wtedy, kiedy dostają luzów i zawieszenie zaczyna pływać lub skakać na boki.
U mnie zazwyczaj nie było luzów, tylko łożyska się po prostu z czasem zacierały i nie chciały kręcić.
A wtedy, odpowiadając na jedno z pytań monster11pl, jest spora różnica w pracy po wymianie łożysk - większa czułość i płynność zawieszenia.
monster11pl
Posty: 251
Rejestracja: 08.03.2011 17:17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: wymiana łożysk - stare fsr

Post autor: monster11pl »

^No i właśnie o takie info mi chodziło :)

Temat z wyciąganiem łożysk wygląda ciężko, ale do zrobienia.

U mnie sprawa łożysk wygląda tak, że luzów nie mają, tylko bardzo słabo chodzą - dwa tylne zestawy chodzą prawie krokowo, a osi głównej mało co się kręci...
SIEKIERKI WAWA
Posty: 77
Rejestracja: 22.10.2014 17:54:10
Kontakt:

Post autor: SIEKIERKI WAWA »

wystarczy takie gówienko-i problem rozwiązany.
http://www.proficentrum.pl/317,sciagacz ... 10-mm.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość