Strona 1 z 1

Pompka do 66 Rc2 ETA. MALY PROBLEM

: 02.11.2015 13:34:33
autor: neejm
Poszukuje niedrogiej pompki do moich 66.

1. Jaki model kupic i czy bedzie mi potrzebny adapter do zaworu ?

Jest to moj pierwszy powietrzny amortyzator, stad najwazniejsze pytanie: 2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ?

3. Rozumiem, ze w 66 rc2 eta jest tylko jedna komora powietrzna, w prawej goleni, tam gdzie tlumiki rc2 ?

Wydaje mi sie, ze w tej chwili amortyzator wogole nie jest napompowany - sag wynosi jakies 30-40 % przy wadze 75 kg.

4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.


EDIT: przestudiowalem manuala ze strony producenta:
http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=30805#
i niestety, za wiele nowych rzeczy sie nie dowiedzialem.

: 02.11.2015 15:05:24
autor: Zalas
Tłumik R i C2 to dwa różne tłumiki. Sag zależy również od tego jakie masz sprężyny i na jak je ustawiłeś...

: 02.11.2015 15:40:22
autor: neejm
Nic nie ustawialem. Amor kupiony od uzytkownika Piotrex. Od serwisu nie byl otwierany (nie jest to problem ale nie bylo takiej potrzeby). Twoja wypowiedz jednak w niczym mi nie pomaga.

Wmianiac sprezyn nie widze sensu, skoro mozna podpompowac. Tyko tu jest problem - jak i czym?

Na stronie producenta jest taka tabelka:

Coil preload air pressure
0 - 110+ (0 - 242)
0 - 1,00 (0,00 - 14,50)

Nie bardzo rozumiem, jak mam ja przeczytac? 0 do 1 bara (lub 0 do 14,5 psi) dobrze to rozszyfrowalem?

I co najwazniejsze dla mnie: czy takie zabiegi jak dopompowanie, czy dolanie odrobiny oleju pomoga z lekkim zapadnieciem ? Czy zupelnie to zapadniecie olac, bo jakby nie patrzac jest to tylko 2 moze 3 mm.

: 02.11.2015 15:50:52
autor: Puncu
Zalas nie masz racji. Jedna laga ma tłumki z regulacją powrotu i kompresji (RC) a drugi tłumik ma regulacje kompresji i komore powietrzną (C) co daje RC2. Do napompowania możesz użyć każdej pompki do damperów z manometrem ale musisz zaopatrzyć się w adapter.

: 02.11.2015 16:03:48
autor: Zalas
A no tak... A ja już z automatu całą kompresje w jedną goleń wpakowałem i powrót w drugą...
sorki nie pomyślałem

: 02.11.2015 16:19:04
autor: neejm
Kwestia pompki rozwiazana.

Zostało:
2. W jaki sposob pompowac, by nic nie uszkodzic ? Czy zbyt mocne napompowanie moze go uszkodzic ? Jezeli tak, to jak rozszyfrowac tabelke ze strony producenta, ktora przekopiowalem wyzej ?

4. Chec regulacji (zmiana cisnienia i ilosci oleju) wynika tez z malego problemu:
mianowicie, widelec ma martwe 2, 3 mm poczatku skoku. Jest tak jakby zapadniety o te 2, 3 mm i jedyny sposob, by wyjac lagi gorne calkowicie z dolnych, to podniesc kolo i odepchac recznie.

: 02.11.2015 16:47:18
autor: Puncu
Ciśnienie dla Twojej wagi to 35-45psi, w manualu masz jasno napisane.

Ilości oleju nie zmieniasz, ten widelec był serwisowany w VarioBike, a Kali wie co robi.
Marzocchi mają tendencje do zapadania się ale po napompowaniu ta wartość powinna się zmniejszyć.

: 02.11.2015 17:02:06
autor: neejm
W manualu jest tylko ogolna wartosc do wszystkich widelcow.

Natomiast w rubryczce Adjustment (regulacja) pod specyfikacja tego amortyzatora, sa podane nastepujace wartosci:

Obrazek

Moglby mi ktos to rozszyfrowac dla spokoju ducha ? .)

Re: Pompka do 66 Rc2 ETA. MALY PROBLEM

: 02.11.2015 19:48:40
autor: Puncu
Dla spokoju ducha ściągnij manual z tej strony ;)

Wysłane z Commodore 64