Amortyzator duro vs dirt jumper 3
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
Amortyzator duro vs dirt jumper 3
Witam
Chciałbym kupić jakiś amortyzator do przodu do ramy zircus z 2013r. (więc maks. 140mm ale nie chciałbym aż tyle) a jako , że nie mam dużo kasy oś 9mm (piasta joytech) to zastanawiałem się nad tymi amortyzatorami z nast. aukcji:
http://olx.pl/oferta/amortyzator-marzoc ... bPp7D.html
http://olx.pl/oferta/duro-marzocchi-box ... bpE1P.html.
Amortyzator byłby wykorzystywany na pumptrucku skateparku czasem do poskakania w lesie ale bez przesady 10m latać nie będę. Teraz mam sr xcm 120mm i na razie się nie połamał:) tylko nie smarowałem go (karygodne wiem) i złapał luzy ponadto porysowałem górne lagi jak rower się przewrócił kiedy akurat byłem sobie w sklepie no i porysowały się o krawędź murku.
Zakładając , że wogóle znalazłbym tuleje uszczelki i lagi to wyszło by tyle , że mogłbym kupić drugi taki.
Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Chciałbym kupić jakiś amortyzator do przodu do ramy zircus z 2013r. (więc maks. 140mm ale nie chciałbym aż tyle) a jako , że nie mam dużo kasy oś 9mm (piasta joytech) to zastanawiałem się nad tymi amortyzatorami z nast. aukcji:
http://olx.pl/oferta/amortyzator-marzoc ... bPp7D.html
http://olx.pl/oferta/duro-marzocchi-box ... bpE1P.html.
Amortyzator byłby wykorzystywany na pumptrucku skateparku czasem do poskakania w lesie ale bez przesady 10m latać nie będę. Teraz mam sr xcm 120mm i na razie się nie połamał:) tylko nie smarowałem go (karygodne wiem) i złapał luzy ponadto porysowałem górne lagi jak rower się przewrócił kiedy akurat byłem sobie w sklepie no i porysowały się o krawędź murku.
Zakładając , że wogóle znalazłbym tuleje uszczelki i lagi to wyszło by tyle , że mogłbym kupić drugi taki.
Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o XCMa i inne tego typu (XCM, XCR, XCT) to czy byś smarował czy nie - luzy by się pojawiły. O rysy się nie martw, i tak to nie jest dobry widelec.
Na chwilę obecną poleciłbym Ci jeździć na tym co masz i uzbierać budżet na piastę 20mm i od razu jakiś rozsądny amortyzator, bo...
Duro które podałeś nie będzie ani trochę lepsze niż Twój XCM
Już zeszła w połowie powłoka, luzy więc zapewne też są, ogólnie amortyzator pracą nie powala. Wagą też nie. Ogólnie niczym nie powala.
Marzok już lepszy, w lepszym stanie... Ale dalej, szkoda moim zdaniem wydać 300 złotych na widelec który będzie ciut lepszy w pracy.
Wiem że tak się łatwo mówi, ale dozbieraj do choćby jakiejś Reby/Recona/wyższego DJ na 20mm czy jakiegoś innego widelca który nie będzie służył jedynie jako element łączący ramę z kołem a będzie faktycznie pracował jak amortyzator powinien.
Na chwilę obecną poleciłbym Ci jeździć na tym co masz i uzbierać budżet na piastę 20mm i od razu jakiś rozsądny amortyzator, bo...
Duro które podałeś nie będzie ani trochę lepsze niż Twój XCM

Marzok już lepszy, w lepszym stanie... Ale dalej, szkoda moim zdaniem wydać 300 złotych na widelec który będzie ciut lepszy w pracy.
Wiem że tak się łatwo mówi, ale dozbieraj do choćby jakiejś Reby/Recona/wyższego DJ na 20mm czy jakiegoś innego widelca który nie będzie służył jedynie jako element łączący ramę z kołem a będzie faktycznie pracował jak amortyzator powinien.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
Tak na przyszłość - nie pisz posta pod postem, używaj opcji edytuj.
Piastę 20mm... Jakąkolwiek, tu nie ma wielkiej filozofii, nawet nie ma co się psuć.
Pracę tego amortyzatora poprawi jego zmiana. Ujmę to w ten sposób - tam masz sprężynę, elastomer i tłumik w zamkniętym kartridżu. W każdym normalnym widelcu jest smarowanie olejowe + smar na uszczelki, w XCM/XCR/XCT masz wszędzie smar stały... Oleju w kartridżu nie wymienisz, a należałoby wymieniać go dość często (z faktu małej ilości oleju w środku, potrafi szybko zostać przepracowany przez co właściwości tłumiące spadają). Elastomer upośledza pracę widelca. Uszczelki to śmiech, strzępią się od byle czego przez co w amortyzatorze notorycznie masz błoto. Plastikowe ślizgi stosowało bodajże Manitou i sprawdzało to się tam świetnie, ale Suntourowi udało się to popsuć więc łapią luzy w oczach.
Ten amortyzator po prostu jest bardzo słaby. Jest na maksa budżetowy, więc każdy element który w nim siedzi jest tam aby przy kupnie jakoś się to sprawowało, natomiast później dosłownie umiera w oczach.
Ogólnie nowe suntoury z wyższej półki są bardzo dobrymi widelcami. Ba, pierwsze miejsce na Rampage 2015 zostało wywalczone na widelcu Suntoura (RUX konkretnie). Ale tego XCMa sobie daruj, katuj teraz nie wkładając w niego żadnych pieniędzy bo po prostu szkoda ich ładować w coś co zupełnie nie ma przyszłości.
Piastę 20mm... Jakąkolwiek, tu nie ma wielkiej filozofii, nawet nie ma co się psuć.
Pracę tego amortyzatora poprawi jego zmiana. Ujmę to w ten sposób - tam masz sprężynę, elastomer i tłumik w zamkniętym kartridżu. W każdym normalnym widelcu jest smarowanie olejowe + smar na uszczelki, w XCM/XCR/XCT masz wszędzie smar stały... Oleju w kartridżu nie wymienisz, a należałoby wymieniać go dość często (z faktu małej ilości oleju w środku, potrafi szybko zostać przepracowany przez co właściwości tłumiące spadają). Elastomer upośledza pracę widelca. Uszczelki to śmiech, strzępią się od byle czego przez co w amortyzatorze notorycznie masz błoto. Plastikowe ślizgi stosowało bodajże Manitou i sprawdzało to się tam świetnie, ale Suntourowi udało się to popsuć więc łapią luzy w oczach.
Ten amortyzator po prostu jest bardzo słaby. Jest na maksa budżetowy, więc każdy element który w nim siedzi jest tam aby przy kupnie jakoś się to sprawowało, natomiast później dosłownie umiera w oczach.
Ogólnie nowe suntoury z wyższej półki są bardzo dobrymi widelcami. Ba, pierwsze miejsce na Rampage 2015 zostało wywalczone na widelcu Suntoura (RUX konkretnie). Ale tego XCMa sobie daruj, katuj teraz nie wkładając w niego żadnych pieniędzy bo po prostu szkoda ich ładować w coś co zupełnie nie ma przyszłości.
A tera mnie zhejtujecie. Ale kiedyś jak śmigałem na Suntour xct v2 (albo xcm nie pamiętam) to zesztywniał na amen. Przeczyściłem mu uszczelki i oblałem szmatkę wd40 i po prostu przetarłem golenie. Nie jest to środek do serwisu amora co prawda ale znów się uginał więc wziąłem drugą szmatkę przetarłem lagi na sucho i jeszcze jeździł :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
Dobra dzięki za rady i tak dziś pomiędzy fryzjerem a obiadem spojrzałem na amorki i znalazłem jeszcze 1 ładny marzocchi
http://olx.pl/oferta/amortyzator-marzoc ... 1e307e221c - tylko nie wiem jak stary jest ten amortyzator ( w sensie kiedy kupiony) no i jest na ośkę 9.
http://olx.pl/oferta/amortyzator-marzoc ... 1e307e221c - tylko nie wiem jak stary jest ten amortyzator ( w sensie kiedy kupiony) no i jest na ośkę 9.
Re:
WiktorRS577 pisze: http://olx.pl/oferta/amortyzator-marzoc ... 1e307e221c - tylko nie wiem jak stary jest ten amortyzator
"Do sprzedania Marzocchi Drop OFF z 2003 roku 130 mm skoku (Włoch)...."
Masz napisane w tytule opisie i linku, że 2003r a kiedy kupiony to mało ważne. Ważny jest rok produkcji i stan amorka
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
za 300 stowy spokojnie znajdziesz marcoka pod 9mm lub 20 z komora powietrzna sprawna ktory bedzie mial znacznie lepsza prace niz jakies santory czy jak to sie tam nazywa.. 10 letni marcok wiecej wytrzyma niz nowy duro itd..
sam posiadam dj1 z 07 ktory kiedys wypatrzylem za smieszne pieniadze a teraz kupe kasy wart bo widelec rewelacja 


-
- Posty: 21
- Rejestracja: 18.10.2015 21:13:43
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość