Jazda na rowerze niemożliwa z powodu kontuzji

PhDH
Kontakt:

Jazda na rowerze niemożliwa z powodu kontuzji

Post autor: PhDH »

Cześć!
Jestem studentem medycyny, w przyszłości chciałbym zostać ortopedą, ale na razie chciałbym zrobić małe badanie dotyczące efektywności leczenia kontuzji w downhill'u. Tutaj potrzebuję małej pomocy z waszej strony. Czy znacie kogoś kto nie mógł dłużej jeździć na rowerze z powodu kontuzji, bądź jego jazda stała się bardzo bolesna? (Być może wam się to przytrafiło) Jeśli tak, byłoby super, jeśli opisalibyście pokrótce proces leczenia, być może wasze podejrzenia, czy była to wina lekarza, bądź pacjenta, który nie stosował się do zaleceń lekarza, zbyt wcześnie wszedł na rower, zdjął gips itp. Dodatkowo czy był on odpowiednio rehabilitowany, lub olał rehabilitację. Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
pieniek
Kontakt:

Post autor: pieniek »

DH jest dość kontuzyjnym sportem, ale jak w przypadku innych dziedzin rowerowych kontuzje aż tak bardzo nie wadzą przy dalszym rozwoju. Jedynie co to zostawiają ślad w psychice i blokują przed bardziej agresywną, ryzykowną jazdą. Główne kontuzje sportów rowerowych to oczywiście kolana, sama ruchu jaki wykonuje kolano podczas pedałowania nie jest tak zdrowy jak w przypadku biegania. Na dobrą sprawę w DH nie potrzebujesz łańcucha żeby jeździć więc kontuzje jakoś bardzo nie ograniczają w tym sporcie. Może powinieneś bardziej się zainteresować jak to jest w przypadku enduro/xc gdzie zdrowie kolan odgrywa kluczową rolę?
PhDH
Kontakt:

Re: Jazda na rowerze niemożliwa z powodu kontuzji