Ryska na ladze

foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Ryska na ladze

Post autor: foster »

Witam mam małą ryskę na ladze pod dolną koroną, prawdopodobnie od jej demontażu, macie jakiś pomysł jak można byłoby to usunąć, czy zostawić?. Nie jest ona nawet wyczuwalna pod palcem. Z góry dzięki
Załączniki
2.jpg
Pupgo
Posty: 144
Rejestracja: 03.04.2010 12:38:57
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Pupgo »

Zostaw. Nic z tym raczej nie zrobisz. Kwestia wyglądu.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zostaw to w spokoju :) Bardzo prawdopodobne, ze tam nie dolecisz uszczelkami no chyba, ze masz koronę ultra nisko ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
damianfmx
Posty: 62
Rejestracja: 27.06.2011 18:51:26
Kontakt:

Post autor: damianfmx »

Ty nie widzaleś moich wyrw w boxxerze :D ogarnialem troche temat wypelniania ubytkow i nie jest to opłacalne. Jeśli ci to przeszkadza to odwrócić lage rysą do środka.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

od końca uszczelki do początku tej ryski jest 21 cm
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Nic nie rób. To jest na samej górze. Rzadko kiedy będzie tam amor pracował (chyba że dropisz codziennie na płaskie).
Jeżeli nie czuć ryski pod palcem, to nic nie będzie szarpać uszczelek.
[Edit]
Jak 21 cm, to tam nawet uszczelki nie sięgną (chyba że to Super Monster).
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Fox 40
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Ja bym nie ruszał. Tam nawet uszczelka nie dojdzie.
Co innego jakby było niżej i miałbyś zadzior. Ja tak kiedyś w starym amorze miałem (pilnik naprawił lagę i amor trzymał powietrze przez ponad rok).
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Dzięki wszystkim za radę i pomoc
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Co ty się przejmujesz, jak tego nawet nie widać. Po za tym uszczelki tam nie dojdą, a nawet jeśli by dochodziły to nic się nie dzieje.

U mnie w Drop Offie ma takie wyrwy że jak byś miał takie to byś się chyba musiał popłakać :D Wiem że to Fox, no ale na amorze się jeździ no i czasem jest tak że zglebisz i masz cała lagę podrapaną. No trudno, jak nie tną uszczelek to spoko. Jak odstają to papier ścierny (jakieś 800, a potem coraz drobniejszy żeby spolerować) w łapę i delikatnie trzesz żeby wyrównać.

Gdyby rysy na goleniach dyskwalifikowały amor do dalszej jazdy to sprzęt miałbyś jednorazowego użytku.

Stawiam na to że masz ten amor bardzo krótko i się przejmujesz każdą ryską. Pojeździj rok, dwa jeszcze i na tej jednej się nie skończy.
ari4 pisze:amor trzymał powietrze przez ponad rok
A dlaczego miałby nie trzymać?
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

djwiocha pisze:A dlaczego miałby nie trzymać?
Ponieważ miałem dość spory zadzior na goleni.
Spiłowałem iglakiem ten zadzior, wymieniłem uszczelki bo zadzior je pociął. Po roku w amorze miałem tyle samo wiatru ile wpompowałem w niego, więc zabieg się udał, pomimo tego, że był delikatny ubytek na goleni.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Rzeczywiście to nówka sztuka:) Chciałem się tylko poradzić osób bardziej ogarniętych w temacie, ale płakać nie będę:) i planuje go mieć parę sezonów więc na pweno damy radę:) Pozdrawiam
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

ari4 pisze:Ponieważ miałem dość spory zadzior na goleni.Spiłowałem iglakiem ten zadzior, wymieniłem uszczelki bo zadzior je pociął. Po roku w amorze miałem tyle samo wiatru ile wpompowałem w niego, więc zabieg się udał, pomimo tego, że był delikatny ubytek na goleni.

Ale dalej nie rozumiem jak zarysowanie goleni ma wpływać na trzymanie ciśnienia w amorze. A jest to dosyć popularna teoria. Jak zadzior na goleni ma wpływać na trzymanie ciśnienia powietrza? Powietrze ma wylatywać przez ścianki goleni? Nie rozumiem. Tym bardziej jak ktoś tak gada, a ma amorek w którym jest osobna komora powietrzna (a nie powietrze w samej ladze). Jak powietrze ma wylecieć przez blachę? Musiałbyś ją chyba przebić na wylot, ale wtedy to już byłby hardcore, i nie spotkałem się z tym żeby ktoś przebił lagę na wylot.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

ja przetarłem kiedyś lagę w starym fox 40. co prawda dolną-ale na wylot.
olej wyszedł bokiem.
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

:shock:

Ale czy da się przetrzeć górną na wylot? Albo co najmniej tak zęby powietrze "przeciekało"?
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

djwiocha pisze: (jakieś 800, a potem coraz drobniejszy żeby spolerować)
No stary graty :D Jak 800 najpierw jedziesz :D W instrukcji do avalanche jest prosty i skuteczny zapis, w przypadku powstania rys użyć papieru 2000 na mokro, sprawić aby rysa nie była "ostra" po tej operacji zapitalać dalej :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Od 800 to zacząć raczej jak jest taka masakryczna rysa, bo jak małą ledwo co to to faktycznie 2000 na mokro. A to:
ari4 pisze:pilnik naprawił lagę
:D wole jednak 800 niż pilnik
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Miałem drop offa IV na stalowych niklowanych goleniach. Papierem, to byś szlifował do usranej śmierci ;) .
Pilnikiem szorowałem 0,5h. Golenie były takie twarde, że po tej operacji pilnik się stępił i nadawał się do wyrzucenia.
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Stalowe lagi RLZ :D Masz gdzieś tego fotkę, bo z chęcią bym zobaczył. Musiałeś naprawdę mocno walnąć.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość