Problem z obracaniam przedniego koła

BartłomiejDH
Posty: 24
Rejestracja: 26.02.2013 17:05:44
Kontakt:

Problem z obracaniam przedniego koła

Post autor: BartłomiejDH »

http://www.youtube.com/watch?v=WtOwezyC ... e=youtu.be

tu nakreciłem filmik sory za mój bełkot ale chory jestem :D
nie rozpisuje sie za bardzo bo w filmiku wszystko dokładnie powiedziałem :D
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Jak dla mnie umarły łożyska w piaście.
Ewentualnie odkręć zacisk hamulca...
Z gówna bata nie ukręcisz.
KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Jak rozkręcisz śruby to ośka się kręci a nie łożyska. Jak je skręcisz to oś przestaje się kręcić a że łożyska są zajechane to i one się nie kręcą co przekłada się na to, że koło się nie kręci :?
KubaDownHill
Posty: 131
Rejestracja: 18.08.2012 07:41:40
Kontakt:

Post autor: KubaDownHill »

Zmień ten amor bo te mocowania to porażka ostatnio był jakiś temat chyba o tym i Ziomek zmienił uginacz i było ok :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No sorry ale mocowanie osi nie ma nic do obracania się koła....

KubaDownHill
Posty: 131
Rejestracja: 18.08.2012 07:41:40
Kontakt:

Post autor: KubaDownHill »

No uwierz że moim zdaniem ma :) Może się mylę no ale wydaje mi się ze nie .
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nawet jakbyś koło zamontował w imadle i miał sprawne łożyska to będzie się dobrze kręciło. A wydaje mi się że system mocowania w imadle nie jest jakimś cudownym systemem

KubaDownHill
Posty: 131
Rejestracja: 18.08.2012 07:41:40
Kontakt:

Post autor: KubaDownHill »

No to najlepszym sposobem bd jak to koło wrzuci to innego amorka i zobaczy co i jak.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Ale wytłumacz mi co się zmieni w innym amorze, skoro system mocowania się nie zmienia, jest na tej samej zasadzie i tak samo wykonany?

ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Na moje masz słabo wciśnięte łożyska w piaście. Luzem łożyska nie są ściśnięte i jest ok. Po skręceniu ściskasz wewnętrzną bieżnię łożyska, a zewnętrzna zostaje nieruchoma w piaście, przez co "klinuje" się łożysko.
Jest jeszcze jedna opcja, że brakuje Ci tulei dystansowej wewnątrz piasty, na której opierają się łożyska po skręceniu.
Po pierwsze, wyjmij oś i zobacz czy między prawym i lewym łożyskiem (w piaście) masz rurkę dystansową.
Jeżeli masz, weź dobijak/wybijak/dornik i dobij łożyska w piaście waląc w zewnętrzną bieżnie tak, żeby doszła do końca. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam pojęcia co jest grane...
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Bo generalnie czasem coś dziwnego może być przyczyną, taka próba nic nie zaszkodzi a conieco wykluczy.
Ja bym to zrobił drogą eliminacji. Koło w innym amorze, Twój amor z innym kołem, Twój amor z twoim kołem i inną osią, potem wymienić łożyska i jak sie nie rozwiąże, to już grubsza sprawa.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

ari4 pisze:Na moje masz słabo wciśnięte łożyska w piaście. Luzem łożyska nie są ściśnięte i jest ok. Po skręceniu ściskasz wewnętrzną bieżnię łożyska, a zewnętrzna zostaje nieruchoma w piaście, przez co "klinuje" się łożysko.
Jest jeszcze jedna opcja, że brakuje Ci tulei dystansowej wewnątrz piasty, na której opierają się łożyska po skręceniu.
Po pierwsze, wyjmij oś i zobacz czy między prawym i lewym łożyskiem (w piaście) masz rurkę dystansową.
Jeżeli masz, weź dobijak/wybijak/dornik i dobij łożyska w piaście waląc w zewnętrzną bieżnie tak, żeby doszła do końca. Jeżeli to nie pomoże, to nie mam pojęcia co jest grane...

Nic dodać nic ująć, na 99% właśnie tu leży problem. Zatarte łożyska nie hamowały by tak koła, koło kręciło by sie skokowo, z resztą zazwyczaj rozwalone łożyska w pieście powodują luz, a nie opór.
KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Inaczej.
Jeśli łożyska są zajechane to się nie kręcą albo ciężko chodzą i nie chcą się kręcić.
Jeśli wszystko jest rozkręcone to koło nie obraca się na tych łożyskach tylko na ośce( która obraca się razem z kołem).
Jeśli oś jest w jakiś sposób zablokowana przez skręcenie a łożyska się nie kręcą bo są zajechane to oczywiste że koło niema się jak kręcić.

Lub

Łożyska są zajechane ale koło obraca się ponieważ wewnętrzny pierścień łożysk obraca się nie na łożyskach tylko na ośce ale to tylko moja spekulacja
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

koło dopiero kupione czy jak?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Stawiam, że ktoś zapomniał przy wymianie łożysk o centralnej tulejce a nie chciało mu się wybijać już zamontowanych łożysk...

Tu propsy dla ARI4 dobrze mówi :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

Czemu wy tak łożysk się czepiacie??
Na mój gust to to po zaciśnieciu lagi delikatnie się odkształcają (zginają się do wewnątrz), co jest przyczyną tarcia zacisku hamulca o tarcze. Zakręć kołem bez zacisku hamulca i będziesz wiedział.
rozepchaj tłoczki w hamuclu w załóż ponownie na zamontowane koło.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

w sumie hamulec to też może być... zdejmuj hamulec i sprawdź
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Chciałem coś napisać ale chłopaki już wszystkie możliwe opcje napisali,
swoja drogą fajnie pomysł żeby zamiast pisać sto tysięcy zdań nakręcić filmik co i jak :)
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

Faerie pisze:Na mój gust to to po zaciśnieciu lagi delikatnie się odkształcają (zginają się do wewnątrz), co jest przyczyną tarcia zacisku hamulca o tarcze. Zakręć kołem bez zacisku hamulca i będziesz wiedział.
rozepchaj tłoczki w hamuclu w załóż ponownie na zamontowane koło.
Kurwa, takich cudów to nie słyszałem ile czasu już jeżdżę...
Zauważ że niewiele dociąga te lagi, to nie wiem jaki cud musiałby się zdarzyć żeby to heble były ;) mam w **** krzywe tarcze, a czy koło dokręcę czy nie, różnicy nie ma...
tutaj na bank ktoś dał dupy przy wymianie łożysk i ari4 ma rację ;)
Slavvduro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości