Wybór uniwersalnego roweru. Do wydania 5.5k

artem
Posty: 24
Rejestracja: 15.04.2013 18:56:51
Kontakt:

Wybór uniwersalnego roweru. Do wydania 5.5k

Post autor: artem »

tak jak juz wczesniej pisalem potrzebuje roweru do miasta jak i lasu(dropy i inne pierdoly :D )
cana max 5500 :(
mam kilku kandydatow :D
cube ams 130 pro uzywka
SPECIALIZED ENDURO SL EXPERT 07/08 (SRAM X9/AVID7)
JAMIS XAM -1 NIESAMOWITY
Santa Cruz Bullit 66 RC3 SLX DHX 5 AIR x9 ENDURO
PECJALIZED Stumpjumer
giant reign
i jeszcze cos od caynona
lapierre spicy/froggy/zesty/x flow

juz 2 razy zawracalem wam dupe na ten temat ale nadal nie moge sie zdecydowac...... chce tym rowerkiem jezdzic w duzsze trasy pod warszawe albo krotkie wypady do parku wiec rower nie moze miec 200mm :D pewnie bede celowal w 130-150 (bo mmazna juz troche wyzej poskakc _
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

kurde rozrzut taki, jak byś napisał że chcesz kupić auto i na oku masz vivaro, caddy, fiestę i golfa .
Jak duże dropy ?
Slavvduro
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Zdecyduj się co chcesz śmigać. Najbezpieczniejszy będzie rower enduro:
Spec enduro, spicy, reign/reign X może sx trail.
Ride 4 Fun ! Biatch !
artem
Posty: 24
Rejestracja: 15.04.2013 18:56:51
Kontakt:

Post autor: artem »

dropy okolo 2-3 m nad reignem sie zastanawialem ale giant nie ma gwarancji na rame
co polecacie??
a z allegro w cenie 5500zl co polecicie ?? :D
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ja bym w coś takiego celował:

Skok regulowany przód 180/140 tył 165/127
Obrazek
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
artem
Posty: 24
Rejestracja: 15.04.2013 18:56:51
Kontakt:

Post autor: artem »

dzieki off road ale musialbym taki rower skladac a to sie wiaze z wiekszymi kosztami :(
wolalbym gotowca :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Off road ale wildcard ma gówniane kąty i średnie zawieszenie. Nie wiem czemu tak słaby rower polecasz.

Powiedz konkretnie jakiego canyona masz na oku i te inne rowery. Jak jeździsz bo tak na odwal się to raczej nikt ci nie pomoże. Dokładniej - gdzie i jak jezdzisz.
Korn_8
Posty: 125
Rejestracja: 16.10.2011 19:29:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Korn_8 »

Spaced pisze:Off road ale wildcard ma gówniane kąty i średnie zawieszenie. Nie wiem czemu tak słaby rower polecasz.
Dlaczego wildcard ma gówniane kąty? Która banshee Twoim zdaniem ma lepsze?
Średnie zawieszenie - możesz rozwinąć?
Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Rozwiń Spaced, rozwiń proszę bo ja się szykowałem na tą ramkę do budowy allroundera który ma wytrzymać dziwne debilizmy.
lollex
Posty: 682
Rejestracja: 27.12.2010 20:00:45
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: lollex »

Kąty w porównaniu do nowoczesnych enduraków to fakt, ma słabe. Natomiast zawieszenie wg mnie działa bardzo przyzwoicie. Na tym, którym jeździłem, zawieszenie było ustawione na 165mm i bardzo przyjemnie wybierało dziury na trasach górki kamieńsk. Dla wybrednych, stery minus 1,5 stopnia, i już mamy mini "zjazdówke" ;)
edit, rower był na dhx'ie 5 i lyriku.
artem
Posty: 24
Rejestracja: 15.04.2013 18:56:51
Kontakt:

Post autor: artem »

rower ktory szukam to rowerek jak juz pisalem do miasta + wycieczki pod warszawe jakies dluzesze trasy 60 km no i ooczywiscie troche skakania dropy 3 m i mini downchill i fr myslalem nad rowerem o skoku 130-150 tyl podobnie rowery ktore wedlug mnie spelniaja moje wymaga nia to spec eduro oraz cube ams pro 130 :D
co wy polecicie ?? moze macie rower na zbyciu :D
a rowery z allegro patrzylem i mam zamiar kupic speca oze znajdziecie cos lepszego w tej cenie :D
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Artem - mam bardzo podobne preferencje jak Ty co do roweru i jeżdżę na starej Stinky, która ma 170/180skoku. 2/3% miasto i dojazdy szosą do pracy + 1/3% offroad i dropy jak się coś trafi. Skok ramy i amora sam musisz przemyśleć, ale z pozostałych rzeczy na takie warunki polecam Ci coś z przednią przerzutką z napinaczem (aby zawsze bardzo szybko przyspieszać za jednym ruchem lewym kciukiem z małej zębatki), jak najlżejsze koła (łatwiej je rozpędzić), opony typu Ardent/Racing Ralph pod sporym ciśnieniem (opory toczenia opon na mieście to najważniejsza rzecz, aby się nie męczyć) i komfortowe siodło (60km to naprawdę dużo i decha raczej będzie zbyt twarda).

Dobór wielkości skoku zawieszenia, moim zdaniem, jest kwestią wyrobionego lub nie - nawyku współpracy ciała z zawieszeniem i tego, na jakich rowerach do tej pory spędziłeś najwięcej czasu, a na których najchętniej Ci się jeździło. IM POTRAFISZ MNIEJ "POMPOWAĆ" ZAWIESZENIE PODCZAS JAZDY, NA TYM WIĘKSZY ZAPAS SKOKU MOŻESZ SOBIE POZWOLIĆ PRZY WYBORZE ROWERU.

Dalej, kompletnie nie rozumiem powszechnego gadania, że fullami ~170-200skoku nie da się podjeżdżać ? :| ? (Inna sprawa, gdy ktoś ma absurdalnie nisko opuszczone siodło - sztyca z regulacją skoku może ten problem rozwiązać) albo nie tracić siły napędowej przy nagłym przyspieszaniu. Uważam to za bzdury, bo jeżeli nabierzesz odpowiedniego nawyku pedałowania bez bujania ciałem, to nawet zjazdówką na mieście wyrwiesz z miejsca jak na sztywniaku z małym amorem - a wciąż masz zapas na zabawy w lesie i hopkach.

Tamten Banshee do dropów i na miasto ma wręcz odpowiednią geometrię. Zawieszenie wygląda na progresywne (nie z tym damperem) i to do dropów jest wskazane.
Bardziej płaski kąt główki i niższy suport przydałby Ci się w technicznych zjazdach z większych stromizn, a do tego czego chcesz, to geo jest bardzo ok...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości