Ustaw tak żeby tobie się dobrze jezdziło .A tak pozatym nie podałeś żadnych konkretów o czego ustawienie ci chodzi skąd mamy wiedzieć czy chodzi ci o ustawienie zawieszenia czy siodełka ? Tak samo nie podałeś w jakim terenie jezdzisz nikt tutaj nie jest wróżbitą żeby to z kart odczytać.
Ustawiłeś go kierownicą o kamień na zjeździe. To nie jest stabilne ustawienie, rower może się stoczyć. Zauważ, że jeśli z tej pozycji rower pokula się kawałeczek do przodu i kierownica przestanie się opierać to najprawdopodobniej uderzy bokiem ramy o ten głaz.
Dlatego też, ZAWSZE ustawiam rower przodem pod górkę. Tylnym kołem na skos opieram o przeszkodę taką jak ściana, kamień lub coś podobnego.
Warto też dać lekko do góry i do tyłu pedał po stronie przeszkody. Dzięki temu, nawet w sytuacji utraty stabilności, rower oprze się o przeszkodę pedałem a nie ramą.
Dobrym ustawieniem jest też oparcie bokiem tylnej opony i jednocześnie boku kierownicy o przeszkodę. W tej pozycji miejsca styku opon z podłożem powinny być nieco dalej od przeszkody tak, by rower był troszkę bardziej odchylony od pionu. To bardzo stabilna pozycja i nawet silny wiatr nie stwarza zagrożenia przewrócenia roweru.
Możesz też ustawić rower do góry kołami, jednak wymaga to wożenia ze sobą szmatki lub kawałka kartonu, który podłożysz pod siodełko. W końcu szkoda by się porysowało od podłoża. Pod gripy też można. W sumie to polecam wozić ze sobą karton o wymiarach 1x2 metry. Kładziesz karton, na nim ustawiasz do góry kołami rower i jest okej. Jako, że stoi na trzech punktach podparcia stanowiących trójkąt równoramienny, jest to maksymalnie stabilne ustawienie.
Mam nadzieję, że moje rady były Ci pomocne. Pamiętaj jednak, że to tylko podstawa i do prawdziwego mistrzostwa w ustawianiu roweru możesz dojść jedynie długą i żmudną praktyką.
Pozdrawiam, Pold.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Od kiedy obalił mi się rower oparty o murek i porysowały mi się tragicznie górne lagi rower opieram wyłącznie o powierzchnie poziome.
Czyli opieram rower płasko na ziemi tzw, pozycja leżąca, w końcu jak coś już leży na ziemi to już się bardziej nie przewróci...
Aczkolwiek pozycja do góry kółkami (która według Poldka to "maksymalnie stabilne ustawienie." ja się z tym nie zgodzę, rower leżący na ziemi jest bardziej stabilny), jest sprzyjająca spływaniu oleju w amortyzatorze na tulejki ślizgowe, dzięki czemu amortyzator jest smarowany już od pierwszych sekund jazdy.