Strona 1 z 1
Dobijanie zawieszenia
: 13.09.2016 19:42:11
autor: johny22
WItajcie
Ostatnio zauważyłem że na większych hopach dobija mi zawiecha, przód i tył.Z przodu Fox Racing Shox 36 VAN 180 FIT RC2 a tył to roco r w ramie glory fr.
W foxie mam już założoe twarde sprężyny, kombinuję z regulacjami ale to chyba na nic.Myślicie żę podczas serwisu wymiana oleju na gęstrzy coś da??A co do Roco to pozostaje chyba tylko wymiana sprężyny, aktualnie mam 500 i myślałem aby zmienić na 550, wystarczy czy może być nadal za miękko??Dodam że ważę 70 kg.
Z góry dzięki za pomoc.
: 14.09.2016 13:00:28
autor: Zalas
A jaki masz sag na obecnych sprężynach?
A jaki olej masz teraz wlany?
Jakimi regulacjami sie bawiłeś bo jak powrotem to wiele nie zdziałasz...
A może latasz jak cegła?
: 14.09.2016 15:12:38
autor: johny22
sag jakieś 30-35%, bawiłem się regulacjami w foxie(rebound, szybka i wolna kompresja) w roco niestety nic nie kręciłem bo tam jest tylko tłumienie i ewentualne kręcenie sprężyną.Staram się amortyzować lądowania więc wydaje mi się że nie.
Re:
: 14.09.2016 15:47:33
autor: Zalas
johny22 pisze:w roco niestety nic nie kręciłem bo tam jest tylko tłumienie
szybka i wolna kompresja to tak że tłumienie

Więc w roco r jest tylko powrót* lub inaczej tłumienie powrotu**. Nie mów tłumienie odbicia też bo odbija do się piłka od ziemi :P
Masz sag bardziej pod DH spróbuj go zmniejszyć tak do 20-25% max 30 jak lubisz miękko. Zacznij od regulacji naprężenia wstępnego sprężyn czyli np w roco po prostu skręć sprężynę na maxa a w foxie nie wiem jak się to odbywa czy wewnątrz czy jak. Jeżeli nadal sag będzie za duży to zmień sprężyny na twardsze i wtedy pobaw się naprężeniem wstępnym.
Pamiętaj też że jak dokręcisz springa w roco to przykręć też lekko powrót bo może cię inaczej na hopie na dziobaka wyrzucić a to nic przyjemnego

: 14.09.2016 19:39:38
autor: johny22
Zalas dzięki za odp, będę coś kombinował.A co do sprężyny w roco to mógłby ktoś podać parametry sprężyny które będą pasować?Mam jakąś inną, nieoryginalną, trochę dłuższą sprężyne, chodzi mi o długość itp
: 15.09.2016 14:25:34
autor: Zalas
Długość sprężyny jest zależna od długości montażowej dampra i skoku tłoka. Przykładowo do dampera 216mm spring 2,5 a do 222 2,75. Musisz podać długość dampera od oczka do oczka albo chodzisz jaką masz ramę.
Re:
: 15.09.2016 16:09:09
autor: Puncu
Zalas pisze:Musisz podać długość dampera od oczka do oczka
Od
środka oczka do
środka drugiego oczka, to jest ważne

: 16.09.2016 18:43:36
autor: johny22
Długość dampera to 222mm, teraz mam sprężynę 500x2.75(ważę ok. 69 kg bez sprzętu) i zastanawiam się czy wystarczy sprężyna 550 czy może lepiej 600...
: 16.09.2016 18:47:55
autor: Zalas
powiem tak.
Sprężyna długość ma dobrą.
Bez wiedzy jakie przełożenie ma rama twoje rozmyślanie czy 550 czy 600 nam nie wiele mówi, jednak ja proponuje metodę małymi kroczkami do celu i sprawdzać po kolei 500-> 550->600
W google znajdziesz kalkulatory o dobieraniu twardości, jak na forum pogrzebiesz to też znajdziesz.
: 17.09.2016 10:05:08
autor: johny22
Rama to GIANT GLORY fr z 2009 z zawieszeniem maestro.Trochę ciężko z próbowaniem różnych twardości sprężyn ponieważ nie bardzo widzi mi się kupowanie paru sprężyn aby dobrać tę odpowiednią dlatego pytam.
: 17.09.2016 12:12:44
autor: Zalas
spróbuj pożyczyć od kogoś jeśli masz taką możliwość na lekkie testy bez katowania może być lekko za krotka lub za długa ale wtedy bez większego katowania
Tu link do kalkulatora sprężyn:
http://www.tftuned.com/spring-calculator
Tu masz linka do podobnego tematu:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=56006
A informacje ile skoku ma twój tłok, jakie ma przełożenie rama itp itd zostawiam ci do poszukania samemu, bo nikt nie będzie za ciebie odwalał całej roboty

Dodam iż na forum takie i podobne tematy liczone są w tysiącach a o glorkach też było pierdyliard tematów.
Szukajka znajduje się na pomarańczowym pasku po lewej stronie.
A tu masz linka do google jak by co:
https://www.google.pl/ 