GT prototyp ramy do DH

frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Ilość elementów pośredni/dźwigni/popychaczy/stabilizatorów to jakiś przerost formy na treścią :|
pozdro

frango
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

frango pisze:Ilość elementów pośredni/dźwigni/popychaczy/stabilizatorów to jakiś przerost formy na treścią
Przecież wcale nie ma ich tak dużo. Znowu bedzie marudzenie jak przy scottcie, a jak przyjdzie do liczenia elementów to wydzie, ze jest ich tyle samo co wszędzie.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Tutaj akurat jest tyle co w zwykłym i-drivie + linki. Więc troszkę tego jest, ale generalnie nie komplikuje konstrukcji i w sumie wychodzi podobnie jak nowy lapierre, przy którym nikt nie mówił, że jest przekombinowany. Ciekaw jestem jak się na tym śmiga, mam starego i-drive w wersji XC i muszę przyznać ze pedałuje się bardzo fajnie.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Rozumiem, że górne usztywnienie prowadzenia dampera musi być dwuczęściowe, bo inaczej zawieszenie nie chciałoby działać?
pozdro

frango
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

frango - tak. tak samo jak dolna część.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

quilong pisze:frango - tak. tak samo jak dolna część.
Możesz rozwinąć?
pozdro

frango
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

frango - ten i-drive to też zestaw 2 linków, z tym, że w jednym jest mocowanie suportu.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Ale jeśli porównamy z Fury, to dodatkowych elementów pośrednich, jest więcej... Jeśli dobrze widzę, to Fury miało "popychacz" mufy BB i damper pchany bezpośrednio przez wahacz.
Wygląda na to, że nowa konstrukcja nie ma na połączeniu przedni/tylny trójkąt tyle sztywności co Fury??
pozdro

frango
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

frango - moim zdaniem w praktyce to jest to samo co fury + górne krzywki które dodały nieco sztywności, ale głównie odpowiedzialne są za charakterystykę pracy zawieszenia.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

frango pisze:Ale jeśli porównamy z Fury, to dodatkowych elementów pośrednich, jest więcej... Jeśli dobrze widzę, to Fury miało "popychacz" mufy BB i damper pchany bezpośrednio przez wahacz.
Wygląda na to, że nowa konstrukcja nie ma na połączeniu przedni/tylny trójkąt tyle sztywności co Fury??
Stary ale sztywnosc na wiele sposobów mozna osiągać.


A to nie jest to samo bo popychacz pozwala sterować charakterystyka zawieszenia lepiej. Wczesniej fury było liniowe, wiele osób to lubi ale nie wszyscy. Zmienili koncepcje (chyba juz firm z liniowymi ramami prawie nie ma)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

quilong pisze:ale głównie odpowiedzialne są za charakterystykę pracy zawieszenia.
Spaced pisze:A to nie jest to samo bo popychacz pozwala sterować charakterystyka zawieszenia lepiej.
Chyba coś się Wam, koledzy, popiórkowało... spojrzyjcie jeszcze raz na to zdjęcie

Obrazek

damper jest przykręcony bezpośrednio do wahacza, nie do elementów pośrednich...
pozdro

frango
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Ten element jest odpowiedzialny za poprawę sztywności. Inaczej wahacz by latał jak w fr2 :D W cube two15 już jest raczej jak pisze spaced.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

No właśnie o tym pisałem... Tylko po co, skoro w Fury nie latało... a może się mylę?
pozdro

frango
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Może chodzi o materiał. Inżynier ze mnie żaden ale karbon jest sztywniejszy od alu i może dlatego chcieli poprawić sztywność dodając ten element. To by było w miarę logiczne jeśli rama będzie zrobiona (nie pojedynczy egzemplarz) z aluminium (sadząc po pierwszym zdjęciu był to karbon, nie wiem czy pojawiła się jednoznaczna wersja).
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Nie sądzę, by wrócili do alu, mimo, że to materiał generalnie dobry, mający swoje zalety... ale przecież wszyscy "internetowi" riderzy zjechali by GT jak burą sukę :D
Jak już wspominałem, jak, wszyscy, zasugerowaliśmy się smukłymi kształtami przedniego trójkąta na pierwszym zdjęciu. A tam, tuż nad BB widać jebutny spaw.

PS. I jeszcze jedna sprawa... czy ja dobrze widzę, że Athertony używają tego ćwierć-basha i napinacza Saint?

Obrazek
pozdro

frango
lollex
Posty: 682
Rejestracja: 27.12.2010 20:00:45
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: lollex »

frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Welcome to yesterday, lollex 8-)
pozdro

frango
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Racja Panowie, górne linki tylko usztywniają. Więc w zasadzie ta rama to nic nowego.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości