Regulacja scott gambler 20 2013
Regulacja scott gambler 20 2013
Witam.
Jestem nowy na forum, ale chciałem zapytać o kilka podstaw odnośnie regulacji tego rowerka. Zacznę po kolei:
-Jak powinna być wyregulowana przerzutka tzn.jaka odległość wózka?
-Jak i do czego służą regulacje w tylnym i przednim amortyzatorze.?
-Jak prawidłowo ustawić napinacz łańcucha ?
-Oraz czy przy zmianie kata główki ramy zmieniamy też ustawienie tylnego dampera ?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
Jestem nowy na forum, ale chciałem zapytać o kilka podstaw odnośnie regulacji tego rowerka. Zacznę po kolei:
-Jak powinna być wyregulowana przerzutka tzn.jaka odległość wózka?
-Jak i do czego służą regulacje w tylnym i przednim amortyzatorze.?
-Jak prawidłowo ustawić napinacz łańcucha ?
-Oraz czy przy zmianie kata główki ramy zmieniamy też ustawienie tylnego dampera ?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
http://www.youtube.com/watch?v=x5-CPa--UUw zasada działania prawie ta sama 
amor tylny http://www.ridefox.com/product.php?m=bi ... ref=filter
przedni to masz oem ze kolana miękną :d regulacja tłumienia powrotu (czerwone pokrętło ) regulacja naprężenia wstępnego ( niebieskie pokrętło )
regulacje napinacza obrazowo w necie znajdziesz, heble http://www.sram.com/avid/products/elixi ... sc-brake-0

amor tylny http://www.ridefox.com/product.php?m=bi ... ref=filter
przedni to masz oem ze kolana miękną :d regulacja tłumienia powrotu (czerwone pokrętło ) regulacja naprężenia wstępnego ( niebieskie pokrętło )
regulacje napinacza obrazowo w necie znajdziesz, heble http://www.sram.com/avid/products/elixi ... sc-brake-0
rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
Ja to wiem! Ale nie rozumiecie o co pytam, Pytam o przerzutkę bo ustawienie wózka miedzy 6-8mm miedzy zębatkami jest nie możliwe w tej konstrukcji! Odnośnie napinacza to że w osi to wiem ale czy ma wplyw kółko z zębatka ile od kory? O przedni amor na dole goleni co się reguluje ? tylny amor które pokrętło od czego na co się to przekłada tak w jeździe? Oraz czy zmiana kąta główki ramy zmusza nas do zmiany mocowania amora tył?
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Im dłużej jestem na forum tym bardziej się utwierdzam, że ludzie kupują rower przez przypadek
Ty się ciesz, że masz okrojone wersje zawiechy 


https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

Nie no serio? Na każdym z regulatorów jest podpis. Siadasz do komputera albo bierzesz słownik do ręki i sobie tłumaczysz. Aż tak leniwy jesteś żeby Ci wszystko na tacy podać? Zrozumiał bym Cie jakbyś żadnej naklejki/podpisu przy regulacji nie miał ale teraz nie mogę tego pojąć.
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
Co do zawiechy to polecam ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=PYKBF44eOX8
Jeśli nie ma opcji zachować owych 6mm opuszczasz dajesz minimalną możliwą odległość dla przykładu moj saint:jurcus2 pisze:-Jak powinna być wyregulowana przerzutka tzn.jaka odległość wózka?
(jak widać jest kilometr od kasety)

Amortyzator tylny:jurcus2 pisze:-Jak i do czego służą regulacje w tylnym i przednim amortyzatorze.?
- Fox VAN RC Coil Rebound and compression adj.
niebieskie pokrętło odpowiada za wolną kompresję czyli pedałowanie i zachowanie roweru w bandach czy dlugich pofałdowanych odcinkach
czerwone to tłumienie powrotu czyli jak szybko amortyzator rozprostowuje się po ugięciu, głownie odpowiada za stabilizację roweru.
Fox 40 O/V Performance 203mm travel / Coil preload adj. / Reb adj
Tu masz napreżenie wstępne które odpowiada tylko i wyłącznie za sag. czyli siadasz na rower a amortyzator ugina się odpowiedno. Zwykle jest to 20-30% z przodu.
Czerwone odpowiada tak jak z tyłu za to jak szybko amortyzator rozprostuje się po ugięciu.
Dampera nie zmieniasz za to dużo innych rzeczy się zmieni tu odsyłam do lubianych przez leniwych rysunków i tabelki:jurcus2 pisze:-Oraz czy przy zmianie kata główki ramy zmieniamy też ustawienie tylnego dampera ?
http://www.scott-sports.com/global/en/p ... WFTl1eyFSs
PS. Ile kolego masz lat i gdzie nabyłeś ten rower?
Mam 28lat nabyłem go we za Wrocławiem tzn. tam go odebrałem od kolegi z allegro jest to nowy sprzęt ale chciałem nauczyć się sam sobie go dopasować do swoich preferencji .Ja nie chce jeździc w zawodach głównie góry i lasy. Chciałem spełnic swoje marzenie więc sobie kupiłem jesli chodzi o ścisłość nie mogłem dowiedziec sie w sklepie bo dałem za niego taniej o 5.000 więc dlatego go nabyłem.A jeśli forum właśnie nie służy do uzyskiwania informacji to poco jest i pisanie osób które nie maja nic ciekawego do powiedzenia odnośnie tego tematu niech sobie darują! natomiast tym którzy odpisują na temat bardzo dziękuje.ps u mnie przerzutka też jest tak daleko.
i jeszcze jedno rower po ustawieniach w sklepie nawet dla mnie jako laika w tym temacie nie miał szans chodzić: nie zmieniały sie przerzutki,cały czas ocierał napinacz bo nie był w osi.
i jeszcze jedno rower po ustawieniach w sklepie nawet dla mnie jako laika w tym temacie nie miał szans chodzić: nie zmieniały sie przerzutki,cały czas ocierał napinacz bo nie był w osi.
filmik super! A i w tych amorkach co mam nie mam ustawienia progresji skoku? i co to za nakrętki od dołu goleni ? A dlatego pytam odnośnie zmiany miejsca mocowania dampera tylnego bo tak jest na zdjeciu poglądowym http://www.scott-sports.com/global/en/t ... XGAyUqEyRM czy zmieniając kąt muszę też zmienić to położenie?
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości