Pompka do 66 Rc2 ETA. MALY PROBLEM
Pompka do 66 Rc2 ETA. MALY PROBLEM
Poszukuje niedrogiej pompki do moich 66.
1. Jaki model kupic i czy bedzie mi potrzebny adapter do zaworu ?
Jest to moj pierwszy powietrzny amortyzator, stad najwazniejsze pytanie: 2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ?
3. Rozumiem, ze w 66 rc2 eta jest tylko jedna komora powietrzna, w prawej goleni, tam gdzie tlumiki rc2 ?
Wydaje mi sie, ze w tej chwili amortyzator wogole nie jest napompowany - sag wynosi jakies 30-40 % przy wadze 75 kg.
4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.
EDIT: przestudiowalem manuala ze strony producenta:
http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=30805#
i niestety, za wiele nowych rzeczy sie nie dowiedzialem.
1. Jaki model kupic i czy bedzie mi potrzebny adapter do zaworu ?
Jest to moj pierwszy powietrzny amortyzator, stad najwazniejsze pytanie: 2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ?
3. Rozumiem, ze w 66 rc2 eta jest tylko jedna komora powietrzna, w prawej goleni, tam gdzie tlumiki rc2 ?
Wydaje mi sie, ze w tej chwili amortyzator wogole nie jest napompowany - sag wynosi jakies 30-40 % przy wadze 75 kg.
4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.
EDIT: przestudiowalem manuala ze strony producenta:
http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=30805#
i niestety, za wiele nowych rzeczy sie nie dowiedzialem.
Nic nie ustawialem. Amor kupiony od uzytkownika Piotrex. Od serwisu nie byl otwierany (nie jest to problem ale nie bylo takiej potrzeby). Twoja wypowiedz jednak w niczym mi nie pomaga.
Wmianiac sprezyn nie widze sensu, skoro mozna podpompowac. Tyko tu jest problem - jak i czym?
Na stronie producenta jest taka tabelka:
Coil preload air pressure
0 - 110+ (0 - 242)
0 - 1,00 (0,00 - 14,50)
Nie bardzo rozumiem, jak mam ja przeczytac? 0 do 1 bara (lub 0 do 14,5 psi) dobrze to rozszyfrowalem?
I co najwazniejsze dla mnie: czy takie zabiegi jak dopompowanie, czy dolanie odrobiny oleju pomoga z lekkim zapadnieciem ? Czy zupelnie to zapadniecie olac, bo jakby nie patrzac jest to tylko 2 moze 3 mm.
Wmianiac sprezyn nie widze sensu, skoro mozna podpompowac. Tyko tu jest problem - jak i czym?
Na stronie producenta jest taka tabelka:
Coil preload air pressure
0 - 110+ (0 - 242)
0 - 1,00 (0,00 - 14,50)
Nie bardzo rozumiem, jak mam ja przeczytac? 0 do 1 bara (lub 0 do 14,5 psi) dobrze to rozszyfrowalem?
I co najwazniejsze dla mnie: czy takie zabiegi jak dopompowanie, czy dolanie odrobiny oleju pomoga z lekkim zapadnieciem ? Czy zupelnie to zapadniecie olac, bo jakby nie patrzac jest to tylko 2 moze 3 mm.
Zalas nie masz racji. Jedna laga ma tłumki z regulacją powrotu i kompresji (RC) a drugi tłumik ma regulacje kompresji i komore powietrzną (C) co daje RC2. Do napompowania możesz użyć każdej pompki do damperów z manometrem ale musisz zaopatrzyć się w adapter.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Kwestia pompki rozwiazana.
Zostało:
2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ? Czy zbyt mocne napompowanie moze go uszkodzic ? Jezeli tak, to jak rozszyfrowac tabelke ze strony producenta, ktora przekopiowalem wyzej ?
4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.
Zostało:
2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ? Czy zbyt mocne napompowanie moze go uszkodzic ? Jezeli tak, to jak rozszyfrowac tabelke ze strony producenta, ktora przekopiowalem wyzej ?
4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.
Ciśnienie dla Twojej wagi to 35-45psi, w manualu masz jasno napisane.
Ilości oleju nie zmieniasz, ten widelec był serwisowany w VarioBike, a Kali wie co robi.
Marzocchi mają tendencje do zapadania się ale po napompowaniu ta wartość powinna się zmniejszyć.
Ilości oleju nie zmieniasz, ten widelec był serwisowany w VarioBike, a Kali wie co robi.
Marzocchi mają tendencje do zapadania się ale po napompowaniu ta wartość powinna się zmniejszyć.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re: Pompka do 66 Rc2 ETA. MALY PROBLEM
Dla spokoju ducha ściągnij manual z tej strony 
Wysłane z Commodore 64

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość